- AMANIDA DE FRUITES
ORGANITZACIÓ
Tipus de joc: Joc de distensió
Espai de joc: Un espai gran
Nombre de jugadors: Grup
A partir de: 4 anys
Material: Cèrcols
OBJECTIUS
Afavorir l’agilitat i la rapidesa.
DESENVOLUPAMENT DEL JOC
Es posen a terra tants cèrcols com participants, menys un, en diferents llocs de manera que no quedin gaire junts. Cada participant esposa dins d’un cèrcol i el monitor li diu el nom d’una fruita (només han de ser 4, per exemple: pinya, meló, síndria i maduixa). Un dels participants es queda sense cèrcol al mig i diu: “vull un còctel de fruites de…: (ha de dir les fruites que ell vulgui de les esmentades anteriorment) i els participants que tinguin el nom d’aquestes fruites han de canviar de cèrcol, i és en aquest moment quan el que hademanat el còctel ha d’intentar trobar un cèrcol buit. D’aquesta manera sempre hi haurà un participant que no estarà dins de cap cèrcol.
OBSERVACIONS I VARIANTS
També es pot demanar un còctel de “tutifruti” i aleshores tots els participants es mouran del seu lloc, buscant un cèrcol diferent.Aquest joc es pot jugar amb noms diferents, com ara de colors, ciutats, animals, etc.
- ANEM A VENDRE
ORGANITZACIÓ
Tipus de joc: Joc de comunicació
Espai de joc: Classe
Nombre de jugadors: Indefinit
A partir de: 7 anys aproximadament
Material: Cap
OBJECTIUS
Desenvolupar la imaginació i creativitat dels infants. També ajuda a desenvolupar l’expressió verbal i corporal davant dels seuscompanys.
DESENVOLUPAMENT DEL JOC
Tots els participants s’asseuen formant un cercle. Un nen agafa el company del costat i el presenta a la resta del grup com si fos un producte i els ha de convèncer que és el millor producte del mercat, ha d’explicar per a què serveix, com s’utilitza i donar exemples de com utilitzar-lo. Per exemple, un participant escull un company i el presenta com un llit que fa massatges. El noi/a producte ha de “demostrar”, fent mímica, gestos, sorolls, etc., les seves qualitats: el funcionament, l’ús, el fantàstic preu, les facilitats de pagament, etc.
OBSERVACIONS I VARIANTS
Es pot marcar un producte específic com per exemple mobles, productes de neteja, etc.
- EL MIRALL
ORGANITZACIÓ
Tipus de joc: Joc de presentació
Espai de joc: Classe o pati
Nombre de jugadors: Grup
A partir de: 6 anys
Material: Cap
OBJECTIUS
Percebre la imatge que donem al altres. Ajudar a conèixer l’esquema i la imatge corporal interna i externa.
DESENVOLUPAMENT DEL JOC
Consisteix a imitar les accions del company.Al començament s’ha de fer lentament de manera que el company pugui fer la imitació i ha d’intentar que els moviments siguin el més semblants possible.El joc es desenvolupa per parelles. Les parelles comencen assegudes, una persona davant l’altra, un dels participants dirigeix i l’altrefa de mirall. Primer els moviments són només de la cara i després s’hi van incorporant el tronc i els braços. Més tard, posats d’empeus els moviments es fan amb tot el cos. Per últim s’han de canviar els papers.
OBSERVACIONS I VARIANTS
Es pot fer a distància.
- EL NUS
ORGANITZACIÓ
Tipus de joc: Joc de confiança
Espai de joc: Pati
Nombre de jugadors: A partir de sis persones
A partir de: Qualsevol edat
Material: Cap
OBJECTIUS
Estimular la cooperació, la flexibilitat i el sentit de l’equilibri.
DESENVOLUPAMENT DEL JOC
El joc consisteix a fer un nus el més complicat possible, a partir d’una rotllana de nens agafats de les mans.Les persones de la rotllana s’han d’embolicar passant pel damunt i per sota de les mans dels companys. En cap moment es poden deixar anar de les mans. Quan ja no ho puguin complicar més, fan venir un participant, que prèviament han fet marxar, i aquest intenta desfer el nus, indicant als seus companys quins moviments han de fer per desfer-se.
- RECONÈIXER L’ANIMAL
ORGANITZACIÓ
Tipus de joc: Joc de coneixement
Espai de joc: Classe
Nombre de jugadors: Grup
A partir de: 6 anys
Material: Cadires i mocadors per tapar els ulls
OBJECTIUS
Afavorir la cohesió del grup i la concentració auditiva.
DESENVOLUPAMENT DEL JOC
S’ha de posar una cadira menys que el nombre de participants.Tots els participants estan asseguts en cercle i una persona camina pel mig amb els ulls tapats i, de tant en tant, s’asseu al damunt dels genolls d’un company. La persona sobre la qual s’ha assegut imita el so d’un animal. Si el que té els ulls tapats li reconeix la veu escanvien el lloc. Si no és així, continua provant-ho amb altres jugadors.
OBSERVACIONS I VARIANTS
Es pot fer a l’inrevés, tot el grup amb els ulls tapats i la persona que no té cadira amb els ulls oberts.
- HERRON
ORGANITZACIÓ
Tipus de joc: Joc de punteria
Orígens del joc:
Anglaterra. Al segle XIV es jugava amb ferradures de cavall i més tard es van començar a utilitzar anelles
Nombre de jugadors: Indefinit
Material: Una caixa quadrada amb 8 eixos perpendiculars i paral·lels entre si, de la mateixa mida, i un de més llarg al centre. Anelles d’uns 10 cm de diàmetre
OBJECTIUS
Aconseguir posar el màxim d’anelles possible dins els eixos.
DESENVOLUPAMENT DEL JOC
Es marca una línia, on se situarà el jugador que ha de llançar. Es llancen les anelles i només són vàlides les que quedin dins dels eixos.Si les anelles són de diferents colors, se’ls ha de donar valors diferents.També es poden posar diferents punts a cada eix.Guanyarà el jugador que obtingui la màxima puntuació.
- LA RATERA
ORGANITZACIÓ
Tipus de joc: Joc de punteria
Orígens del joc: Amèrica del Sud. Possiblement és un joc que van portar els conqueridors espanyols.
Nombre de jugadors: Dos
Material: Una caixa amb cinc forats i unes quantes bales.
OBJECTIUS
Aconseguir introduir en la caixa la major quantitat de bales possible.
DESENVOLUPAMENT DEL JOC
Es marca una línia a uns dos metres de la caixa i els jugadors han d’aconseguir introduir el màxim de bales a la caixa. Cada forat té un número, que marca la puntuació.Guanyarà el jugador que obtingui la màxima puntuació.