A la classe de 2n hem introduït els euros durant la sessió de jocs matemàtics. Per grups de 4 membres juguem a comprar i vendre productes de tot tipus. Primer, utilitzem les monedes d’euro i els cèntims i més endavant, utilitzarem els bitllets.
Els altres grups treballen les unitats, les desenes i les centenes amb material i la resta aprenen a utilitzar les regletes.
Les regletes Cuissenaire són un material matemàtic utilitzat bàsicament per nens i nenes de P5 i de 1r amb l’objectiu d’aprendre la composició i la descomposició dels números, així com també s’inicien en activitats de càlcul. Aquestes activitats són realitzades mentre els nens i nenes manipulen en primera persona tot el conjunt de regletes.
Aquest material consta d’un total de deu regletes de fusta, cada una d’elles presenta un color diferent i un tamany diferent (la longitud va des de 1 cm. fins a 10 cm.).
Cada regleta equival a un número determinat, que al mateix temps s’associa a un color en concret.
La regleta blanca, 1 cm. cúbic, representa el nº 1.
La regleta vermella fa 2 cm. i representa el nº 2.
La regleta verda fa 3 cm. i representa el nº 3.
La regleta rosa fa 4 cm. i representa el nº 4.
La regleta groga fa 5 cm. i representa el nº 5.
La regleta verd fosc fa 6 cm. i representa el nº 6.
La regleta negra fa 7 cm. i representa el nº 7.
La regleta marró fa 8 cm. i representa el nº 8.
La regleta blava fa 9 cm. i representa el nº 9.
La regleta taronja fa 10 cm. i representa el nº 10.
L’objectiu principal és que els nens i nenes estableixin equivalències utilitzant les diferents regletes tal i com es mostra a l’imatge. Al marge d’això hi ha tota una sèrie d’objectius que també es pretenen assolir i que no són menys importants que el que acabo de citar. És cert que els nens i nenes hauran d’associar la longitud amb el color que correspon a cada regleta. Al mateix temps formaran la sèrie de numeració e l’1 al 10.
També treballaran de manera manipulativa les relacions “més gran que” i “més petit que” dels números basant-se en la comparació de longituds. S’intoduirà la composició i descomposició dels números, s’inicaran les operacions de suma i resta de forma manipulativa, es comprovaran les propietats commutativa i associativa de la suma, s’iniciaran els conceptes de doble i meitat i es realitzaran reparticions.