La discriminació genera violència

 
 
 
Activitat 3:
De com s’aprèn la violència:
Un grup de científics va tancar cinc mones en una gàbia, al centre de la qual van col·locar una escala i, al capdamunt, un munt de plàtans.
 
Quan una mona pujava l’escala per agafar els plàtans, els científics llençaven un doll d’aigua freda amb la mànega sobre les que quedaven al terra. Després d’algun temps, quan una mona anava a pujar l’escala, les altres l’agafaven i la picaven. Passat un temps més, cap mona pujava l’escala, malgrat la temptació dels plàtans.
 
Aleshores, els científics van substituir a una de les mones. La  primera cosa que va fer va ser pujar l’escala, essent ràpidament baixada per les altres, que la van picar. Després d’algunes pallisses, la nova integrant del grup ja no va pujar més l’escala.
 
Una segona mona fou substituïda, i va passar el mateix. Fins i tot la primera substituta va participar amb entusiasme de la pallissa a la ‘novata’.
Una tercera fou canviada, i es va repetir el fet. La quarta i, finalment, l’última de les veteranes fou substituïda. Els científics quedaren,  aleshores, amb un grup de cinc mones que, tot i que mai no havien rebut un bany d’aigua freda, continuaven colpejant a aquella que intentés arribar als plàtans.
 
Si fos possible demanar a alguna d’elles perquè picaven a qui intentés pujar l’escala, segurament que la resposta seria:
“No sé, aquí les coses sempre s’han fet així…”
 
Reflexió personal:
 
a) Els agressors, com han après la violència? Especifica de forma concreta els elements d’aprenentatge social dels quals s’han alimentat els agressors durant la seva infància.
b) Creus que la violència és natural i innata en l’ésser humà o pel contrari, és sempre el resultat d’un aprenentatge o imitació social? Quin paper hi juguen aquí els “estereotips”?
 
Activitat 4:
Un cas de violència de gènere
 
Es tracta de una nena que es diu Alba que té 14 anys i té parella, un nuvi o xicot de 18 anys. Surten junts des de fa 2 anys. Un dia, l’Alba volia deixar al noi i va decidir trencar la relació. El noi es va emprenyar molt, va anar a a casa seva per la nit, i com que ell sabia que no hi hauria ningú a a casa de la noia, va entrar y la va apunyalar, Això va passar a Tàrrega (Lleida) el dilluns dia 7 d’octubre del 2013, ara fa una setmana. Escriu un resum personal dels detalls i cirscumstàncies de la relació i un comentari a partir de la lectura dels dos articles periodístics.
 
Morir de violència de gènere als 14 anys:
http://www.ara.cat/societat/Morir-violencia-genere-passa-culpable_0_1007299447.html
 
 
Amor precoç mortal:
http://www.pressdisplay.com/pressdisplay/es/viewer.aspx
 
 
Actividad 5:
Marc conceptual de la violència de gènere
Per finalitzar, convendría tenir clar els aspectes conceptuals sobre el tema de violència de gènere. Fes un esquema conceptual de les principals idees que apareixenen en el següent enllaç: “Marc conceptual de la violència de gènere
http://www.edualter.org/material/denip2005/punt4-1.htm
 
 
Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *