A P-4 FEM EXPERIMENTS. ELS DILLUNS LA MEITAT DE LA CLASSE MARXA A UNA ALTRA AULA A FER EXPERIMENTS MENTRE ELS SEUS COMPANYS ES QUEDEN A LA CLASSE A FER RACONS DE TREBALL. TREBALLAR AMB UN GRUP MÉS REDUÏT PERMET MANIPULAR EL MATERIAL I DISPOSAR DE MÉS ESPAI, ALHORA QUE L’AMBIENT MÉS RELAXAT AFAVOREIX LES HIPÒTESIS SOBRE ELS DIFERENTS EXPERIMENTS. 

AQUÍ TENIU UNA MOSTRA D’ALGUNS DELS EXPERIMENTS TREBALLATS FINS ARA.

 

IMANTS

HAN TREBALLAT AMB IMANTS I HAN PROVAT QUE ELS PASSA QUAN ELS APROPES ENTRE SÍ. TAMBÉ HAN INTENTAT TREURE UN CLIP DE DINS D’UNA AMPOLLA D’AIGUA SENSE BUIDAR-LA I HAN MOGUT OBJECTES METÀL·LICS AMB AJUDA DELS IMANTS.

 

ELS SENTITS. EL TACTE.

HAN APARELLAT UNES FUSTES SEGONS EL MATERIAL ENGANXAT A SOBRE:  SUAU, RUGÓS, ASPRE, FRED, LLIS, DUR, TOU… NOMÉS FENT SERVIR EL SENTIT DEL TACTE.

 

ELS SENTITS. L’OLFACTE.

A VEGADES ÉS DIFÍCIL RECONÈIXER ELS ALIMENTS I ALTRES COSES NOMÉS PER LA SEVA OLOR.

 

ELS SENTITS. LA VISTA.

ÉS POSSIBLE LLEGIR UN LLIBRE SENSE EL SENTIT DE LA VISTA? ELS CECS HO FAN AMB EL SENTIT DEL TACTE I UNS LLIBRES ESCRITS EN BRAYLE.