Conceptes bàsics sobre Internet

Internet és una xarxa informàtica mndial, formada per la connexió directa entre ordenadores, mitjançant un protocol especial de comunicació (IP, Internet protocol).

WWW o World Wide Web és el servei més utilitzat dels que trobem a Internet. Consisteix en un sistema de documents d’hipertext que tenen informació i vincles a altres documents. es basa en tres estàndards:

  • URL: s’encarrega de donar una adreça única per tal de localitzar cada pàgina.
  • Http: expecifica la manera com s’envia i es rep la informació entre el navegador i el servidor.
  • Https: expecifica la manera com s’envia i es rep la informació entre el navegador i el servidor, de manera segura.
  • Html: mètode per especificar com s’ha de veure aquesta informació al navegador.

Els dominis de primer nivell genèrics identifiquen el tipus de contingut de les pàgines vinculades al domini o les característiques de l’organització o l’empresa que ha comprat el domini. Atès que hi ha dominis genèrics sense necessitat de patrocini, una designació genèrica no garanteix que el contingut correspongui a les característiques que identifiquen aquest domini.

Els principals dominis genèrics són:

.cat – Per a la llengua i la cultura catalanes
.com – Organitzacions comercials
.net – Estructures de la xarxa Internet
.org – Organitzacions d’una altra mena (sovint sense ànim de lucre o religioses)
.edu – Educació
.info – Agencies d’informació
.int – Organitzacions internacionals (e.g. ONU)
.biz – Negocis
.mil – Militar

 

Aquest article s'ha publicat dins de Conceptes bàsics Internet i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *