Second Life i el seu potencial educatiu

A partir d’un curs de formació de l’Associació Espiral, amb el suport del Departament d’Educació, m’he iniciat en Second Life (SL). L’interès per aprendre coses noves i veure el seu potencial educatiu, del que havia sentit parlar, m’ha fet entrar en SL.

Second Life és un entorn virtual en 3D desenvolupat per Philip Roselade de Linden Lab, la major part del seu contingut està en anglès, no així l’entorn que es pot visualitzar en castellà. SL no és un joc online, encara que es pot jugar en SL, però no hi ha un objectiu, ni una missió. Molt al contrari, és el propi usuari qui a través del seu personatge virtual (avatar) construeix el seu entorn i el que decideix què fer.

SL presenta nombrosos contextos educatius. Hi ha experiències en l’aprenentatge de l’anglès per exemple LanguageLab (podem accedir a escenaris virtuals 3D d’un aeroport, un hotel o un banc i enfrontar-nos a diferents situacions), trobem jocs de lògica per desenvolupar la percepció espacial, podem visitar museus, universitats, ciutats…

Podem trobar molts exemples d’aplicacions educatives de SL en Youtube, us deixe una molt interessant de Manuel Vuelta on ens presenta una cosa molt curiosa i que supera la realitat: aprendre art entrant en els quadres.

http://es.youtube.com/watch?v=QOBrrnKUWEk

O aquest altre sobre les possibilitat de la Pissarra digital interactiva en SL

http://es.youtube.com/watch?v=tRNa9C9Qcl0&feature=related

L’inconvenient de SL és que s’ha de ser major d’edat per registrar-se, ara bé es pot utilitzar en formació d’adults i com no, en la formació a distància del professorat. Acutalmant s’esta experimentant en altres plataformes on està permés l’accès als adolescents com OpenSim.

Google també s’apuntat al web 3D virtual amb Lively

Us deixo una presentació amb les fotos de les meves vacances

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *