Del 16 al 25 de novembre se celebra la 17a edició de la Setmana de la Ciència a Catalunya.
La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.
Nosaltres hem volgut posar el nostre granet de sorra i gràcies a la col·laboració d’una experta en ciència que ha volgut estar amb els nens i nenes de l’escola de forma totalment desinteressada , hem dut a terme l’experiment……..
COM INFLAR UN GLOBUS SENSE BUFAR:
* Fàcil de fer i molt econòmic. Només es necessita un embut, bicarbonat, vinagre, una amplolla petita de plàstic buida, i un globus.
Si algú ho vol provar és així : 1- Fica 3 ditsde vinagre a l’ampolla buida. 2- Amb l’embut fica uns 3 dits de bicarbonat al globus.3-Fica el globus amb el bicarbonat al coll de l’ampolla i aixeca el globus perquè caigui a dins el bicabornat.4- Es produeix una reacció química que forma bombolles d’aire que fa inflar el globus…Si no està punxat….
Aquí teniu unes quantes fotos de com es fa pas a pas l’experiment.
Ha estat molt divertit fer-lo ha casa!!!!!
Gracies per penjar les fotos i veure les cares de sorpresa !!!