Experiències B1
Aula 15
- Experiència en narració digital: els contes.
Vicenta Guardia Badia (CREDALleida. Lleida)
Es treballa l’expressió oral amb tot el grup del centre, un total de 12 alumnes. Es va escollir el power-point per tal d’incloure altres tècniques en la presentació, el treball que comporta la seva elaboració (fer fotografies, muntar escenari, …). El resultat final va ser molt positiu.Va ser una activitat que l’alumna va treballar altres aspectes com fer les fotos, familiaritzar-se amb el vocabulari de l’elaboració del power-point (anomenar i desar les imatges, inserir formes, omplir les bafarades) Finalment l’alumna va presentar el treball a la resta d’alumnes que van seguir la seva explicació amb atenció. L’ús de la tecnologia la va ajudar a sentir-se més segura davant els seus companys..
- AV Robots: robòtica inclusiva.
Mireia Alba, Lisa Pujol i Maria Olivares (Escola Albert Vives. La Seu d’Urgell)
L’Escola Mossèn Albert Vives ha dissenyat un projecte de robòtica educativa i pensament computacional a tots els nivells educatius (de 3 a 12 anys) anomenat AV ROBOTS . Dins d’aquest context digital i seguint la línia inclusiva de l’escola, des del SIEI (suport intensiu d’escolarització inclusiva), l’APS (aprenentatge i servei) i el SEP d’ampliació (suport escolar personalitzat) s’ha desenvolupat un projecte propi per atendre la diversitat des de la vessant digital.
- Canviar la nostra ciutat!.
Pere Pifarré Vidal (Maristes Montserrat. Lleida)
Els nens i nenes a partir del lema de l’escola CANVIA decideixen fer un canvi a la nostra ciutat, Lleida. A partir d’entrevistes als ciutadans i de diferents visites a entitats del barri realitzen activitats que els permetran veure una realitat que els portaran a ser millor ciutadans i en definitiva millors persones.
Experiències B2
sala de videoconferències
- Innovació + Inclusió + Impuls = Comissió TecnoEspriu.
Elena Català (Escola Salvador Espriu. Vallfogona de Balaguer)
La Comissió TecnoEspriu està formada per un grup d’alumnes de cicle superior de primària que gestionen dispositius, pàgina web del centre, megafonia i difonen activitats per tots els cursos, en coordinació amb el coordinador de Cultura digital del Centre.
- Les TAC com a eina inclusiva als Projectes de Treball.
Jose Ignacio Martín Tello i Irene Sales Expósito (Escola Frederic Godàs. LLeida)
Oferim diferents models de productes (tríptics, vídeos, presentacions multimèdia, fotografies o taulells de Beebot) elaborats per finalitzar un projecte a través del Treball Cooperatiu. Les TAC garanteixen la participació de tots els alumnes i promouen l’autonomia i la capacitat de gestionar el propi procés d’aprenentatge. Hi ha processos d’autoavaluació i de coavaluació a partir de rúbriques, etc.
Presentació: https://drive.google.com/file/d/0BxCxuANVuK7rQVVxTUg0UTRkNnVTRHZpa1lIN2Nubk1ncDcw/view?usp=sharing
- Treballem vocabulari LSC amb el Croma i l’app KineMaster.
Cristina Escolà Queralt (CREDA/Lleida Alt Urgell-Cerdanya. La Seu d’Urgell)
Es tracta d’unes presentacions fetes amb Croma i l’App KineMaster on un alumne amb sordesa mostra vocabulari en LSC de diferents temàtiques. Aquests vídeos serveixen no només a l’alumne amb sordesa, sinó també a la resta de companys que poden anar aprenent vocabulari per comunicar-se millor amb el seu company.
Experiències B3
Aula 16
- Orien’TAC.
Maria Masjuan (Àrea de Cultura Digital. Barcelona)
Proposta de gamificació d’orientació espaial utilitzant les tecnologies per apoderar a l’alumnat. Activitat amb Realitat Augmentada i geolocalització de treball interdisciplinari entre les àrees d’educació física i matemàtiques.
Presentació: http://www.emaze.com/@ACIRWWRF/orientac
- Comunicació Entenedora.
Melissa Moyer, Marta Giménez i Josep Solà (CEE Pont del Dragó. Barcelona)
Les persones amb disàrtries importants adquirides o congènites pateixen exclusió. Mitjançant dispositius i programari, poden passar de la parla inintel·ligible a la comprensió oral per part de tothom.
- Booktoubers.
Pau Saura (Àrea de Cultura Digital. Barcelona)
Els booktubers són una magnífica eina de difusió de la lectura, i de treball de la llengua i l’expressió oral. La proposta que fem, inclou el treball de vídeo amb croma, la seva difusió amb codis Qr als llibres de la biblioteca i la inclusió dins d’un itinerari virtual del centre.
Presentació: https://ja.cat/booktubers_JID19
Taller B4
sala ordinadors
- Facilitar l’accés a la informació: Infografies o pòsters digitals interactius.
Catalina García González (CPEE Sant Jordi. Jesús, Tortosa)
El pòster digital interactiu (infografia) permet estructurar la informació, ampliar-la amb informació significativa de divers format (imatges, àudios, documents, etiquetes, notes, enllaços, presentacions, altres pòsters…), compartir-la amb d’altres usuaris, descarregar-la i embedir-la a portafolis docents o d’alumnat, webs…
Requeriments dels assistents: PC portàtils amb connexió wifi
Taller B5
Aula 17
Taller B6
Aula 18
- La ràdio al centre.
Pitu Martínez (Àrea de Cultura Digital. Barcelona)
Requeriments dels assistents: Dispositiu mòbil amb aplicació de gravació de veu. A ser possible, portàtil amb Audacity instal·lat. També auriculars.
|