Organització del seguiment del PR a l’IES El Vern

Durant el mes de setembre he estat parlant amb l’equip directiu de l’IES El Vern de Lliçà de Vall per dur a terme el procés de seguiment i assessorament dels Projectes de Recerca (PR) que es desenvoluparan durant aquest curs.

En la reunió del dia 9 del mes d’octubre es va parlar del plantjeament que es faria aquest any. Una de les dificultats que tenim és la desaparició de l’hora de PR que es dedicava cada setmana, passant-se a una setmana a final del curs. Com des del centre es vol potenciar els PR, sembla ser que s’intentarà aconseguir, durant el primer trimestre, 35 h lectives repartides entre diferents matèries (aquelles que complementarien la realització del PR, com llengua -realització de l’informe-, entre d’altres). L’objectiu, com ja s’està fent des de fa dos anys, és presentar PR a l’Exporecerca Jove.

El funcionament semipresencial del seguiment ja ha donat els primers fruits, amb l’augment de la qualitat d’alguns d’ells i la consecució de diversos premis en dos dels 4 treballs presentats l’any passat:

  • Anàlisi de les fases del moviment muscular equí” – 3r Premi “Exporecerca Jove” – Participació a una fira de recerca a Cadis el proper mes de març (dates a definir).
  • Cabell huma, el cuides?” – 1r Accèssit “Exporecerca Jove”; 3r Premi al Certamen de Jóvenes Investigadores (Mollina, Màlaga); Menció d’Honor a Ciencia en Acción (Madrid)

Per aquest any, segons el parlat, es farà un conjunt de carpetes que permetran els professors i els alumnes implicats, a més de fer un seguiment, que aquests últims segueixen el seu procés d’avaluació al mateix moment que el professorat possi qualsevol comentari o nota. Això tindrà lloc gràcies a l’ús de les utilitats de Google (Gmail, Drive, Calendar…). L’esquema que es pretèn seguir és el següent:

Tal com es pot veure en aquest exemple, la carpeta mare s’anomena RECERCA 2012.13. Aquesta contindrà les diferents carpetes dels projectes nomenats per una paraula clau que els defineixi, i una altra anomenada DOCS D’INTERÈS, on es posarà qualsevol tipus de documents que pugin ser de l’interès per l’alumnat.

Dintre de cada carpeta del projecte s’insertaran 5 documents, els quatre primers de tipus text (1A-1D) que es compartiran entre el professorat que el porti i els alumnes implicats en el mateix amb capacitat d’editar. Mentrestant, el document 1E, de seguiment, tindrà el mateix tipus de compartició, però en aquest cas l’alumnat només tindrà capacitat de visualitzar.

Evidentment, com tota cosa nova resta a l’espera de possibles canvis i/o adaptacions segons vagi passant el curs.

Aquest article s'ha publicat dins de assessorament, formació, Models d'aprenentatge, Projectes de Recerca, TIC i etiquetat amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *