Festa del 100!

Avui hem treballat la descomposició del número 100 en desenes i hem pogut comprovar que hi ha moltes maneres de fer-ho.  L’any passat vam celebrar la festa del 10 i aquest any, com ja estem a segon, hem celebrat la festa del 100.

A classe hem buscat qui dels nostres companys podia ser la nostra parella per poder entrar a la festa i fer-nos una foto al “Photocall”, després hem anotat als nostres noms i números a la PDI i hem treballat els sumands que feien 100.

Mireu aquí com de guapos hem posat per a la sessió…

 

Crayons and plastic bag Magic trick!

Aquesta setmana a project hem descobert un altre truc que té molta ciència a darrera! Hem comprovat que podem clavar llapis de colors en una bossa de plàstic amb aigua sense que l’aigua s’escapi!

Molts ens hem impressionat amb el truc, però després hem fet una rotllana per fer les nostres conclusions sobre el que havia passat…i hem descobert perquè no s’escapa!

Així hem aprofitat per treballar el vocabulari sobre material escolar en anglès: crayons, sharpener…i a més hem practicat les instruccions en anglès!

Halloweeeeeeen!

Ahir vam venir terroríficament guap@s de Halloween!

Tastet de la Tardor!

Avui al matí hem fet un tastet de tardor! Cada classe de primària hem preparat una recepta i després hem sortit al pati per compartir-la amb tots els companys i companyes. Hi havia receptes de castanyada i de Halloween! Sou uns grans cuiners i cuineres!

Nyam, nyam!

Gimcana Castaween

Ahir vam fer la súper gimcana de Castaween passant pel túnel del terror que ens va encantar! Va ser molt divertit fer totes les proves els alumnes de 1r i 2n tots junts!

Treballem la centena

Aquest mes hem estat treballant la numeració de l’1 al 100. Hem fet diverses activitats relacionades amb la centena i ara ha arribat el moment de treballar-la de manera manipulativa per entendre millor diferents conceptes.
Hem vist que una centena inclou els números  de l’1 al 100 i també que podem comptar  una centena de manera ràpida, ja que una centena són 10 desenes.

Vam dividir la classe en 4 grups i a cadascun els vam demanar que fessin una centena. Només hi havia dos requisits en aquest repte proposat:
-cada grup havia de fer una única centena.
-cada grup havia de comprovar i demostrar a la resta que la centena estava ben feta comptant-la de manera ràpida, (sense haver de comptar de l’1 al 100).

Veieu en aquest vídeo com cada nen/a anava fent els seus propis raonaments i com cada grup anava trobant el camí. Ha estat una experiència molt divertida i enriquidora per a tots.

[youtube]https://youtu.be/B6Kr5VvRZoE[/youtube]