JOCS D’ALTRES PAÏSOS

  • AMANIDA DE FRUITES

ORGANITZACIÓ

Tipus de joc: Joc de distensió

Espai de joc: Un espai gran

Nombre de jugadors: Grup

A partir de: 4 anys

Material: Cèrcols

OBJECTIUS

Afavorir l’agilitat i la rapidesa.

DESENVOLUPAMENT DEL JOC

Es posen a terra tants cèrcols com participants, menys un, en diferents llocs de manera que no quedin gaire junts. Cada participant esposa dins d’un cèrcol i el monitor li diu el nom d’una fruita (només han de ser 4, per exemple: pinya, meló, síndria i maduixa). Un dels participants es queda sense cèrcol al mig i diu: “vull un còctel de fruites de…: (ha de dir les fruites que ell vulgui de les esmentades anteriorment) i els participants que tinguin el nom d’aquestes fruites han de canviar de cèrcol, i és en aquest moment quan el que hademanat el còctel ha d’intentar trobar un cèrcol buit. D’aquesta manera sempre hi haurà un participant que no estarà dins de cap cèrcol.

OBSERVACIONS I VARIANTS

També es pot demanar un còctel de “tutifruti” i aleshores tots els participants es mouran del seu lloc, buscant un cèrcol diferent.Aquest joc es pot jugar amb noms diferents, com ara de colors, ciutats, animals, etc.

 

  • ANEM A VENDRE

ORGANITZACIÓ

Tipus de joc: Joc de comunicació

Espai de joc: Classe

Nombre de jugadors: Indefinit

A partir de: 7 anys aproximadament

Material: Cap

OBJECTIUS

Desenvolupar la imaginació i creativitat dels infants. També ajuda a desenvolupar l’expressió verbal i corporal davant dels seuscompanys.

DESENVOLUPAMENT DEL JOC

Tots els participants s’asseuen formant un cercle. Un nen agafa el company del costat i el presenta a la resta del grup com si fos un producte i els ha de convèncer que és el millor producte del mercat, ha d’explicar per a què serveix, com s’utilitza i donar exemples de com utilitzar-lo. Per exemple, un participant escull un company i el presenta com un llit que fa massatges. El noi/a producte ha de “demostrar”, fent mímica, gestos, sorolls, etc., les seves qualitats: el funcionament, l’ús, el fantàstic preu, les facilitats de pagament, etc.

OBSERVACIONS I VARIANTS

Es pot marcar un producte específic com per exemple mobles, productes de neteja, etc.

 

  • EL MIRALL

ORGANITZACIÓ

Tipus de joc: Joc de presentació

Espai de joc: Classe o pati

Nombre de jugadors: Grup

A partir de: 6 anys

Material: Cap

OBJECTIUS

Percebre la imatge que donem al altres. Ajudar a conèixer l’esquema i la imatge corporal interna i externa.

DESENVOLUPAMENT DEL JOC

Consisteix a imitar les accions del company.Al començament s’ha de fer lentament de manera que el company pugui fer la imitació i ha d’intentar que els moviments siguin el més semblants possible.El joc es desenvolupa per parelles. Les parelles comencen assegudes, una persona davant l’altra, un dels participants dirigeix i l’altrefa de mirall. Primer els moviments són només de la cara i després s’hi van incorporant el tronc i els braços. Més tard, posats d’empeus els moviments es fan amb tot el cos. Per últim s’han de canviar els papers.

OBSERVACIONS I VARIANTS

Es pot fer a distància.

 

  • EL NUS

ORGANITZACIÓ

Tipus de joc: Joc de confiança

Espai de joc: Pati

Nombre de jugadors: A partir de sis persones

A partir de: Qualsevol edat

Material: Cap

OBJECTIUS

Estimular la cooperació, la flexibilitat i el sentit de l’equilibri.

DESENVOLUPAMENT DEL JOC

El joc consisteix a fer un nus el més complicat possible, a partir d’una rotllana de nens agafats de les mans.Les persones de la rotllana s’han d’embolicar passant pel damunt i per sota de les mans dels companys. En cap moment es poden deixar anar de les mans. Quan ja no ho puguin complicar més, fan venir un participant, que prèviament han fet marxar, i aquest intenta desfer el nus, indicant als seus companys quins moviments han de fer per desfer-se.

 

  • RECONÈIXER L’ANIMAL

ORGANITZACIÓ

Tipus de joc: Joc de coneixement

Espai de joc: Classe

Nombre de jugadors: Grup

A partir de: 6 anys

Material: Cadires i mocadors per tapar els ulls

OBJECTIUS

Afavorir la cohesió del grup i la concentració auditiva.

DESENVOLUPAMENT DEL JOC

S’ha de posar una cadira menys que el nombre de participants.Tots els participants estan asseguts en cercle i una persona camina pel mig amb els ulls tapats i, de tant en tant, s’asseu al damunt dels genolls d’un company. La persona sobre la qual s’ha assegut imita el so d’un animal. Si el que té els ulls tapats li reconeix la veu escanvien el lloc. Si no és així, continua provant-ho amb altres jugadors.

OBSERVACIONS I VARIANTS

Es pot fer a l’inrevés, tot el grup amb els ulls tapats i la persona que no té cadira amb els ulls oberts.

 

  • HERRON

ORGANITZACIÓ

Tipus de joc: Joc de punteria

Orígens del joc:

Anglaterra. Al segle XIV es jugava amb ferradures de cavall i més tard es van començar a utilitzar anelles

Nombre de jugadors: Indefinit

Material: Una caixa quadrada amb 8 eixos perpendiculars i paral·lels entre si, de la mateixa mida, i un de més llarg al centre. Anelles d’uns 10 cm de diàmetre

OBJECTIUS

Aconseguir posar el màxim d’anelles possible dins els eixos.

DESENVOLUPAMENT DEL JOC

Es marca una línia, on se situarà el jugador que ha de llançar. Es llancen les anelles i només són vàlides les que quedin dins dels eixos.Si les anelles són de diferents colors, se’ls ha de donar valors diferents.També es poden posar diferents punts a cada eix.Guanyarà el jugador que obtingui la màxima puntuació.

 

  • LA RATERA

ORGANITZACIÓ

Tipus de joc: Joc de punteria

Orígens del joc: Amèrica del Sud. Possiblement és un joc que van portar els conqueridors espanyols.

Nombre de jugadors: Dos

Material: Una caixa amb cinc forats i unes quantes bales.

OBJECTIUS

Aconseguir introduir en la caixa la major quantitat de bales possible.

DESENVOLUPAMENT DEL JOC

Es marca una línia a uns dos metres de la caixa i els jugadors han d’aconseguir introduir el màxim de bales a la caixa. Cada forat té un número, que marca la puntuació.Guanyarà el jugador que obtingui la màxima puntuació.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *