Daily Archives: 22/11/2010

Soledad Puértolas, nou membre de la RAE

La novel·lista Soledad Puértolas es converteix en la cinquena dona que forma part de la Reial Acadèmia Espanyola.
Triada acadèmica de la Llengua el passat 28 de gener, ocuparà la butaca “g” minúscula de la RAE. Guardonada amb premis com el Planeta, l’Anagrama d’Assaig o el de les Lletres Aragoneses, aquesta narradora i assagista reforçarà a partir d’avui l’escassa presència femenina que hi ha a l’Acadèmia, que fins ara només comptava amb quatre dones: l’escriptora Ana María Matute, la historiadora Carmen Iglesias, la científica Margarita Salas i la filòloga Inés Fernández Ordóñez.

Soledad Puértolas, nou membre de la RAE

Notícia publicada per RTVE “Televisió Espanyola”: 21/11/2010

Els castells declarats Patrimoni de la Humanitat

La UNESCO va decidir el 16 de novembre , durant la cinquena sessió del Comitè Intergovernamental per a la Salvaguarda del Patrimoni Cultural Immaterial, que tingué lloc a Nairobi (Kenya), incloure els castells en la Llista Representativa del Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat. En la mateixa sessió també es declarà el Cant de la Sibil·la [Illes Balears] com a Patrimoni Mundial. Tot un reconeixement per a la cultura catalana.

Si feu un clic podeu consultar la llista béns Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat

Publicat per UNESCO: 16/11/2010 [anglès]

El Codi d’Hammurabi

La llegendària ciutat de Babilònia, va néixer a Mesopotàmia fa 5.000 anys. El descobriment d’aquesta civilització és un viatge fascinant a la vegada científic, cultural i humà.
En aquest vídeo podem descobrir els secrets del famós Codi d’Hammurabi, una de les peces arqueològiques més importants del món antic.

Publicat pel Museu del Louvre: 14/11/2010 [francès]