Degut a les previsions metereològiques que anuncien pluja pel proper dilluns, l’excursió que haviem de fer al poble espanyol, queda aplaçada pel proper dilluns 9 de març.
Recordeu doncs, que els deures els haureu de portar dilluns.
Degut a les previsions metereològiques que anuncien pluja pel proper dilluns, l’excursió que haviem de fer al poble espanyol, queda aplaçada pel proper dilluns 9 de març.
Recordeu doncs, que els deures els haureu de portar dilluns.
Hola a tothom,
Aquest cap de setmana tornem a recuperar el format habitual dels deures.
El dictat que heu de preparar és:
| En el cau del talp hi havia formigues i en el del conill hi ha pastanagues. Què hi haurà en el niu de l’ocell? |
.
Les paraules a treballar són:
Ja que el dilluns estarem d’excursió al poble espanyol, cal portar-los el dimarts.
Bon cap de setmana
Dins de les activitats que estem fent sobre el tema de l’aigua, hem recordat aquesta cançó que ja varem aprendre a P4. La veritat es que la majoria de nens i nenes la recordaven perfectament i ens han anat molt bé tornar a recuperar-la.
El divendres dia 20 de febrer varem celebrar el carnaval a l’escola. Els nens i nenes van desfilar per cursos, per tal de poder lluir les seves disfresses davant la resta de companys i dels pares i mares. Un cop acabada la desfilada i fetes les fotos de rigor amb la família els nens i nenes de segon van gaudir d’un berenar ben dolç i d’una estona d’esbarjo. Ah! Els mestres també ens vàrem disfressar i vam aprofitar que el tema de l’any és l’aigua per anar tots i totes de pescadors.
En definitiva va ser una tarda ben entretinguda i divertida!
Aquest cap de setmana llarg de carnaval cal memoritzar aquest poema, ja sabeu que el dimarts dia 24 us el preguntarem i farem el dictat de la primera estrofa.
La pilota ben inflada
roda, vola, llisca, bota
i rebota
d’un porter a l’altre porter.
Les carteres amb els llibres
fan de pals de porteria,
i el camp és tot el carrer.
– Vinga !
– Meva!
– Xuta!
– Bona!
S’ha de veure qui més corre,
s’ha de veure qui és més ferm!
Ja es veu… la punta badada
d’una sabata gastada.
Ai, la mare que esperava
que durés tot l’hivern!
Joana Raspall
I les fitxes de matemàtiques, compte aquesta setmana n’hi per les dues cares.
Bon carnaval a tothom.
Ja sóc aquí!!! Us vinc a saludar! Amb mi el Carnaval ja pot començar!
Nens i nenes,
“Senyorets i “Senyoretes”,
artistes de l’educació
i tota la colla del menjador.
Bones notícies us vinc a donar:
la meva setmana acaba de començar!
Moltes coses us he de dir.
Atenció i quiets aquí.
El dijous gras
un barret lluiràs
i el que truita vulgui portar
al pati se la cruspirà.
El divendres al matí si vols presumir
de blau com el mar has de venir.
I la tarda de carnaval
qualsevol disfressa val.
Després de la patxoca
el dilluns descansar toca.
A l’escola no anirem
i al llitet ens quedarem.
I quan arribi el dimarts
de “pescador” o “pescadora vindràs
els pantalons t’arremengaràs
i les cametes lluiràs.
Dimecres de cendra, ai Déu meu!
Quina cosa tan greu!
Em moriré a la posta de sol
i haureu de venir tots de dol.
| From Carnaval 2009 |
Aquest es el dictat que cal preparar pel proper dilluns dia 16 de febrer.
| La meva camisa té un llaç rosa. i la teva?-La meva té un ram de flors i és de color carbassa. Anem a veure com són les seves?. |
.
Aquesta setmana continuem amb el so de la essa sorda i sonora:
i la següent fitxa de matemàtiques
Bon cap de setmana.
Els deures que heu de fer durant aquest cap de setmana és la preparació del següent dictat:
|
.
i fer la fitxa següent:
Com a novetat aquesta setmana, hem enregistrat el dictat per si voleu preparar-lo tal com ho fem a l’aula.
Primer dictem les frases a poc a poc, per tal que els nens i nenes puguin escriure-ho i després es repeteix el text amb una lectura normal.
Haureu notat que cal fer atenció al so sonor o sord de la essa, concretament de les següents paraules:
Bon cap de setmana.
Hola pares i mares
Encara que ja ho deveu saber perque els vostres fills i filles us ho hauran explicat, tenim una nova eina a l’escola “La Pissarra Digital Interactiva”, es tracta d’un conjunt de programari i maquinari que projecta a la pissarra allò que estem escrivint en el ordinador o bé a la mateixa pissarra.
Com avantatges tenim:
- Permet l’escriptura directa a la pissarra, i subratllar els aspectes rellevants.
- Visualitzar conjuntament, textos, imatges i sons.
- Utilizant les eines adequades, obre noves possibilitats a la tasca docent.
- L’escriptura esdevé molt senzilla i còmode.
dels alumnes esperem que:
- Que els faciliti el treball col·laboratiu de l’alumnat i comencin a deixar més de banda el treball individual o en parelles que pot presentar-se quan es treballa davant d’un ordinador.
- Que augmenti l’atenció, motivació i retenció, ja que les classes esdevindran mes dinàmiques i participatives per a tots.
- Esperem que augmenti la compressió de conceptes per part dels alumnes, ja que al utilitzar la multimèdia hi ha mes fonts d’informació i mes recursos per tal de potenciar aquests.
Aqui podeu veure una mostra del que estem fent.
Només ens queda felicitar-nos a tots per la nova eina.