LES HORES
- Nivell educatiu: 3r de primària.
- Objectius didàctics:
- Conèixer les unitats de mesura: dia, hora i minut.
- Saber llegir les hores i els minuts en un rellotge digital.
- Saber llegir les hores i els quarts en un rellotge analògic.
- Distingir diferents tipus de rellotges.
- Interpretar un horari.
- Mostrar inerès per conèixer el funcionament del rellotge.
- Criteris d’avaluació:
- Conèix les unitats de mesura: día, hora i minut.
- Sap llegir les hores i els minuts en un rellotge digital.
- Sap llegir les hores i els quarts en un rellotge analògic.
- Distingir diferents tipus de rellotges.
- Mostra interés per conèixer el funcionament del rellotge.
- Posa en relació els continguts treballats.
- Seqüència d’activitats proposades:
1ª Sessió: Activitat d’avaluació inicial: Què sabem de les hores? Realitzem un rellotge amb cartolines, i fem practiques amb ell.
2ª Sessió: Explicació del format digital, relacionem amb els quarts, i realitzem una activitat amb l’EDU amb la pissarra digital.
3ª Sessió: Els alumnes col·locaran les busques en un rellotge llegint l’hora en un rellotge digital.
4ª Sessió: amb els companys i el rellotge creat juguem a “Quina hora és?” i a “A quina hora…?” per parelles.
5ª Sessió: explicació de “passen 5 minuts” i “falten 5 minuts”
6ª Sessió: Les activitats que proposo son per repasar les hores. Primer es farà en gran grup un JClic per repasar les hores (http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=3364). Després farem equips de 4 jugadors. Cada grup haura de pasar un pantalla del JClick, es donaran punts per cada pantalla pasada (http://clic.xtec.cat/db/act_ca.jsp?id=1117).
7ª Sessió: Realitzarem un taller del temps on escriuran les hores en català dels relloges que es proposen.
8ª Sessió 8: els alumnes s’hauran d’inventar l’hora i dibuixar les busques en els relloges, utilitzant l’hora catalana, és a dir, en quarts i les del rellotge digital.
9ª Sessió: Fem l’activitat LES HORES amb la PDI que em creat per acabar de consolidar coneixements. (format pdf de l’activitat)
- Educació inclusiva:
Utilitzar una metodología ajustada a les necessitats educatives de cadascuan dels alumnes de l’aula.
En el cas dels alumnes que, amb els mateixos recursos que els altres, no tenen suficient per assolir els objectius, s’utilitzarà altre tipus de recursos tant a nivel personal com a nivel material.
En aquest grup-clase hi ha un grup d’alumnes que necessiten més suport per entendre les explicacions, per tant amb ells, la tutora farà una atenció més individualitzada, tornant a explicar les activitas si és necessari, ajudant a resoldre dubtes, o proporcionant materials que ajudin a entendre millor els conceptes (imatges visuals, eines TIC), etc.