ELS RACONS DE TREBALL ELS FEM A LA NOSTRA AULA, MENTRE ELS ALTRES INFANTS ESTAN FENT EXPERIMENTS. ELS RACONS ES MANTENEN AL LLARG DEL CURS, PERÒ VAN CANVIANT LES ACTIVITATS. ES DÓNA L’OPORTUNITAT DE REPETIR ELS RACONS QUE MÉS HAN AGRADAT A CADASCÚ SI S’ACABEN ELS NOUS. TAMBÉ ES PODEN FER RACONS ENDARRERITS SI S’HA ESTAT MALALT O PER ALGUN ALTRE MOTIU NO S’HAN POGUT FER. AL PRINCIPI DE LA SESSIÓ CADA NEN HA DE DIR PER QUIN RACÓ VOL COMENÇAR, TENINT EN COMPTE LES PLACES DISPONIBLES PER CADASCUN. UN COP ACABADA CADA ACTIVITAT CAL AVISAR LA MESTRA I ENSENYAR LA TASCA REALITZADA. DESPRÉS S’HA DE RECOLLIR EL MATERIAL I ES POT CANVIAR D’ACTIVITAT.
ELS RACONS DE TREBAL QUE TENIM A P-4 SÓN:

PINTURA

AL CAVALLET DE PINTURA PODEN ANAR-HI DOS NENS ALHORA. AL LLARG DEL CURS HEM ANAT CANVIANT ELS COLORS DE LA PINTURA, PERÒ LES NORMES SEMPRE SÓN LES MATEIXES: POSAR EL NOM AL FULL I EMPRAR UN PINZELL DIFERENT PER A CADA COLOR.

 

GRAFISME

A AQUEST RACÓ HEM RESSEGUIT AMB RETOLADOR NO PERMANENT ELS NOMS DELS NENS DE LA CLASSE, ELS GRAFISMES TREBALLATS, ELS NOMBRES DEL 0 AL 6… TAMBÉ HEM UTILITZAT UN MATERIAL ELABORAT AMB FUSTA I LA NUMERACIÓ FETA AMB PAPER DE VIDRE PER RESSEGUIR AMB ELS DITS.

 

 

PISSARRA DIGITAL P.D.I.

CADA TRIMESTRE L’EDITORIAL PROPOSA UNES ACTIVITATS PER TREBALLAR LES FORMES, COLORS, EL VOCABULARI…

ALS RACONS PODEN UTILITZAR LA PISSARRA, COM A MÀXIM, DOS NENS ALHORA. TOT I QUE EN ALTRES MOMENTS LA FAN SERVIR FINS A QUATRE NENS DE FORMA SIMULTÀNIA,  SÓN ACTIVITATS MÉS DIRIGIDES I ALS RACONS S’INTENTA QUE SIGUIN EL MÀXIM D’AUTÒNOMS POSSIBLES.

 

 

MATEMÀTIQUES

EL NOMBRE DE NENS QUE PODEN ANAR A AQUEST RACÓ DEPÈN DEL MATERIAL AL LLARG DEL CURS S’HA FET SERVIR MATERIAL MOLT DIVERS: ORGANICUBS, PER REPRODUIR AMB CUBS UNS DIBUIXOS JA DONATS; EL TALLER DE MESURES, AMB REGLETS; TALLER DE TOPOLOGIA, AMB ANIMALETS, ARBRES, CASETES I ALTRES ELEMENTS AMB QUÈ REPRODUIR UNES FOTOS, GEOMÈTRIX, PER FER DIBUIXOS AMB FIGURES GEOMÈTRIQUES…

 

 

LÒGICO

ÉS UN MATERIAL DISSENYAT PER AJUDAR ELS INFANTS A DESENVOLUPAR, SOBRETOT, LA LÒGICA MATEMÀTICA, PERÒ TAMBÉ TREBALLA ALTRES ASPECTES. TENIM MOLTES FITXES PLASTIFICADES PER POSAR EN UNS SUPORTS DE PLÀSTIC I COMENÇAR A PENSAR COM RESOLDRE-LES. ALGUNES SÓN FORÇA COMPLICADES, D’ALTRES MÉS FÀCILS, PERÒ SEMPRE N’HI HA DE NOVES PER PODER FER.

 

 

JOCS DE TAULA

FINS ARA HEM FET, SOBRETOT, PUZLES QUE PODEN FER INDIVIDUALMENT O ENTRE DIVERSOS NENS PER AJUDAR-SE ENTRE ELLS.