Hem parlat molt d’aquest fenomen que arrasa a les xarxes socials, però amb el seu estudi hem vist evident que tenen diferents públics segons les xarxes socials que utilitzen.
Tipus d’influèncers segons les xarxes socials que utilitzen:
- Bloggers: Són el que escriuen i transmeten els seus continguts a través d’un blog o
d’una pàgina online. Els seus posts són llegits per milions de persones a tot el món. Molts d’ells es converteixen en icones d’estil o en vertaders difusors d’una marca i utilitzen sistemes de tracking, significa seguiment i es tracta de detectar quin anunci ha sigut el que més a cridat l’atenció del públic. - Egobloggers: Són bloggers que utilitzen la seva imatge per ensenyar el contingut del
seu blog i ensenyar els looks. Diuen que la millor manera de vendre la roba és posada i efectivament és així i les marques s’han adonat compte. Ensenyar roba davant de milions de seguidors, fer-se fotos de forma creativa i dirigir links cap a aquestes marques i pàgines web per aconseguir vendes, s’ha convertit en una professió. Els egobloggers poden generar continguts com els de moda professional i molts d’ells, a mesura que les col·laboracions són més complexes, compten amb representants que busquen major qualitat i per tant, obtenen millors resultats. - Instagramers: Van sorgir l’any 2010 amb la nova xarxa social Instagram, per als qui
estimen la fotografia i així tenen per on compartir les seves fotos, vídeos i poden aplicar filtres. És la xarxa social preferida de les marques, és la xarxa social per excel·lència. El problema és trobar un equilibri entre la publicitat i l’originalitat de les publicacions per no esgotar els seguidors ni perdre credibilitat. També s’ha de tenir en compte que els seguidors cada vegada són més exigents, per tant, els influèncers han de ser constants en les seves publicacions. Com Instagram és una forma més ràpida de veure looks els egobloggers han perdut visites i les marques han començat a valorar més la quantitat de seguidors a Instagram. - Youtubers: Els blogs pateixen una evolució, ja que transmetre imatges ja no és
suficient perquè hi havia molts temes que no es podien transmetre adequadament. Llavors, a poc a poc, es van anar posant vídeos cada vegada més professionals. El seu target no és definit com el dels instagramers, milions de persones cada dia utilitzen youtube buscant vídeos sobre diferents temes. Aquest públic pot començar buscant un vídeo de cuina i acabar a un de maquillatge sense que fos aquest el seu principal objectiu.
Conclusió:
Observant tots aquests tipus podem veure com ah evolucionat el món de les xarxes socials. Cada influèncer ha escollit una xarxa a la qual especialitzar-se més, però es cert que hi ha influèncers que tenen més d’una i aquests tenen més possibilitats de triomfar.