Us penjo un tutorial d’INTRODUCCIÓ A WINDOWS XP de l’editorial Mc Graw Hill on aprendreu a treballar amb Windows XP de manera bàsica. Concretament haurieu de revisar des de la pàgina 13 fins la 29, i anar fent les pràctiques que hi ha proposades, principalment relacionades amb:
- Parts de l’escriptori
- creació i organització d’icones a l’escriptori
- Canvi de fons de pantalla
- Mostrar noves barres d’eines
- Treball amb arxius i carpetes
ACTIVITAT: WINDOWS XP Per comprovar que realment ho heu treballat, al document que estaveu elaborant heu d’incloure les següents pràctiques:
- Fes una captura en pantalla del teu escriptori abans de començar a treballar, i enganxa la imatge al document.
- Digues quines parts pots diferenciar a la teva barra de tasques. Què pots fer amb ella?
- Afegeix la calculadora a la barra d’inici ràpid, que es troba a Tots els programes/Accessoris.
- Crea en l’Escriptori (desktop) diverses dreceres a les que t’apareixen en pantalla incialment que trobis més interessants en el grup de programes Accessoris. Organitza aques dreceres creades de manera que quedin alineades a la part dreta de l’Escriptori.
- Canvia el fons de pantalla per un que t’agradi, i també l’estalvi de pantalla que tens assignat per defecte, per un altre que t’agradi més. Fes que fins passats 15 minuts no s’activi. Per a què serveix el botó configuració que apareix en la finestra?
- Crea carpetes dins de “els meus documents” amb els tres trimestres (1r TRI, 2n TRI, 3r TRI), i subcarpetes amb dues unitats dins de cada trimestre (UD1, UD2 / UD3…). Quan tinguis això creat fes una captura de pantalla, retalla la imatge per a què es vegi clar i enganxa-ho al document que estàs creant.
- Quina diferència hi ha entre tallar i copiar quan estem treballant en un document?
- Per últim tanca les finestres i fes una captura de pantalla on es mostrin les activitats que has treballat en els apartats 3, 4 i 5, enganxa-ho al document que estàs creant.
Data límit de lliurament: DIMARTS 23 D’OCTUBRE
El document ha de contenir:
- Encapçalament amb el nom de l’Institut i la matèria.
- Peu de pàgina amb el teu nom i numeració de pàgines.
- Totes les activitats treballades i proposades durant la unitat on ha d’haver: alguna taula, alguna imatge i algun enllaç.
- Interlineat de 1,15, mida de la font 12, marge esquerra 2,5 i marge dreta 2
- Format PDF
BONA FEINA!!!
El meu correu és: equeral8@iesrosetamauri.org