Amb els ulls dels infants!

En la nostra societat les noves tecnologies estan molt presents i el nostre paper com a ciutadans i docents és ensenyar el seu bon ús. L’ús de la tecnologia pot ser una bona manera de motivar i enriquir els aprenentatges dels infants.
El paper del docent és acompanyar, guiar, ensenyar, a través de la tecnologia i els nens/es poden aprendre i ser cada cop més autònoms. Per exemple: amb una Tauleta a part de fer activitats interactives, es pot fer fotografies i recollir aquella informació que els interessa, els atrau i els motiva. La fotografia és una bona eina educativa, es pot treballar transversalment des de totes les àrees del currículum.
Tal com diu el currículum: Creem un entorn de benestar que permeti viure, expressar, jugar, actuar, crear, relacionar-se, observar… amb els companys, de manera respectuosa i autònoma, coneixent i aplicant les normes socials de relació, proporcionant a tots els infants expectatives d’èxit. Aquest és l’encàrrec que tenim les mestres. (Pàgina 17. Currículum i orientacions. Educació infantil. Segon cicle tal com està citat en el Llibre del curs. Continguts del curs Educació infantil: recursos digitals)
A través dels ulls dels nens/es quan agafen una càmera i comencen a fer fotos ens estan mostrant els seus interessos, emocions i aquells petits detalls que no els donem importància els adults o ens passen per alt. Quan tenen aquesta oportunitat d’expressar-se o recollir informació és molt interessant, ja que la seva visió o percepció del món és molt diferent de la nostra.

(Imatge extreta de:https://www.elparquedelosdibujos.com/colorear/imprimir-frases-inspiradoras-motivacion/frase-inspiradora-motivacion-40.html)

Benvinguts a un troçet del meu món.

Hol@, em dic Iris i sóc mestre d’EI.

Aquest any estic a P5! A la classe dels Taurons.

El meu grup consta de 27 infants molt divertits, afectuosos i amb moltes ganes d’aprendre.
L’escola on estic treballant té tres línies i, tot i semblar gran és molt familiar. Tota l’escola treballa per projecte, però aquest any l’etapa d’infantil després d’uns quants anys de formació s’han endinsat en el món dels ambients d’aprenentatge. La meva classe és l’ambient de construcció, així que si voleu compartir experiències… les llegiré encantada!
Salutacions, companys i companyes!