Archive for febrer, 2013
21 DE FEBRER, DIA INTERNACIONAL DE LA LLENGUA MATERNA
0El dia 21 de febrer, l’institut La Mitjana celebra el Dia Internacional de la Llengua Materna amb l’organització de tallers d’escriptura en diferents llengües. Aquests tallers els imparteix l’alumnat del centre que té com a llengua materna alguna de les llengües següents: francès, àrab, xinès, romanès, bosni, urdú, hindi, panjabi, quítxua, guaraní, portuguès, soninké i fula.
L’objectiu del Dia Internacional de la Llengua Materna és promoure la diversitat lingüística i l’educació multilingüe i, també, fomentar el coneixement de les diferents llengües i cultures tot basant-se en la comprensió, la tolerància i el diàleg.
La UNESCO va declarar el dia 21 de febrer com a Dia internacional de la Llengua Materna, amb l’objectiu de cridar l’atenció arreu del món sobre la importància de salvaguardar el patrimoni lingüístic i cultural de la humanitat i afavorir la difusió de les cultures i de les llengües que en són la seva expressió.
Preparació d’un model científic
0Els alumnes de 1r d’ESO han preparat un model científic d’un insecte. Aquests invertebrats com ja sabeu, tenen l’exosquelet recobert de quinina, substància que fa que puguin surar sobre l’aigua. El model ha fer a consistit en crear un animal amb 6 potes i recobrir-les amb cera d’espelma. Surarà el nostre model?
Experiència
Nou vídeo Collège Saint François de Sales Chambéry
0Aquí us deixem el nou vídeo dels nostres companys a França
Visita d’Emiliano Valdeolivas
0Avui ens ha visitat el cantautor Emiliano Valdeolivas, també ex professor de llengua castellana a la província de Barcelona, actualment es dedica exclusivament a musicar i recitar poemes castellans.
Ens ha visitat amb la seva guitarra i els alumnes de 1r A han pogut gaudir de la música i dels clàssics castellans. Alguns dels poemes que ha cantat ja els havien treballat a classe com el “Romance del prisionero” el famós sonet de Quevedo “Érase un hombre a una nariz pegado…” o poemes de Bécquer o de Fray Luís de León. Ha agradat molt el poema de Gloria Fuertes “El poeta sin suerte…”. Ha estat un peregrinatge per la poesia espanyola, una audició amb la que en tan sols 50 minuts els alumnes han participat i han après de la lírica tradicional.
Xerrades del divendres i dilluns
0El passat divendres dia 1 de febrer ens van venir a fer les xerrades sobre els hàbits saludables i l’activitat física
També el dilluns ens van venir a fer unes xerrades d’anglès.
El divendres dia 1 de febrer els alumnes de 1r d’ESO van assistir a la xerrada Hàbits saludables:alimentació a càrrec de l’infermer assignat al centre dins del programa Salut i escola, Albert Fernández. En aquesta xerrada els alumnes van aprendre què vol dir alimentar-se, coma ha de ser una alimentació equilibrada i quines conseqûències pot tenir el que l’alimentació no sigui correcta.
EL divendres dia 1de febrer els alumnes de 2n d’ESO van asssitir a la xerrada sobre Activitat Física a càrrec d’una noia del programa Nereu. En aquesta xerrada els alumnes van aprendre què es considera activitat física , per què és important fer-la i com s’ha de fer correctament.
El divendres dia 8 els alumnes de 3r d’ESO van assistir a la xerrada Mites i hàbits alimentaris a càrrec de l’infermer assignat al centre dins del programa Salut i escola, Albert Fernández. . En aquesta xerrada els alumnes van recordar què vol dir una bona alimentació, van parlar sobre els mites que hi ha en aquest tema i van reflexionar sobre les conseqüències o malaties a les quals pot portar una mala alimentació.
El dilluns dia 4 de febrer els alumnes de 3r d’ESO van assistir a un Culture Class en anglès organitzada pel departament d’idiomes i a càrrec de la Haily de l’editorial Burlington. En aquesta xerrada en anglès els alumnes van tenir l’oportunitat de sentir a una persona nadiva, aprendre coses sobre el Regne Unit, utilitzar l’anglès en una situació real i passar una bona estona.