Coses de Mesopotàmia (ampliació)

mesopotamia

Publicat dins de 5. CICLE SUPERIOR | Deixa un comentari

Coses d’Egipte (ampliació)

egipte

Publicat dins de 5. CICLE SUPERIOR | Deixa un comentari

els romans

Pots consultar moltes coses sobre els romans:
roma1

Publicat dins de 5. CICLE SUPERIOR | Deixa un comentari

P-4 Anem al mercat

Aquesta setmana els alumnes de les classes “Les bicicletes”, “Els trens” i “Les motos” han anat al mercat de Sant Hilari de Vilanova del Camí. Han participat a la campanya
” Bon dia esmorzem”. Allà ens han explicat un conte que el seu protagonista anava comprant per les diferents parades del mercat i tastant diferents aliments gràcies al seu nou amic.

Després hem fet un recorregut pel mercat per veure les parades: la peixateria, el forn de pa, les carnisseries, les fruiteries, els menjars preparats, la botiga dels congelats… Els nens anaven dient els noms dels aliments que coneixien i preguntaven aquells que no sabien el nom.

Ens han convidat a esmorzar un boníssim entrepà i plàtan per acompanyar, i després ens han regalat dos contes per la classe.

Ja tenim ganes d’anar a comprar amb els pares al mercat . I no oblidarem d’agafar el cistell de casa !!!

Publicat dins de 2. EDUCACIÓ INFANTIL | Deixa un comentari

Les aventures d’en Joanoi, en Pompei i la Martina

El conte que teniu a les mans és fruit d’un treball col•lectiu entre les tres escoles de Vilanova del Camí (Escola Joan Maragall, Escola Marta Mata i Escola Pompeu Fabra). El resultat d’aquest projecte engrescador, “ Les Aventures d’en Joanoi en Pompei i la Martina”, ha estat realitzat per alumnes de tercer de primària.
Una maleta viatgera ha estat el fil conductor per arribar a les aules on l’alumnat de cada escola ha triat una sèrie d’elements que han servit per confegir aquest conte.
Una pilota, un CD, una boleta de llana, unes aquarel•les, un mòbil i un objecte fet amb papiroflèxia, han estat els elements triats alhora que el punt de partida per començar a imaginar una nova història.
La maleta viatgera ha anat circulant i en ella unes pàgines en blanc han anat prenent vida. Així hem conegut personatges com en Joanoi superheroi, en Pompei, la Martina, el ratolí Saltamartí, el gatet Joanet…. i les aventures que ens han fet viure.
Ha estat un treball de gran riquesa , no només pel treball curricular que s’hi recull, sinó per totes les emocions viscudes a l’imaginar el camí que s’iniciava amb aquesta proposta. El treball conclourà amb una festa de germanor on petits i grans compartiran l’experiència de crear plegats una història que mai més s’oblidarà.

Publicat dins de 1. GENERAL | Deixa un comentari

Visita al Museu dels Joguets de Verdú

Els nens i nenes de P-5 de l’escola Joan Maragall de Vilanova del Camí el dia 15 d’abril van anar a Verdú a visitar el Museu de Joguets i Autòmats. Està situat en una antiga i bonica casa pairal del segle XV i l’edifici està tot rehabilitat .

Primer els guies del Museu ens van presentar la mascota del Museu i ens van ensenyar la seva cançó “L’ska de l’home pilota”. Després de cantar i comentar les normes del Museu vam començar la visita.

La col·lecció inclou: bicicletes, joguets de llauna, cotxes, autòmats, teatrins, nines, pilotes, etc. També hi ha un espai dedicat al futbol on s’exposen peces antigues i altres més actuals com les botes d’Iniesta, Messi i Xavi.

Els nens van poder veure l’evolució de les joguines al llarg de la història. I com de forma creativa han anat evolucionant.

Abans de realitzar aquesta sortida els nostres alumnes  a l’escola havien fet un  taller de construcció de joguines a partir de material de rebuig i exposat al monogràfic de l’escola.

Publicat dins de 2. EDUCACIÓ INFANTIL | 1 comentari

Per què els robots s’anomenen així?


En llengua txeca, el mot robotník significa treballador. El 1920, l’escriptor txec Karel Capek va escriure una novel·la de ciència ficció titulada R.U.R. (Rossum’s Universal Robots), en la qual es descrivia una societat que se servia de màquines intel·ligents, utilitzant-les com esclaus. La paraula robot va passar d’aquesta manera a convertir-se en sinònim d’ “home mecànic”.

(1000 preguntes 1000 respostes, ed Susaeta)

Publicat dins de 5. CICLE SUPERIOR | Deixa un comentari

NIVELL TIC

enquesta1

L’Equip TAC de l’escola ha elaborat recentment una enquesta que s’ha aplicat als alumnes de 5è, sobre les possibilitats d’ús d’internet a casa. Els resultats han estat molt satisfactoris ja que rebelen que més d’un 90 % dels nostres alumnes poden disposar de conexió a internet a casa seva.

Això fa pensar que aviat podrem perdre la por de demanar alguns deures o tasques per fer-les en línia (moodle) o bé fer-les amb ordinador (PowerPoint, words,…) per part de l’escola, i que es poden fer des de la seva llar.

Si pensem en el projecte 1×1 o bé amb el procés moodle com una cosa utòpica o ben llunyana, amb els resultats que disposem ara, cada vegada es fan més reals aquestes possibilitats de treball.

Vegem els resultats de l’esmentada enquesta i us animem a fer comentaris al respecte.

Publicat dins de 1. GENERAL | Deixa un comentari

BUTLLETÍ D’EXPRESSIÓ ESCRITA DE 5è

Ja ha sortit el nou butlletí 4 d’EXPRESSIÓ ESCRITA dels de 5è.

Mireu-vos-el,  i si veieu a algun autor d’algun text publicat, feliciteu-lo.

Publicat dins de 1. GENERAL | 2 comentaris

DIBUIXOS PER PINTAR

Publicat dins de 1. GENERAL | Deixa un comentari