- No tenir-ne és està aïllat socialment per a ells, es noten diferents i es perden moltes coses. No es tracta de prohibir-los-hi pel que pugui passar. Això sí, el quan com i des de quan és una decisió que heu de prendre amb consciència. Vosaltres com a pares també heu d’estar preparats.
- És una forma de relació social més, amb tot el que comporta una relació social adolescent: comparacions, conflictes, fer les coses pels altres, dir el que es pensa sense filtre, etc. Quan hi hagi algun conflicte en aquest sentit no hem de
“culpar” a l’eina sinó veure-ho com a conseqüència de la interacció social. D’això n’aprendran i molt. Se’ls ha d’ajudar a gestionar-ho i no ha abandonar sinó a aprendre de l’experiència.
QUÈ FEM COM A PARES DAVANT LES XARXES SOCIALS:
- Pel fet que sigui individual no significa que no requereixi d’una supervisió parental.Penso que ha de ser un dels requisits per a poder gaudir-ne, que com a pares pugueu tenir accés a la supervisió. Això sí, supervisar no significa xafardejar, ni voler-ho saber tot. Han de tenir una part d’intimitat.
- No en jutgeu l’ús, perque això no facilitarà la comunicació. Hem de ser consicents que nosaltres també en som usuaris.
- Hem deixar la porta oberta per consells que ens puguin demanar.
- Hem d’alertar dels perills que pot comportar tenir una xarxa socials.
- Deixar clar del que sí i del que no es pot fer a través de les xarxes.
QUÈ FEM COM A PARES AMB L’ÚS ABUSIU DEL MÒBIL?
- A l‘hora d’anar a dormir el mòbil no es pot portar a l’habitació, o es posa en mode avió, o bé es treu internet. És important tenir en compte que l’ús del mòbil abans d’anar a dormir pot alterar el son, o retrasar l’hora d’adormir-se amb el que això comporta (menys hores de descans).
- Donar exemple, com a pares. Nosaltres també hem de mesurar l’ús del mòbil, sobretot en la seva presència.
- Posar límits a casa, però que siguin per a tots, per exemple alhora de sopar el mòbil es guarda a l’entrada i no s’utilitza; es treu internet de casa a partir d’una hora determinada, etc.
- Mentre es fa feina el mòbil es posa en mode avió, i quan es fa un descans es pot aprofitar per utilitzar-lo. L’hora de treballar el mòbil pot ser una font de gran distracció.
Aprendre a fer-ne un bon ús pot tenir molts avantatges per el seu desenvolupament social i acadèmic, però com tot com a pares hem d’ajudar-los i ensenyar-los-hi, des de l’educació, el respecte i la confinaça.