La centena!

A segon ja començarem a treballar la numeració del 100, però per això cal saber què és una centena, així que… a construir-ne una en petits grups amb un bon grapat de llenties!

Parlem, pensem, provem… i mirem quina és la millor manera de fer-ho. Ràpidament veiem que ens hem de posar d’acord perquè sinó cadascú fa el seu grapat i no sabem el total… Quan acabem ens les intercanviem per veure si tots els grups han fet correctament la centena i clar… què cansat és comptar 100 vàries vegades!

Després del pati ho tornem a entomar i entre tots fem la reflexió que si fem paquets seria més ràpid, i tots pensem en les desenes! Així que amb l’ajut de la cinta adhesiva fem 10 paquets de 10 unitats, així aconseguim la centena!!! Mireu què bé ho expliquem:

Mireu què bé ho expliquem en aquest vídeo:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MawH1Kpi0_k&t=1s[/youtube]

Sortida de Viladrau

Aquí trobareu les fotos dels vostres fills i filles a la sortida que vam fer per la muntanya al poble de Viladrau!

Vam gaudir tots plegats d’un bon dia on vam poder aprendre moltes coses sobre els castanyers i les castanyes! Acompanyats per les nostres mestres i famílies havíem de seguir un mapa que ens guiava una ruta per la muntanya i és que vam caminar moooooolt! 🙂

Volcano with MENTOS & COKE!

Aquí teniu el video de l’experiment del volcà amb MENTOS & COKE!
Vam seguir els passos del SCIENTIFIC METHOD:

1- MAKE AN OBSERVATION
2- ASK A QUESTION “What happens if we mix MENTOS and COKE?”
3- MAKE A HYPOTHESIS “Coke will splash out”
4- CONDUCT THE EXPERIMENT
5- DRAW CONCLUSIONS

Han sortit algunes idees interessants com per exemple:

HAVE VOLCANOES GAS INSIDE?

We’ll keep our investigation!

FLOATING EXPERIMENT!

A project amb la classe del “SEA” també hem aprofitat per treballar la flotabilitat!  Hem aprofitat per treballar vocabulari en anglès com: PAPER CLIP, ROCK, COIN, FEATHER, LENTIL, SPOON, PIN PONG BALL.
Hem classificat fent prediccions entre SINK (enfonsar) o FLOAT (flotar) i després ho hem comprovat:

Let’s make a magic potion!

A project hem fet una “MAGIC POTION” per poder sucar les nostres “MAGIC WANDS”. Hem aprofitat per aprendre alguns materials com per exemple (VINEGAR, BAKING SODA, TEASPOON, FOOD COLOURING, SOAP) i algunes accions (POUR IN, PUT…) a més hem arribat a una conclusió…molts cops darrera de la màgia hi ha ciència!

Aquí podeu veure un tastet de l’experiment:
[youtube]https://youtu.be/H4Me3e8oEvY[/youtube]

El nom de la classe

Benvingudes famílies, com ja sabeu els nens i nenes de 1rB per fi tenim el nom de la nostra classe, ha estat un camí llarg perquè era un assumpte molt important.
Per fer la tria, cada nen i nena va explicar quin nom li agradaria posar-li a la nostra classe i va ensenyar el treball que havia fet. Cadascú donava les seves raons per defensar el nom que havia pensat. Després de dues votacions, van restar dues opcions: Els Planetes i El Titanic. Finalment va guanyar el Titanic per vint-i-dos vots a favor.
A partir d’aquí entre tots van decidir la decoració de la porta.
Ara ja hem començat a treballar de valent sobre el projecte d’aquest trimestre “EL TITANIC”.

Fotos aquí