M3.S12. Experiències de formació en centre

En aquesta sessió es va parlar de la fidelització de la pràctica compartida. S’ha de tenir en compte dos aspectes: tenir el tot i la manera de treballar al centre. Va ser portada per la Núria Gres, la Carme Oriol i la Charo Tomás.

Aquest procés sol ser llar, però profitós. A primària és més fàcil, a priori, i a secundària sorprèn que se pugui fer. L’aglutinació del professorat a secundària és una sorpresa positiva.

S’ha de prendre consciència de la formació contínua. Tot procés de formació està ple de dificultats, però també de coses positives. Els nous centres poden trencar la tradicionalitat dels altres centres més antics.

S’ha de tenir en compte també la continuïtat de la formació al centre i a l’aula, així com les estratègies que permetin aquesta continuïtat.

Cal destacar l’opció de compartir amb un equip directiu que pren decisions i amb una persona externa que ajuda. En el primer cas, concretament, la seva valentia i el lideratge per tirar endavant els processos. Ha d’ahaver un interès per aprendre i que el centre vagi en la mateixa direcció. Hi ha lideratge, però també massa crítica. Hi ha un voluntat i una quantitat important del professorat que engantxa i permet un efecte contagi.

Finalment, la diversificació és important per compartir. També és important buscar les aliances per tirar endavant, encara que pot haver gent crítica amb els tallers. Hi ha un objectiu comú que sobrepassa l’àmbit individual i dóna força per continuair. Hi ha un compromís per la millora de l’educació i pels alumnes.

Aquest article s'ha publicat dins de Processos de canvi i etiquetat amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *