Viquipedia ja és multimèdia

Viquipèdia creix i evoluciona, però manté el seu estil original. L’obtenció recent en donacions dels sis milions de dòlars -4,6 milions d’euros- necessaris per a acabar l’exercici -de juny a juny- avalen aquesta via de financiació i permeten rebutjar la publicitat.

Captura01

Responsables de l’enciclopèdia, el quart lloc més visitat de la xarxa i l’únic del top 50 d’Internet que no té finalitats comercials, confirmen que l’altra gran  novetat és la progressiva apertura als continguts d’àudio i vídeo, fins ara restringits per raons técniques i de cost.

Inici de curs

Ara que ja hem deixat l’estiu enrera, toca la feixuga tasca d’incorporar-nos a les activitats lectives habituals.

Aquest nou curs, 2008-2009, ofereix, com a novetat curricular, dins els continguts de Quart d’ESO, la incorporació d’una matèria optativa nova: INFORMÀTICA.

No és que la matèria d’informàtica sigui nova en el currículum, però sí el seu plantejament i els seus continguts.

Les preguntes que ens hem de contestar seran: què aprendrem?, quan ho aprendrem? i com ho aprendrem?.

• Què aprendrem? La intenció bàsica, sense deixar de banda els continguts tradicionals -processador de text, full de càlcul, base de dades, presentacions, … – és POSAR AL VOSTRE ABAST EL CONEIXEMENT DE TOTES LES POTENCIALITATS DE LES TECNOLOGIES PER A L’APRENENTATGE I EL CONEIXEMENT (TAC) i aconseguir incorporar aquestes eines a la vostra dinàmica de treball, objectiu perseguit en el món educatiu des de que es va començar a parlar, ja fa molts anys, de les tecnologies de la informació i les comunicacions.

• Quan ho aprendrem? Bàsicament a l’aula d’informàtica, dins el nostre horari lectiu, però, donada la implantació i extensió del món digital, ES PODRÀ FER A QUALSEVOL DE LES HORES DESTINADES A L’ ESTUDI I DES DE QUALSEVOL LLOC -casa vostra, biblioteca, …-.

• Com ho aprendrem? FENT SERVIR TOTES LES POTENCIALITATS LOCALS I REMOTES QUE OFEREIX L’AULA D’INFORMÀTICA, AIXÍ COM ELS RECURSOS QUE OFEREIX LA WEB 2.0.

Aquestes intencions o objectius inicials no pretenen crear “alumnes digitals”, més aviat el que pretenen és crear “alumnes amb recursos i/o eines digitals”. En definitiva, no vull contribuir a la disbauxa i bogeria digital de la il·lustració adjunta i sí contribuir a la formació i instrucció equilibrada de l’alumnat.

Font de la il.lustració: Llicència CC by-nc http://www.flickr.com/photos/sebastianprooth/315686462/sizes/o/#cc_license