TWO BREAKS

Hello,

What we like most of all, is that we have two breaks in this highschool.

We think that it is a very good way to relax the mind, because if you study three hours very hard, you can’t capture information, and you are not hungry, eat is very important, for being healthy and have energy. A investigation in Germany says that children that relax after two hours studying are more intelligent, so we hope that Badia i margarit can be.

Thanks for reading our opinion.

 

Clàudia and Naïs

CROSS DE 5 KM DEL BARRI DE SANT CRIST

Aquest cross va ser molt cansant, era 3% asfalt i 97% terra.Aquest cursa  mi em va agradar molt perque passavem pel rec i veiem a la gent que ens animava molt i cada cap estavem mes aprop de la meta. Jo vaig començar a correr amb l’Emma i la Mar i despres al km 2 l’Emma sestava cansant molt i ella va començr a caminar i la mar i jo vem anar tirant. Seguidament al km 4 la mar i jo vem començar a correr a trote i de tant en tant caminavem pero la rcta final jo la vaig fer esprintar per fer marca que percert vaig fer 30:38 min, perque em va començar a fer molt mal la cama i no podia correr molt rapid i despres quan vem acabar ens van donar una bossa amb uns mitjons del punto blanco i tambe una bossa amb takis, un iogur danonino, una aigua, unes patates, un bocata de botifarra i una cocacola i per acabar una xocolatina petita. I finalment vaig anar a la pista de futbol petita i vem jugar una mica al futbol el Manel, Mohame Saouir, Jesús, Abimael, Riduan i Jo l’Eduard.

Eduard

Science Week

The Science Week is a week in which only work on projectes on the science topic of the year.

The science week was in November in the week of 16 to 20. Science week was impresionant because we do science projects related to light. 
The light was the theme o these year. Eric and I did work in a electricity project.

We are working on a project of a house. The house was a model i we wanted to explain how electricity worked in a Cabin. 
We made a Powerpoint to explain this an a model to show the idea of electricity and the solar system.

We also made a market of science where each group present their project and its idea.
For this week of science was impressive , so I ask you and eric repeat next year .
Please, we ask students to teachers next year will again make !
 
Eric Lòpez and Abimael Campillo

Experimentals

M’ha agradat molt experimentals perquè hem fet molts experiments de animals, cristalls, vegetals etc…

El experiment que mes m’ha agradat ha sigut el dels cristalls perquè eren molt bonics. Hem fet moltes practiques per poder fer l’experiment, hem apres moltíssim. La Xesca ha sigut molt bona professora d’experimentals, ens ha ensenyat moltíssimes coses que no sabíem. Li hem de donar les gràcies per tot el que ens ha ensenyat i tots els projectes que hem pogut veure, gràcies  Xesca.

José Vila

Insectes pal

Avui la Xesca ha regalat insectes pal.

Uns quants alumnes han agafat els insectes pals que ha donat la Xesca i s’ els portaran a casa amb uns quants ous alguns alumnes ya tenen la “casa dels insectes”

ERIC F.

L’institut Badia i Margarit

El que mes m’ha agradat del institut:

El que mes m’ha agradat ha sigut els dies especials i els dos patis , com el dia de la llum, el dia de mates, el english day, el dia de Nadal etc… Els dos patis ha sigut una bona idea perquè estar moltes hores tancat a la classe sense que ens toqui l’aire fresc seria una pesadilla, i els dos patis ens ajuden a relaxar-nos després de dues hores de classe.

Adrián Piñatel

The Mathematic day

the last  12 of may  we celebrated the mathematic day.

we did a lot of differents activities, for example: differents types of figures with wood, paper…, a game about numbers and at the end of te day the teachers gave us the prices of the mathematic photography, the fonix, cangur and the catalan dictation.

Thanks Jordi for a wonderful day.

Aina and Haley

 

PROJECTE OU!!

2016-05-27 Actualitzat recentment2Els alumnes del Institut Badia i Margarit,

A les hores de ciències van començar a realitzar un projecte(pràctica, tasca) anomenat “Pràctica de l’ou”.

Primerament, vam començar a estudiar l’ incubació i com era un incubadora i la seva utilitat.

Fins que vam arribar al punt de crear un nou ésser, un pollet! A partir d’un ou fecundat.

Gracies a la Jordina vam tindre una incubadora.

Per començar vam informar-se de quants dies tardava criar un ou de gallina.

Tardava entre 20-21 dies.

29 d’ Abril vam cambiar la temperatura a 36,5 i el dia 1 de Maig era el dia d’ecloció.

Però un dia d’aquell cap de setmanes  és van paralitzar, això va causar la mort d’aquells pollets. El procés d’incubació, durava molt i vam decidir veure els pollets.

Estaven morts però els vam mirar.

Ells diuen que volen tornar a fer la pràctica.

Fet per Estela Morales i Jenifer Denisa

 

Bodas de Sangre, teatro en el instituto.

Hace mas de un mes, Xesca nos planteó hacer una obra de teatro, bodas de sangre, al cual la historia fue escrita por: Federico Garcia Lorca, al cual sera  interpetada por nosotros, los alumnos del instituto Badia i Margarit. La interpreteremos  para el utimo dia de curso el cual sera el dia 21 / 6 / 2016. En la obra estaran los padres y las madres, y los profesores. A la hora de consegui las entradas sera un poco diferente a lo que acemos normalmente al pagar entradas, habra que ayudar al banco de alimentos para colaborar por una buena causa.

Al principio era un poco complicado elegir los personajes, y organizaros. Los dias que coincidimos entre clase y clase, en las clases de castellano y de visual y plastica, nos juntamos las dos clases para ensayar. Entre todos col·laboramos mucho, unos niños han sido los encargados de la luz, otros de la musica, del maquillage, del vestuario y sobre todo de actuar en la obra, lo maximo de bien possible. Es una gran historia. Vamos  acerlo lo que mejor podamos. Animos a todos !!!! 🙂

Echo por: Julia y Kilian,  Fet per: Julia i Kilian,  Made by: Julia and Kilian,

Por: Kilian et Julia

 🙂

Cartell dissenyat per la Cloe