Durant les sessions anteriors hem treballat amb Google Docs i heu adquirit els coneixements bàsics del treball en Xarxa, potenciant el treball col·laboratiu dins de l’aula.
Després d’aquest intens treball, realitzant pràctiques amb el Google Documents, Presentations, Formularis i Fulls de Càlcul, és el moment de realitzar una visió global, cara l’examen, fent un repàs d’aquestes eines.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5CGP_jFk7fI[/youtube]
Utilitats Google Docs:
- Permet tenir els documents en xarxa, sempre disponibles i consultables des de
qualsevol ordinador. - Permet que diferents usuaris treballin a la vegada sobre un mateix document.
Poden haver-hi fins a un màxim de 50 persones treballant al mateix moment i
sobre el mateix document. Per tal de facilitar la organització de tots els qui estan participant en el document conjunt, incorpora un sistema de missatgeria
instantània (hi ha un xat en una barra lateral) - Permet crear textos, fulls de càlcul i presentacions directament a Internet, sense
haver de tenir al nostre ordinador programes com Word, Power Point, etc. - Permet pujar documents ja creats en el teu PC (ja siguin documents Word, Excel o Power Point).
- Evita haver d’enviar correus amb documents adjunts.
- Els documents creats es poden descarregar en els formats típics (Word, PDF,
Excel, Power Point). - Permet organitzar els documents en carpetes per localitzar-los més fàcilment.
- Pots establir diferents permisos als usuaris amb els qui vols compartir els
documents: editors (poden convidar usuaris), col·laboradors (amb permís per
editar) o lectors (no poden editar). També pots configurar la pàgina perquè sigui
totalment pública o establir diferents nivells de privacitat. - Guarda automàticament el document cada pocs segons.