LA XINA

0
HEM APRÈS MOLTES COSES SOBRE LA XINA A PARTIR DE FOTOS, LLIBRES I VÍDEOS.

HEM PINTAT UN NEN I UNA NENA XINESOS PER POSAR AL NOSTRE MAPA MUNDI GEGANT.

HEM BALLAT LA DANSA DEL DRAC DE LA XINA.

LA VELLA QUARESMA

0

QUAN VA MARXAR EL CARNESTOLTES VA APARÈIXER LA VELLA QUARESMA. CADA SETMANA LI HEM CANTAT LES SEVES CANÇONS, LI HEM TRET UNA CAMA I HEM LLEGIT EL MISSATGE QUE ENS HA DEIXAT AMB UNES ORDRES BEN DIVERTIDES: FER-NOS ABRAÇADES, POSAR-NOS UN GOMET D’ESTRELLA, UN NAS DE PALLASSO, MENJAR-NOS UNA GALETA…

LA MONA

L’ÚLTIMA ORDRE DE LA VELLA QUARESMA VA SER MENJAR-NOS LA MONA. SORT QUE AL MATÍ JA L’HAVÍEM PREPARADA…


ENS VAN QUEDAR MAQUÍSSIMES…


I BONÍSSIMES!

RACONS DE TREBALL

0

ELS RACONS DE TREBALL ELS FEM A LA NOSTRA AULA, MENTRE ELS ALTRES INFANTS ESTAN FENT EXPERIMENTS. ELS RACONS ES MANTENEN AL LLARG DEL CURS, PERÒ VAN CANVIANT LES ACTIVITATS. ES DÓNA L’OPORTUNITAT DE REPETIR ELS RACONS QUE MÉS HAN AGRADAT A CADASCÚ SI S’ACABEN ELS NOUS. TAMBÉ ES PODEN FER RACONS ENDARRERITS SI S’HA ESTAT MALALT O PER ALGUN ALTRE MOTIU NO S’HAN POGUT FER. AL PRINCIPI DE LA SESSIÓ CADA NEN HA DE DIR PER QUIN RACÓ VOL COMENÇAR, TENINT EN COMPTE LES PLACES DISPONIBLES PER CADASCUN. UN COP ACABADA CADA ACTIVITAT CAL AVISAR LA MESTRA I ENSENYAR LA TASCA REALITZADA. DESPRÉS S’HA DE RECOLLIR EL MATERIAL I ES POT CANVIAR D’ACTIVITAT.
ELS RACONS DE TREBAL QUE TENIM A P-4 SÓN:

PINTURA

AL CAVALLET DE PINTURA PODEN ANAR-HI DOS NENS ALHORA. AL LLARG DEL CURS HEM ANAT CANVIANT ELS COLORS DE LA PINTURA, PERÒ LES NORMES SEMPRE SÓN LES MATEIXES: POSAR EL NOM AL FULL I EMPRAR UN PINZELL DIFERENT PER A CADA COLOR.

 

GRAFISME

A AQUEST RACÓ HEM RESSEGUIT AMB RETOLADOR NO PERMANENT ELS NOMS DELS NENS DE LA CLASSE, ELS GRAFISMES TREBALLATS, ELS NOMBRES DEL 0 AL 6… TAMBÉ HEM UTILITZAT UN MATERIAL ELABORAT AMB FUSTA I LA NUMERACIÓ FETA AMB PAPER DE VIDRE PER RESSEGUIR AMB ELS DITS.

 

 

PISSARRA DIGITAL P.D.I.

CADA TRIMESTRE L’EDITORIAL PROPOSA UNES ACTIVITATS PER TREBALLAR LES FORMES, COLORS, EL VOCABULARI…

ALS RACONS PODEN UTILITZAR LA PISSARRA, COM A MÀXIM, DOS NENS ALHORA. TOT I QUE EN ALTRES MOMENTS LA FAN SERVIR FINS A QUATRE NENS DE FORMA SIMULTÀNIA,  SÓN ACTIVITATS MÉS DIRIGIDES I ALS RACONS S’INTENTA QUE SIGUIN EL MÀXIM D’AUTÒNOMS POSSIBLES.

 

 

MATEMÀTIQUES

EL NOMBRE DE NENS QUE PODEN ANAR A AQUEST RACÓ DEPÈN DEL MATERIAL AL LLARG DEL CURS S’HA FET SERVIR MATERIAL MOLT DIVERS: ORGANICUBS, PER REPRODUIR AMB CUBS UNS DIBUIXOS JA DONATS; EL TALLER DE MESURES, AMB REGLETS; TALLER DE TOPOLOGIA, AMB ANIMALETS, ARBRES, CASETES I ALTRES ELEMENTS AMB QUÈ REPRODUIR UNES FOTOS, GEOMÈTRIX, PER FER DIBUIXOS AMB FIGURES GEOMÈTRIQUES…

 

 

LÒGICO

ÉS UN MATERIAL DISSENYAT PER AJUDAR ELS INFANTS A DESENVOLUPAR, SOBRETOT, LA LÒGICA MATEMÀTICA, PERÒ TAMBÉ TREBALLA ALTRES ASPECTES. TENIM MOLTES FITXES PLASTIFICADES PER POSAR EN UNS SUPORTS DE PLÀSTIC I COMENÇAR A PENSAR COM RESOLDRE-LES. ALGUNES SÓN FORÇA COMPLICADES, D’ALTRES MÉS FÀCILS, PERÒ SEMPRE N’HI HA DE NOVES PER PODER FER.

 

 

JOCS DE TAULA

FINS ARA HEM FET, SOBRETOT, PUZLES QUE PODEN FER INDIVIDUALMENT O ENTRE DIVERSOS NENS PER AJUDAR-SE ENTRE ELLS.

 

EXPERIMENTS

0

A P-4 FEM EXPERIMENTS. ELS DILLUNS LA MEITAT DE LA CLASSE MARXA A UNA ALTRA AULA A FER EXPERIMENTS MENTRE ELS SEUS COMPANYS ES QUEDEN A LA CLASSE A FER RACONS DE TREBALL. TREBALLAR AMB UN GRUP MÉS REDUÏT PERMET MANIPULAR EL MATERIAL I DISPOSAR DE MÉS ESPAI, ALHORA QUE L’AMBIENT MÉS RELAXAT AFAVOREIX LES HIPÒTESIS SOBRE ELS DIFERENTS EXPERIMENTS. 

AQUÍ TENIU UNA MOSTRA D’ALGUNS DELS EXPERIMENTS TREBALLATS FINS ARA.

 

IMANTS

HAN TREBALLAT AMB IMANTS I HAN PROVAT QUE ELS PASSA QUAN ELS APROPES ENTRE SÍ. TAMBÉ HAN INTENTAT TREURE UN CLIP DE DINS D’UNA AMPOLLA D’AIGUA SENSE BUIDAR-LA I HAN MOGUT OBJECTES METÀL·LICS AMB AJUDA DELS IMANTS.

 

ELS SENTITS. EL TACTE.

HAN APARELLAT UNES FUSTES SEGONS EL MATERIAL ENGANXAT A SOBRE:  SUAU, RUGÓS, ASPRE, FRED, LLIS, DUR, TOU… NOMÉS FENT SERVIR EL SENTIT DEL TACTE.

 

ELS SENTITS. L’OLFACTE.

A VEGADES ÉS DIFÍCIL RECONÈIXER ELS ALIMENTS I ALTRES COSES NOMÉS PER LA SEVA OLOR.

 

ELS SENTITS. LA VISTA.

ÉS POSSIBLE LLEGIR UN LLIBRE SENSE EL SENTIT DE LA VISTA? ELS CECS HO FAN AMB EL SENTIT DEL TACTE I UNS LLIBRES ESCRITS EN BRAYLE.

EL CARNAVAL

0

LA SETMANA DE CARNAVAL VAM SEGUIR LES ORDRES D’EN CARNESTOLTES, EL REI DELS POCA-SOLTES. 

 

DILLUNS VAM PORTAR SABATES I MITJONS DE DIFERENTS COLORS.

 

DIMARTS, ELS CABELLS PINTATS I TOTS BEN MAQUILLATS!

 

DIMECRES, EN PIJAMA I SABATILLES I AMB UN PELUIX.

 

DIJOUS, AMB UN LLAÇ O CORBATA.


DIVENDRES, TOTHOM DISFRESSAT!

 

A LA CLASSE VAM DECORAR UNES MÀSCARES BEN BONIQUES. UNA DEL NOSTRE AMIC MOLI I L’ALTRA D’UN OCELL.

 

I ENS VAN QUEDAR AIXÍ DE MAQUES! ENS RECONEIXEU?

 

I A LA CLASSE DE PSICOMOTRICITAT ENS VAM DISFRESSAR I VAM JUGAR. QUÈ DIVERTIT!

ELS INUITS DEL POL NORD

0

HEM APRÈS MOLTES COSES SOBRE AQUEST POBLE TAN LLUNYÀ. VIUEN AL POL NORD, ON FA MOLT DE FRED, I QUAN TOT ESTÀ COBERT DE NEU FAN SERVIR UNES ESCULTURES DE PEDRA, ELS INUKSHUKS PER INDICAR ELS CAMINS. PER ENRECORDAR-NOS D’AQUESTA INFORMACIÓ HEM FET AQUEST MURAL. US AGRADA?

 

COM FA TANT DE FRED, S’HAN D’ABRIGAR MOLT. PER AIXÒ HEM PINTAT EN NAVUK (EL PROTAGONISTA DEL CONTE UN PASSEIG EN TRINEU) I LA SEVA GERMANA AMB AQUESTS ABRICS TAN BONICS. SABEU QUE LA PARAULA ANORAC VE DE LA LLENGUA DELS INUITS?

 

ALS INUITS ELS AGRADA MOLT EXPLICAR-SE HISTÒRIES QUAN ESTAN A DINS DELS IGLÚS. NOSALTRES HEM VOLGUT IMITAR-LOS MIRANT CONTES. ENS HA SEMBLAT UN LLOC MOLT ACOLLIDOR, PERÒ EL NOSTRE IGLÚ ERA PETIT I NO HI CABÍEM GAIRES NENS…

SORTIDA A L’AUDITORI

0

DIMECRES 12 DE FEBRER VAM ANAR A L’AUDITORI DE BARCELONA. L’EXCURSIÓ VA COMENÇAR AMB EL VIATGE EN AUTOCAR I VAM FER EL QUE MÉS ENS AGRADA: CANTAR, RIURE I CRIDAR QUAN PASSEM PER UN TÚNEL “OÈ OÈ OEOEOÈ OÈ OÈ…”

 

A L’AUDITORI VAM VEURE L’ESPECTACLE “MA ME MI MO MU, MOZART”. A LES FOTOS ES POT VEURE L’ESCENARI ABANS DE COMENÇAR L’OBRA, PERQUÈ DURANT LA FUNCIÓ NO ESTAVA PERMÈS FER FOTOGRAFIES. 

 

DESPRÉS DE VEURE L’OBRA, VAM DINAR I, A CONTINUACIÓ, VAM JUGAR DAVANT DEL TEATRE NACIONAL. VA SER MOLT DIVERTIT!

PROJECTE DEL PIANO

0

AQUEST CURS LES TUTORES VAM PROPOSAR ALS NENS I NENES QUE EL NOM DE LA CLASSE PODRIA SER EL D’UN INSTRUMENT. ELS MÉS PETITS DEL PARVULARI VAN ESCOLLIR LES MARAQUES, ELS MÉS GRANS, LA FLAUTA, I A P-4 VAN DECIDIR QUE VOLIEN SER LA CLASSE DEL PIANO.
DE SEGUIDA VAM COMENÇAR EL PROJECTE DEL PIANO  I ELS NENS VAN DIR ALLÒ QUE JA SABIEN D’AQUEST INSTRUMENT.

frases projecte

 

 

 

 

 

 

 

ENS VA AJUDAR MOLT A CONTESTAR LES PREGUNTES TOT EL MATERIAL APORTAT PER LES FAMÍLIES. MOLTÍSSIMES GRÀCIES! MIREU QUIN RACÓ VAM MUNTAR A LA CLASSE…


UNA DE LES PREGUNTES DEL PROJECTE VA SER SI ELS NENS PODIEN TOCAR EL PIANO  I HO VAM COMPROVAR EN VIU. LA JUDIT VA VENIR A LA CLASSE I ENS VA TOCAR ALGUNES PECES MUSICALS. PRIMER VAM ESCOLTAR MOLT ATENTS, PERÒ DESPRÉS VAM CANTAR LES CANÇONS I, FINS I TOT LES VAM BALLAR. LA NOSTRA PREFERIDA VA SER EL GEGANT DEL PI. TAMBÉ VAM PODER TOCAR EL TECLAT.

QUINA EMOCIÓ!!!                                                                                                I A LA TARDA ENS VAM RELAXAR UNA ESTONETA MENTRE ESCOLTÀVEM UNA MÚSICA TRANQUIL·LA.

UNA TARDA VAM ANAR A L’ESCOLA DE MÚSICA I VAM PODER VEURE LES CORDES DEL PIANO. TAMBÉ VAM TENIR L’OPORTUNITAT DE TOCAR LES SEVES TECLES I D’ESCOLTAR PETITES AUDICIONS. VAM APRENDRE MOLT I ENS HO VAM PASSAR GENIAL!!!

CELEBREM EL NADAL A L’ESCOLA

0

EL NADAL ÉS UNA FESTA MOLT ESPERADA PER TOTS ELS INFANTS I QUE A L’ESCOLA VIVIM AMB MOLTA IL·LUSIÓ.

UNS DIES ABANS PREPAREM LA TAPA DE L’ÀLBUM.

 

I POC A POC, ARRIBA UN DELS DIES MÉS DESITJATS, EL DE FER CAGAR EL TIÓ. VISCA!!!

ENS AGRADA MOLT EMPORTAR-NOS A CASA TOT EL QUE HEM FET A L’ESCOLA: L’ÀLBUM, LA POSTAL, UN REGALET. AIXÍ HO PODEM COMPARTIR AMB LES NOSTRES FAMÍLIES!

UN ALTRE MOMENT IMPORTANT ÉS EL DE DONAR-LI LA CARTA AL PATGE… 

 

I EL DE CANTAR I BALLAR DAVANT DE VOSALTRES…

 

 

 

I QUAN TORNEM DE LES VACANCES, ELS REIS SEMPRE ENS HAN DEIXAT ALGUN REGAL A L’ESCOLA. QUINA SORT! 

I PER ACABAR, UN DIA PODEM COMPARTIR AMB ELS NOSTRES COMPANYS ALGUNA DE LES JOGUINES QUE HEM REBUT DURANT LES FESTES DE NADAL.                      

ÉS MOLT DIVERTIT!


PENSEM AMB LES MANS

0

EL MATERIAL DE LA NOVA EDITORIAL DISPOSA D’UNA CAPSA AMB BLOC LÒGICS PER A CADA NEN I UN QUADERN PER REALITZAR DESPRÉS DEL TREBALL MANIPULATIU. CADA SETMANA FEM DUES SESSIONS AMB MIG GRUP A LA CLASSE MENTRE LA RESTA DE NENS ESTÀ FENT GRAFISME A UNA ALTRA AULA.
L’ACTIVITAT ELS VA ENGRESCAR DES DEL PRIMER DIA. PERÒ AL PRINCIPI ELS VA COSTAR UNA MICA JUGAR SENSE BARREJAR CAP PEÇA AMB ELS COMPANYS, ENDREÇAR-LES TOTES I COMPROVAR QUE NO EN QUEDÉS CAP A FORA, NI AL TERRA… PERÒ BEN AVIAT ES VAN ACOSTUMAR A TREBALLAR AMB AQUEST MATERIAL I A TENIR-NE CURA.

LA VERITAT ÉS QUE ÉS MOLT DIVERTIT PENSAR AMB LES MANS!

 

Go to Top