Per saber una mica més sobre els influencers, ens submergim de ple en el món youtuber, la penúltima plataforma de moda a la qual pujar continguts online, en aquest cas vídeos, per tenir una bona economia. O, almenys, aconseguir guanyar els diners suficients com per a poder viure dels teus vídeos.
En aquest apartat fem el top de les 10 youtubers de moda. Volem saber qui són cada una d’elles realment, que fan als seus vídeos, com van començar, si tenen més d’un canal, quants subscriptors tenen, la seva edat, la diferència que hi ha des que van començar fins ara, com vesteixen, el seu físic, etc.
TOP DE LES 10 YOUTUBERS DE MODA
Canal de youtube: Secretos de chicas
Subscriptors: 3.607.885
Instagram: patryjordan
Seguidors: 706 mil
Edat: 33anys
Patry Jordán és la youtuber dedicada a la bellesa i fitness que més seguidors té a Espanya. Compta amb més de 2,8 milions de seguidors en el seu canal principal.
Té estudis d’estètica, perruqueria i assessoria d’imatge i fins fa uns mesos, treballava en un gimnàs. Va compaginar aquest treball amb la seva activitat a YouTube, que va anar creixent i multiplicant-se. Actualment maneja tot un món, compartint tutorials de maquillatge, trucs de bellesa, pentinats o fitness.
Amb una intel·ligent visió del món youtuber i seguint els passos d’altres influencers. També compta amb un canal en anglès per arribar a molta més audiència.
Els canals van donar pas als esdeveniments i accions amb les marques, com la seva relació amb L’Oréal, que dura ja tres anys. Finalment, va haver de deixar la feina del gimnàs pel ritme que implica pensar una bona idea, desenvolupar-la, gravar-la, editar i pujar uns set vídeos cada setmana. Ella assegura que cal dedicar molt de temps, molt afecte i sobretot has de fer alguna cosa en la qual creus. I reconeix que li queda molt poc temps per a la vida personal en un treball que es porta totes les hores del dia i els caps de setmana, i a més, amb un ritme molt intens.
Publicacions inicials: El primer vídeo que va fer, ho va gravar i no li va explicar a ningú, simplement el va pujar. En quant a la qualitat del vídeo i a ella mateixa en aquests moments, no te res a veure. Comparant els seus primers vídeos i els últims, es pot apreciar una gran diferencia, tant en ella mateixa com en la qualitat dels vídeos però Patry diu que si no hagués pujat aquest primer vídeo, d’aquella manera, i amb la càmera de l’ordinador, a dia d’avui no podria estar fent el que està fent ara. Des de que va publicar el primer vídeo, al 2010, compta amb més de 900 milions de reproduccions. Una mitjana d’un milió de reproduccions al dia.
Primer vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=stvZ3IUgiUw
Canvi: Quan va començar era sense cap intenció de lucrar-se per això, simplement per compartir, conèixer… per la seva inquietud. Després ja va anar a buscar-ho tot. No ha sigut una cosa que ha aparegut del no res, ho ha hagut de buscar ella mateixa amb molt esforç i treball. Per a ella, la clau de l’èxit a youtube es ser constant i molt treballadora. Però creu que una de les coses que ha fet que funcionés el seu contingut, ha sigut donar solucions a problemes, escoltar a la gent.
Un dels vídeos del canvi: https://www.youtube.com/watch?v=1aDac92ysKc
Publicacions actuals: Els vídeos actuals estan molt ben fets i tenen una gran qualitat. Es nota molt que ara dedica tots els seus esforços a això. La qualitat del vídeo i la imatge que dona ella és molt bona. I el contingut es demostra que està molt ben pensat i treballat. Assegura que cada vídeo és un examen, i per tant, ha de donar el millor de ella mateixa.
Últim vídeo: https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=Iku0YpwwWnU
Físic: Es una noia prima, amb els ulls molt clars (blaus) i la pell molt blanca. Es alta, mesura al voltant d’1,70 m
Marques que patrocina: l’oreal, levis, reebok, asos, heio, loavies, tous, zara, guess, lays
Família: Mostra molt a la seva parella, ara ja es part fonamental del projecte, s’ha inclòs com a un més. Fins i tot quan va pel carrer el reconeixen.
Per a ella, la seva gent propera es molt important, treballa a casa, li ajuden i li han recolzat sempre. Afirma que res d’això seria possible sense la seva família.
Nom: Grace Villarreal
Canal de youtube: HappySunnyFlowers
Subscriptors: 741.900
Instagram: Grace Villarreal
Seguidors: 437 mil
Edat: 27 anys
Publicacions inicials: El seu primer vídeo va ser pujat el dia 23 de juny de l’any 2012. Va començar amb tutorials de maquillatge. Analitzava els diferents tipus, productes, com aplicar-los per obtenir una determinada estètica i de quina manera treure’ls el millor rendiment. També incloïa mencions a persones populars del moment. Això, unit a la seva forma de comunicar, li va fer guanyar-se un lloc entre les influencers de youtube de moda.
Al seu canal no hi ha constància de cap vídeo de presentació, però veient els seus primer vídeos, la diferencia amb els que fa ara es evident. Els que actuals estan molt millor editats i tenen millor qualitat. El contingut dels seus vídeos també ha canviat molt. Va començar pujant al seu canal de Youtube tutorials de maquillatge i vídeos en què ensenyava les seves últimes adquisicions pel que fa a moda i productes de bellesa. Però aquest tipus de vídeo es va copiar ràpidament, quan centenars de noies van començar a publicar el mateix tipus d’informació. I els tutorials de bellesa es van convertir en un producte sobreexplotat.
Primer video: https://www.youtube.com/watch?v=DfWrpsbiaso
Canvi: Es va adonar d’això i va saber reinventar-se. Perquè d’això es tracta. A internet, qualsevol contingut es queda obsolet amb una rapidesa molt gran i la qüestió està en no estancar-se. Si es fa això, els seguidors es cansaran aviat. I aquí és on radica l’èxit de Happy Sunny Flowers.La seva frescor, juntament amb la varietat de contingut que comparteix (com vídeos amb amigues, amb les seves filles o el seu marit, tant en anglès com en espanyol) fa que ningú es cansi mai de veure-la. A més, cap dels seus divertits vídeos dura més de 15 minuts, una cosa clau en aquesta societat de la immediatesa en la qual volem tenir-ho tot de manera instantània i sense esperar. Un contingut més llarg acabaria avorrint i cansant els subscriptors.
Un dels vídeos del canvi: https://www.youtube.com/watch?v=R-njJlM1Kaw
Publicacions actuals: Els vídeos que publica ara estan molt més treballats i es nota que els hi ha dedicat molt més temps, perquè ara aquesta es la seva professió, i ho dona tot pels seus vídeos i pels seus seguidors.
A més d’això, també es manté activa en altres xarxes socials, com Instagram i Facebook, on interactua molt amb els seus seguidors. I és que aquesta noia i la seva vida idíl·lica aconsegueixen enganxar a qualsevol.
Ella mateixa descriu el seu canal dient que és una mica semblant al que era un diari, escriu el que li agrada, i més endavant ho pot llegir i recordar i ella té la sort que a molta gent li agrada llegir-lo.
Últim vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=W92dYWKtRBQ
Físic: Te el cabell clar i molt llarg, els ulls blaus, les faccions de la cara marcades i està molt prima. Mesura 1,67 m.
Roba i estil: Te una estil propi, col·labora amb marques i treu nous estils, com per exemple la ultima col·laboració que ha fet amb krack, una col·lecció de sabates.
Marques que patrocina: Brownie, Zara, H&M, Aristocrazy, Intropia, Tommy Hilfiger, Gucci, Lanvin, 21 Buttons, Daniel Wellington, Calvin Klein, Mango, Asos, Pepe Jeans London, Kracl
Mostra a la família: Si, mostra a la seva família. I en molts dels seus vídeos els fa amb la família. Hi ha un que l’ha fet amb el seu pare, altre amb els seus fills, la seva parella…Els implica en el seu projecte.
Nom: Sylvia Salas
Subscriptors: 714 milions
Instagram: sylvia_daretodiy
Seguidors: 153 mil
A Dare to DIY es troben idees, tècniques i projectes. Sylvia ho explica com una cosa que va més enllà de reciclar el que ja no ens agrada. Es tracta de crear alguna cosa especial que ningú podrà comprar. D’altra banda, assegura que el punt clau d’atrevir-te a fer alguna cosa per un mateix no és tant el resultat com aconseguir gaudir del temps que s’inverteix en el propi projecte.
Publicacions inicials i inicis: Sylvia Salas porta quatre anys en Youtube. Va començar en aquesta plataforma com un hobbie i al final la seva passió s’ha convertit en la seva professió.
Va estudiar Publicitat i Relacions Públiques però ara és una de les YouTubers més sol·licitades per materialitzar les seves fantàstiques idees, que pot fer un mateix a casa seva.
Va començar a compartir aquestes idees en un bloc al qual va nomenar Dare to DIY (en anglès “do it yourself” vol dir “fes-ho tu mateix”). Aquest bloc el va posar en marxa al 2012. Per a ella era un vell projecte personal, que sempre va voler tenir i que mai es va atrevir a fer.
En ell es dedicava a personalitzar peces de roba o donava consells per decorar una habitació.
https://www.youtube.com/watch?v=SCwOsWu4oVA&t=135s
Canvi: Per poder avançar, Sylvia ha hagut de canviar el tema dels seus vídeos, s’ha adonat que la gent et segueix si publiques el que et demanen. I així ho ha fet, ha fet cas als seus seguidors i ara es una youtuber de les més seguides. Sempre intenta millorar tot el que fa. Cada vídeo ha de ser millor a l’anterior. Sempre es pot millorar. El seu somni es poder muntar la seva pròpia empresa, i d’alguna manera produir les idees que fa als videos perquè la gent les pugui comprar.
https://www.youtube.com/watch?v=5xyjrUyHFLY
Publicacions actuals: Des dels seus inicis, Sylvia ha canviat molt la manera de fer els vídeos, ara els edita molt millor i es nota que al dedicar-se això té tot el material professional perquè surti bé.
Ella assegura que la clau estar en saber donar el salt d’una plataforma a una altra, i de saber adaptar-se. Per exemple, ella abans feia més vídeos de moda, i ara els fa de decoració perquè es el que la gent més vol veure i li demana. El que cal es saber anticipar-se al que la gent et demanarà i poder estar a l’altura.
Sempre es fixa en els comentaris i te molt en compte les crítiques constructives.
https://www.youtube.com/watch?v=ZpNBCz9IPC4
Físic: Té el cabell clar i els ulls marrons. Enacar que ella compra la roba a les tendes, les adapta al seu cos i al seu estil, es a dir, les personalitza. Té una estatura mitjana.
Marques que patrocinen: Asos, women secret, Christian Louboutin, General Optica, 21 Buttons, Daniel Wellington, Zara, Daniel Wellington, Oysho, NIKE
Mostra a la família: No mostra a la seva família, ni a cap vídeo ni a les fotos del seu instagram.
Canal de youtube: Marta Riumbau
Subscriptors: 615 milions
Instagram: riumbaumarta
Seguidors: 436 mil
Marta Riumbau va descobrir el món de YouTube gairebé per casualitat, i dia d’avui és una de les influèncers més importants de la plataforma al nostre país. En el seu canal, 87romper, comparteix tots els dimecres i diumenges amb els seus seguidors consells i sobretot les seves experiències més personals sobre moda, decoració, receptes, viatges i lifestyle.
Però ella no s’identifica del tot amb cap etiqueta. Es defineix com una persona normal i corrent que fa les mateixes coses que tothom però simplement ho puja a una plataforma i a poc a poc ho ha anat veient més gent.
I és que aquesta youtuber no dubta a parlar amb els seus subscriptors de tu a tu, ja que precisament la clau del seu èxit és sense cap dubte la seva naturalitat i proximitat.
Ho comparteix tot a Youtube, els seus subscriptors l’han vist graduar-se, independitzar-se, i fins i tot, casar-se.
Publicacions inicials: Els videos inicials eren molt diferents als que fa ara. A més de la qualitat dels vídeos, hi ha molta diferencia en el tema. En els primers es centrava molt en la moda. Tant en la roba com en la decoració dels pisos.
https://www.youtube.com/watch?v=AfiZiUAJeuk
Canvi: A mesura que va publicant videos, s’adona que si només puja d’aquests tipus, el seu públic es cansarà, s’aburrira, perquè així es com va el mon de youtuber, s’ha d’innovar. Llavors comença a fer videos de diversos temes.
https://www.youtube.com/watch?v=Wvj-Vovso3Y
Publicacions actuals: Actualment ho comparteix tot a youtube, els seus subscriptors l’han vist graduar-se, independitzar-se, i fins i tot, casar-se. Penja videos de tot tipus, des de reflexions profundes que ella té, tips de pentinats…Veient els seus vídeos, es pot apreciar el gran canvi que ha fet i el temps que li dedica al canal i als seus seguidors. Fins i tot va haver una época en que va deixar a un costat el canal i les xarxes perquè hi dedicava tant de temps que no podia més. I no perquè no li agradi la seva feina, sinó perquè s’implicava tant que no tenia temps per la seva pròpia vida, i a conseqüència d’això va haver d’estar uns mesos descansant. Gràcies a aquest descans, va tornar després d’uns mesos amb més ganes que mai.
https://www.youtube.com/watch?v=_lAC6NbO544
Físic: Noia jove, amb el cabell clar i els ulls clars, verdosos, els llavis gruixuts, i prima.
Marques que patrocina: Women secret, Pull and Bear, Adidas, Givenchy, Zara, Mus&Bombon, Rayban, Swatch, Mango
Mostra a la família: Si, i en molts dels seus videos surt amb la seva parella, també ha pujat videos amb el seu germà i amb els seus amics. Va pujar un vídeo de la seva boda i allà surt tota la seva gent.
Canal de youtube: Sara Sabaté
Subscriptors: 374.032
Instagram: sarasabate
Seguidors: 46,4 mil
Sara a més de youtuber també porta un bloc anomenat ”Secrets de Coquettes” és un bloc dedicat a la moda, la bellesa, els viatges, l’estil de vida i les coses boniques en general. On comparteix tot el que l’inspira i fascina, el seu estil personal, així com idees i consells per a qualsevol ocasió.
Per a Sara Sabaté tot va començar el gener de 2009, quan en acabar els estudis de maquillatge i estilisme fotogràfic va marxar a França amb una amiga. Allà va trobar feina de seguida per a una botiga en online. S’encarregava dels shooting de principi a fi: l’elecció de models, les fotos, les posades en escena, maquillatge, perruqueria … De fotografia no entenia massa, però se sentia capaç d’aprendre ràpidament i gràcies a aquest repte, es va adonar de quant li agradava. Un any i mig després va obrir el seu bloc per poder compartir les seves fotos, els vídeos, les idees i la seva manera de veure el món.
Ara ha tornat a Madrid. Està a la universitat fent un grau de Traducció (anglès, francès i japonès) perquè la seva altra passió, a més de la fotografia, la moda i la bellesa, han estat sempre els idiomes. El bloc s’ha convertit en la seva feina i ella diu que se sent afortunada cada dia sense excepció perquè és una de les coses que més feliç la fan.
Publicacions inicials: El seu primer vídeo el va fer amb la càmera recolzada en una torre de llibres (perquè no tenia trípode), mai s’hauria imaginat que aquest bloc pogués portar-li tantes satisfaccions, moments bonics i tantes oportunitats, ja que ha tingut la gran sort de col·laborar amb diverses marques i events. Des del principi, cada minut lliure que te el dedica a aquest espai, als vídeos, als seus seguidors. Perquè sap que sense ells, res d’això seria possible.
https://www.youtube.com/watch?v=sFuKyELe3Ts
Canvi: En aquesta youtuber el canvi es nota en la qualitat dels videos, a mesura que s’ha anat fent més famosa, ha anat augmentat.
https://www.youtube.com/watch?v=cc5AiWQG8gc
Publicacions actuals: Molts dels seus videos son en francès, i el tema de les seves publicacions continua sent el mateix de sempre, tips de maquillatge i de pentinats. Encara que últimament penja algun vídeo del seu gos, de roba, moda i complements.
https://www.youtube.com/watch?v=zaazttxvVT8
Físic: Té el cabell curt i castany, els ulls grans. D’una mitjana altura.
Marques que patrocina: Mango, Zara, Balenciaga, Chloé, Massimo Dutti, Jimmy Choo
Mostra a la família: No, als seus videos només es mostra ella i el que fa. La seva vida personal no la mostra en cap moment.
Canal de youtube: Nightnonstop
Subscriptors: 360.000
Instagram: arantxaschz
Seguidors: 171 mil
Arantxa Sanchez és una noia de vint anys. Actualment estudia biologia, tot i que li encanta la seva carrera, la seva passió és sens dubte la moda. On ja està donant els seus primers passos. Va començar amb un canal a youtube i ara el seu web té repercussió sobre les masses espanyoles. Actualment s’ha endinsat en el món del disseny, venent unes faldilles de tul amb l’ajuda de la seva mare.
La moda sens dubte que és la primera de les seves aficions, i tot el que l’engloba. Li agrada molt la fotografia per totes les coses que es poden reflectir en una sola imatge. També li encanta viatjar i quan té la possibilitat de fer-ho no s’ho pensa dues vegades, creu que conèixer llocs i noves cultures fa veure-ho tot d’una altra manera.
Dedica gran part del seu temps lliure al bloc i al seu canal a Youtube. Pensar en noves idees, fer fotos, gravar els vídeos i sobretot editar, li porta molt de temps, però ella assegura que tot això es veu recompensat amb els comentaris i missatges que rep de les persones que la veuen.
El bloc el va començar amb dues amigues més, però a l’any es van cansar. Ella en canvi continua amb ell perquè li agrada massa i vol compartir amb altres persones apassionades de la moda, la seva manera de veure-la. El canal a Youtube el va començar una mica sense pensar-ho, portava molts anys veient vídeos però mai se li havia ocorregut obrir un, fins que una productora de TV li va donar l’oportunitat. Al final la productora la va deixar “tirada”. Però com ella tenia molta il·lusió posada en aquest projecte va voler fer-ho sola. Després d’un any amb el canal, considera que és una de les millors coses que ha fet en aquests 20 anys.
Publicacions inicials: El bloc el va començar amb dues amigues més, però a l’any es van cansar. Ella en canvi continua amb ell perquè li agrada massa i vol compartir amb altres persones apassionades de la moda, la seva manera de veure-la. El canal a Youtube el va començar una mica sense pensar-ho, portava molts anys veient vídeos però mai se li havia ocorregut obrir un, fins que una productora de TV li va donar l’oportunitat. Al final la productora la va deixar “tirada”. Però com ella tenia molta il·lusió posada en aquest projecte va voler fer-ho sola. Després d’un any amb el canal, considera que és una de les millors coses que ha fet en aquests 20 anys.
https://www.youtube.com/watch?v=BJKk-cMm7yE&t=44s
Canvi: Els vídeos han canviat molt respecte a la qualitat, però el contingut encara que ara estan més treballats, sempre ha sigut del mateix estil, sempre ha anat canviant. Des del principi variava el contingut dels vídeos i sempre va saber innovar des d’un primer moment. Es a dir, el que ha canviat és la qualitat.
https://www.youtube.com/watch?v=3nI4GYqzrVs
Publicacions actuals: Als vídeos actuals els hi dedica molt més temps que abans, ja que ara s’ho pren mes com un treball que com un hobbie. Intenta sempre que cada vídeo sigui millor que l’anterior. Potser per això agraden tant i cada vegada te més seguidors.
https://www.youtube.com/watch?v=7rrxshxuLl8
Fisic: Noia jove, cabell larg i castany, llavis gruixuts. Prima i alta.
Marques que patrocina: garnier, 21Buttons, Clinique, Zara, C&A, Daniel Wellington, Adidas, Clinique, Tulle Rouge.
Mostra a la família: Si, i molts dels vídeos els fa amb la seva parella
Canal de youtube: Paula Gonu
Subscriptors: 780.222
Instagram: paulagonu
Seguidors: 1,5 milions
Amb tan sols 24 anys, compta ja amb més d’un milió de seguidors a Instagram i supera els 500.000 a Youtube.
Paula, que al principi tenia el perfil privat, ha aconseguit passar dels 200.000 seguidors, l’octubre de 2016, a més d’un milió en l’actualitat. Aquesta escalada en popularitat s’ha vist reflectit també a Youtube, on porta poc més d’un any pujant vídeos i en la qual compta ja amb més de mig milió de subscriptors.
Graduada en Publicitat, Paula Gonu va estudiar a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. Va ser durant un viatge a Formentera quan la catalana, que resideix a Cornellà de Llobregat, va decidir fer públic el seu perfil d’Instagram. Des de llavors no deixa de compartir amb els seus seguidors viatges, vídeos i fotos amb el seu xicot Alex Chiner, amb el qual porta diversos anys de relació.
Publicacions inicials: Les publicacions inicials són gairebé iguals a les actuals. Només fa un any que va pujar el primer vídeo. Quan va començar amb el canal de youtube, tenia més garanties que altres que van començar de 0, ja que abans tenia una gran repercussió a altres xarxes socials, com per exemple a instagram.
https://www.youtube.com/watch?v=v2e2y8cp-Sk
Canvi: De moment no ha passat per cap canvi al seu canal.
https://www.youtube.com/watch?v=j9lAUMDYeA4
Publicacions actuals: Les publicacions actuals tenen la mateixa repercussió que les primeres que va pujar, encara que cada vegada li augmenten més els seguidors i els subscriptors.
https://www.youtube.com/watch?v=D07xdXoEeoY
Físic: Noia jove, alta i prima. Cabell llarg castany i ulls grans.
Marques que patrocina: Garnier, Coconut, Rimmel London.
Mostra a la família: Si, en molts dels seus videos surt amb la seva parella, i en altres mostra a la seva família, ja que reflexa la seva vida a les xarxes socials, i ells son part d’ella.
Canal de youtube: Secrets and colors
by Miriam Llantada
Subscriptors: 58.271
Instagram: secretsandcolors
Seguidors: 12,7 mil
Miriam Llantada treballava en una multinacional de software, i ara és la youtuber i prescriptora de bellesa de l’espai Secrets & Colors que triomfa a internet. El carisma i simpatia d’aquesta psicòloga fa que qui la veu se senti millor i més guapa amb els seus trucs de bellesa infal·libles.
En això consisteix el seu canal, amb el que s’ha convertit en una de les millors sis YouTubers de bellesa espanyoles del moment. El seu canal consisteix a inspirar a la gent sobre bellesa, moda i art. Perquè com ella mateixa diu, “cal reinventar dia a dia i el secret no és altre que ser original i diferenciar-te de la resta aportant idees noves”.
Publicacions inicials: Hi ha molta diferencia entre el primer vídeo i l’últim. Al primer es nota que no treballa amb els materials professionals de gravació. La qualitat l’ha canviat molt, però el que ensenya i explica als seus vídeos es sempre del mateix tema, de moda i maquillatge.
https://www.youtube.com/watch?v=K6yo84lkjcU
Canvi: El que més ha canviat és la qualitat dels vídeos que puja, es nota que ara sap més d’editar i de gravar-se a ella mateixa.
https://www.youtube.com/watch?v=u_lWwOkKKZ4
Publicacions actuals: En les publicacions actuals parla del mateix tema que feia als primers vídeos (encara que sempre es renova), i ara, a més, patrocina els productes que utilitza.
https://www.youtube.com/watch?v=riSTx9A4z5U
Físic: No es molt jove, té el cabell llarg i negre, els ulls grans i marrons, i es alta i prima
Marques que patrocina: Acosta, Nuxees, Yodona, Valentino, Kiko Milano, Salinas, Weleda, Zara, Oysho, Avene, Avril Cosmétiques Bio, Kiehl’s, Uterqüe
Mostra a la família: No mostra a la seva família ni gairebé res de la seva vida personal.
Canal de youtube: Pretty and Olé
Subscriptors: 258.010
Instagram: prettyandole
Seguidors: 46,1 mil
Un bloc de bellesa per a ‘cuerpos serranos’: així defineix la mateixa María Rodríguez Pretty and Olé, un espai pensat per donar claus sobre com treure’s partit, estar saludable i motivar-se, més enllà de la talla que tinguis. Un bloc pensat per treure el millor que tots portem a dins.
Al principi ni tan sols va imaginar ser blogger o youtuber, perquè era un concepte que no existia llavors, i ja van gairebé 7 anys. Treballava en els mitjans de comunicació i volia practicar la seva postura davant la càmera. Llavors pujava vídeos a Youtube de tant en tant, amb alguna temàtica en la qual se sentia còmoda, que era el món de la cosmètica. Després va marxar a l’estranger dos anys en els quals va caminar absent i en tornar es va adonar de tot el que havia canviat aquest món, així que va apostar per continuar amb això i crear la seva pròpia plataforma «para cuerpos serranos».
Publicacions inicials: Les publicacions inicials han canviat tant amb les actuals, que fins i tot sembla que els vídeos els faci una altra persona. Ha canviat tant ella mateixa com la qualitat del vídeos. Encara que la temàtica no ha canviat molt, aquesta youtuber sempre està en constant canvi. Una de les coses que li han fet triomfar es la seva actitud i els seus consells, però sobretot la manera de ser.
https://www.youtube.com/watch?v=3uLN3cQ1kw0
Canvi: Aquesta youtuber ha fet un gran canvi respecte a les publicacions inicials, cada vegada els seus videos enganxen més i es nota que li agrada el que fa, i tot el que fa es amb passió.
https://www.youtube.com/watch?v=zdp5c-TVQv0
Publicacions actuals: Encara que sempre dona consells de bellesa i de salut en els seus vídeos, no només fa això, sinó que també fa reflexions personals on es veu com es ella realment. Dona motivació davant la vida, i això es el que realment la fa triomfar.
https://www.youtube.com/watch?v=1br4IorB-C4
Físic: A diferencia de les altres, no es una noia que està prima, sinó al contrari. Es d’una altura mitjana. Té el cabell llarg i els ulls marrons. Els llavis gruixuts.
Marques que patrocina: l’Oreal, Mango, Garnier, C&A, Sintallas, Zara, Primark, Nike, Levis, Dolce & Gabbana
Mostra a la família: No, en els seus videos només surt ella i els seus consells i reflexions.
Nom: Aida Domenech
Canal de youtube: dulceida
Subscriptors: 1.403.629
Instagram: dulceida
Seguidors: 2 milions
Aida Domenech és una bloguera, youtuber i influèncer espanyola.
A una primerenca edat ja es caracteritzava per una marcada personalitat i una gran passió per la moda.
Es una de les joves més influents a Espanya.
Publicacions inicials: Al 2009 va decidir obrir el seu bloc ‘Dulceida’ com a hobbie. En ell, es declara com una aficionada més de la moda, i afirma que la moda és la seva forma de presentar-se al món, la seva vida i el seu treball. El primer vídeo es molt diferent als actuals. No tenen res a veure.
https://www.youtube.com/watch?v=UTLFPYZO7R8
Canvi: El bloc, els vídeos, i ella mateixa, van créixer tant, que des de fa anys, Dulceida té la sort d’haver convertit el seu hobbie en el seu treball. Tot i reconèixer que el seu somni és ser actriu, Aida és molt feliç amb el seu treball i les oportunitats que aquest li brinda.
https://www.youtube.com/watch?v=81W70x4UKL8
Publicacions actuals: Els vídeos actuals estan molt ben fets, molt millor que els que pujava al principi. Ara es més famosa i té més repercussió. Gracies a la seva fama, al 2016 va organitzar el primer esdeveniment dedicat a la moda anomenat ‘Dulceweekend’. La festa, que comptava amb la col·laboració de moltes marques, va ser un èxit total. Va ser durant el “Dulceweekend” quan la seva núvia Alba li va demanar matrimoni davant de tots els fans.
I el 2016 també va donar el salt a la televisió com a professora de moda al programa de Divinity ‘Vull Ser’.
Actualment, Aida es troba feliç i casada al costat de l’amor de la seva vida Alba Paul. La parella es va casar en secret el 10 de setembre de 2016 a una platja de Sitges. Al casament de somni van assistir els familiars i amics més propers de la parella.
https://www.youtube.com/watch?v=gUv0P7Uva6I
Dulceida va donar a conèixer la seva bisexualitat a través d’un vídeo al seu canal de Youtube. La jove va assegurar haver passat la nit abans de l’anunci plorant i dels nervis. Abans d’Alba, Aida mantenia una relació amb el jove fotògraf Sergi Gómez.
Va ser amb aquest vídeo com ho va donar a conèixer:
https://www.youtube.com/watch?v=M7aoarf_rpI
Físic: És una noia prima, amb els ulls grans i clars i els llavis gruixuts.
Marques que patrocina: Chloe, Zara, Tezenis, Gucci, Asos, Pull&Bear, Storets, Levis, Conevrse, Adidas, Maccosmetics
Mostra a la família: Normalment només mostra a la seva dona, Alba Paul, amb la que també fa molts vídeos. Però a actualment ha pujat un vídeo amb la seva avia.
Conclusió:
Amb aquest estudi, volíem analitzar també la roba que porta cada una d’elles, però no ha sigut possible fer-ho, ja que sempre havíem de dir el mateix. Perquè totes porten un estil gairebé igual. Fins i tot, tenen totes un físic similar. Excepte una, María Rodríguez (Pretty and Olé). Ja que ella és més grassa que les altres, i ella ho diu. El seu objectiu, és mostrar al món la bellesa ideal, la del carrer, i no la de les revistes, la bellesa de la majoria de bloguers i influencers.
També ens hem adonat que totes van començar pujant vídeos molt més diferents dels que publiquen ara, la diferencia és molt gran, i això és conseqüència de què en començar no es tenen tots els recursos per fer-ho totalment bé. Els recursos i els bons estris per gravar i editar, es comencen a tenir de mica en mica, a mesura que et vas professionalitzant.








