Experiències A1
Aula 17
- Experiències amb Kahoot. Juguem amb les preguntes.
Vicenta Guardia Badia (CREDA Lleida)
L’experiència es basa en la millora de la motivació i l’autoestima de l’alumnat a partir de la creació d’un Kahoot.
- La història de la nostra escola.
Mireia Lliberato Català (Escola Creu del Batlle. Lleida)
Experiència amb l’app Kinemaster, en que es treballa la història de la nostra escola amb l’alumnat de P3 fins a 3r on hi ha alumnat amb retard de llenguatge. Explicar la història enregistrant-la. Escriptura de les frases, planificació i realització dels vídeos, edició amb Kinemaster. Presentació a la classe i a les famílies. Difusió al web de l’escola.
- La webteca inclusiva. Un banc digital de recursos educatius per la diversitat d’alumnes i d’aprenentatges.
Eva Betbesé i Maria Miret (Down Catalunya. Lleida)
La Webteca Inclusiva és un banc digital de recursos pedagògics amb el que volem facilitar la inclusió a l’escola ordinària de persones amb discapacitat intel·lectual. La plataforma inclou diverses estratègies adreçades a l’alumnat amb necessitats educatives específics de suport, les seves famílies i els equips docents dels centres educatius.
Experiències A2
sala de videoconferències
- Dissenyem Espais Virtuals.
Mercè Vilà Collado (Escola La Vila. Palamós)
Es presenta un espai d’aprenentatge per alumnat barrejat de 4t, 5è i 6è. Aquest es centra en les tecnologies digitals i s’anomena “Dissenyem Espais Virtuals”. Com el seu nom indica, introdueix l’alumnat en les tecnologies immersives i té com a objectiu general vincular la creativitat amb l’espai virtual, tot treballant alumnes de diferents edats.
Presentació: https://view.genial.ly/5c3a81f50eeafa309dca44dc/interactive-content-dissenyem-espais-virtuals
Web: https://mercevila.wixsite.com/espai
Vídeo: https://youtu.be/E-vQg1ExOj0
- Adaptació de contes amb sistemes alternatius i/o augmentatius de la comunicació (SPC i LSC) a través de diverses eines TAC.
Natalia Santaliestra Gòdia (Escola El joc de la bola. Lleida)
Adaptació dels contes emprats en els projectes d’escola mitjançant icones SPC i/o LSC, les quals es presenten com a conte físic i també en llibre pdf al pc. Les mateixes imatges del conte es pugen al Genialy, fent-les interactives amb icones de vocabulari, vídeos de LSC o icones.
Requeriments dels assistents: App HP reveal instal·lada (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.aurasma.aurasma&hl=ca). Nou nom de l’app Aurasma.
- Plickers, oportunitats de participació.
Clara Aguilera (Escola La Torre de Claramunt) i Neus Artiga (Fisioterapeuta EAP Anoia. Igualada)
Experiència que estan porten a terme, com es pot incloure una alumna amb pluridiscapacitat a l’aula utilitzant una eina digital com a mesura universal.
Presentació: https://docs.google.com/presentation/d/1iF_LfCgc16plojLhWfy3Oy2rmN-uGFGoANotrsdAujQ/edit?usp=sharing
Experiències A3
Aula 18
Taller A4
Aula 15
- Quizlet: autonomia, joc i diversitat en l’aprenentatge.
Catalina García González (CPEE Sant Jordi. Jesús, Tortosa)
Quizlet, aprendre amb targetes de continguts. El taller consistirà en la pràctica de participació en un Quizlet ja prèviament elaborat per al taller i després en l’explicació de com poder confeccionar unitats Quizlet. Com crear els continguts, inserir imatges i elaborar l’activitat. Com cercar altres Quizlet per usuari i com generar carpetes i aules al Quizlet.
Requeriments dels assistents: telèfon mòbil i, si es vol, també PC portàtil amb connexió wifi
Taller A5
Aula 16
- L’expressió escrita en l’entorn GSuite.
Pere Viñas Vilarrasa i Ariadna Delgado Soria (Vedruna Ripoll. Ripoll)
L’objectiu del taller és conèixer la potencialitat de les tecnologies digitals en el fet d’escriure. El taller constarà de dues parts una breu on s’explica l’experiència d’escriure en un entorn digital i una part més extensa i pràctica on cada participant podrà fer un tastet d’algunes de les eines.
Requeriments dels assistents: chromebook o un portàtil o similar, amb tablets també funcionen algunes extensions però els complements no. Baixada l’extensió read and write que és gratuïta per a professors en aquest enllaç.
https://www.texthelp.com/es-es/read-write-gratuitos-para-profesores/. Cal tenir compte xtec o gmail o vinculat a GSuite.
Taller A6
sala ordinadors
- Anticipació immersiva: visita virtual.
Pau Saura, Maria Masjuan i Joan Canudas (Àrea de Cultura Digital. Barcelona)
Les situacions immersives permeten crear entorns físicament inexistents que l’alumnat pot percebre per mitjà de sensacions òptiques i acústiques permetent així l’anticipació, l’autonomia, la motivació i l’aprenentatge significatiu. En definitiva es mostrarà com les tecnologies immersives també permeten aplicar el Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA).
Presentació: https://sites.google.com/xtec.cat/anticipacio-immersiva-jid19/inici
|