Instròniks, makers a l’aula

Jordi Divins (@jdivins)
EDN, Navàs

Instal·lació artística feta amb robòtica educativa per una exposició de Manresa titulada “Camins de Llum”.

Amb els alumnes de 4t d’ESO de l’itinerari tecnològic, els de Batxillerat Tecnològic i alumnes del CFGS de Robòtica Industrial hem creat aquesta instal·lació sonora.

Consta de dues parts: la primera és un làser que rebota en diferents miralls a l’alçada del terra. I la gent quan hi passa i talla el làser crea un acompanyament aleatori musical. I la segona és una arpa làser on posant-hi les mans es crearà la melodia per completar la composició musical aleatòria (però matemàtica, sempre sonarà bé).

Tot això ho hem fet utilitzant la fabricació digital (talladora làser), Arduinos, MakeyMakey i l’Scratch.

Explicarem també la idea Instròniks, que consisteix en aprendre tecnologia fent servir la música i a l’inrevés.