La programació i la robòtica com a eines per al desenvolupament curricular

Pere Viñas (@pvinas2)
Vedruna Ripoll
Irma Darné
Vedruna Ripoll



Com la robòtica i la programació poden arribar a ser motor, objectiu, i plus de qualitat per al desenvolupament de bona part del contingut curricular. A qualsevol edat i a qualsevol àrea.

Com aprofitar els robots per fer càlcul mental, o com poden esdevenir un recurs per escriure o una manera de implementar l’educació medioambiental.

La programació i la robotica es poden aplicar a les diferents àrees, algunes activitats que ja hem fet a l’aula:

  • Cada gota compta: activitat interdisciplinar (cicle mitjà) https://sites.google.com/vedrunaripoll.org/projecte-aigua/inici
  • Matemàgia: activitat STEAM (cicle superior) https://view.genial.ly/5a5925d47c3298116cef01bf/matemagia
  • Els robots matemàtics (cicle inicial)
  • La comarca i el bus; desplaçament virtual per la comarca (cicle mitjà)
  • El poble, el mapa i la beebot (cicle mitjà)
  • Contes amb l’Scratch (internivells)
  • Els polígons (cicle mitjà)
  • El llangardaix famolenc: WebQuest els animals (cicle mitjà)
  • El sistema solar: disseny d’una nau i, amb l’Scratch, programació d’un sistema solar (cicle superior)
  • El compta KM, les mesures de longitud (cicle mitjà)

Com a eines fem servir l’Scratch, blockly, Lego Wedo, Lego Mindtorms, Bee-bot, Dash&Dot, Albert…

En la nostra ponència explicarem perquè creiem que la robòtica ha de ser un recurs més d’aula i ho exemplificarem amb les activitats que ja hem dut a terme amb els nostres alumnes. També explicarem com fer-ne difusió entre les famílies, ja sigui exposant els treballs que fan els alumnes (fira de robòtica), com la formació que duem a terme amb pares i mares que ho desitgen: https://docs.google.com/presentation/d/1P41jTtJMyU3axccyPSgvTdrjZvE5bm-uOGI_oOaWy2s