Els influèncers

Imagen relacionadaEl influèncers són aquelles persones que pel seu nombre de seguidors, interaccions, shares i retuits, donen impuls a una marca a les xarxes socials. Tenen una vinculació amb les altres marques, és a dir, engagemet. Són persones amb una gran presència a les xarxes socials específiques gràcies al seu coneixement del sector.

Els influèncers han d’oferir coses diferents, que generin interès i a més a més aconseguir que la gent s’enganxi, això requereix constància, creativitat, empatia… Així aconseguiran crear una comunitat de persones que els segueixin cada dia perquè tenen les necessitats de veure les coses que publiquen.

És molt important estableixer uns límits sobre qué vols mostrar de la teva vida privada i que no vols mostrar quan ets influèncer.

Molts seguidors poden convertir-se en fans i fins i tot saber més de l’influèncer que els familiars i amics d’aquest.

Per als ifluèncers tot el que va començar com un hobby es va anar professionalitzant.

Com volen que els seguidors els vegin:

  • La seva persona: S’han de diferenciar i ressaltar. Han d’ensenyar el que marca la diferència d’una persona amb una influència de la seva capacitat per remarcar el genuí que hi ha en ella.
  • Els seus objectius: S’especialitzen en un tipus de mercat, les marques busquen l’especialització.
  • El seu poder d’influència: S’ha de notar que el que fan els hi agrada, que estan orgullosos del seu treball i sobretot s’han d’ocupar amb molta cura i detall de les persones que estan al seu voltant.
  • El tipus de marques amb les quals els agrada treballar: És fonamental que els ensenyin el seu talent, els seus continguts i que les seves opinions agradin, ja que això farà que les marques és refiïn d’ells.

La formació que requereix ser influèncer:

Han de preparar-se per portar sempre el que està de moda i estar en continu aprenentatge. Sense informació no poden ser professionals.

Per adquirir un criteri sobre un sector i professionalitzar-se, és necessari que sàpiguen quines eines tenen i com moure’s.

Mai poden oblidar que internet és un altaveu molt potent i són responsables del que transmeten. Com són emissors, han de tenir cura del que transmeten i donar bons consells.

El control de les xarxes socials:

Els influèncers han de saber dominar totes les xarxes socials, sobretot les que més s’utilitzen avui dia. És tan important tenir un bon contingut a una xarxa socials, com saber difondre’l.

Avui dia hi han eines de pagament que permeten segmentar el públic que volen que vegin les seves publicacions i també el seu abast.

És molt important que a les xarxes socials mostrin un contingut de qualitat. Publicar per publicar alguna cosa pot ser contraproduent i arribar a perjudicar a l’influèncer, perquè aquesta publicació no compleix les característiques a les quals ell pot arribar o perquè decepciona els seus seguidors per no complir les expectatives que tenen d’aquest.

Per això és important tenir:

  • Una rutina.
  • Una estratègia.
  • Una temàtica.
  • Temps per invertir en un contingut de qualitat.

A l’hora de publicar vídeos o fotos és important que evitin:

  • Colors cridaners que irritin els ulls al llegir.
  • Textos que no aportin res.
  • Tipografies lletges que no es relacionin amb el contingut ni les imatges.
  • No s’ha d’abusar de publicitar la marca amb la qual treballen.
  • No han de tenir faltes d’ortografia.
  • No han de mentir per aconseguir alguna reacció, sempre han de dir la veritat.

De qué viu un influèncer:

Resultado de imagen de paula gonuSón molt pocs els influèncers que aconsegueixen un rendiment econòmic d’aquest treball equiparable a un sou mensual fixe com a altres professions. Treballar com a autònom, suposa temps diferents de facturacions en funció de les tasques a realitzar i, per tant, oscil·lacions importants d’ingresos cada mes. La falta d’estabilitat econòmica provoca que els influèncers s’hagin de dedicar a altres activitats cada mes del mateix sector o d’altres totalment diferents.

Sempre han de tenir un pla B per si els passa el seu moment.

També, podem parlar dels regals que les marques ofereixen als influèncers. Això consisteix en què les marques ofereixen els seus productes als influèncers perquè opinin sobre aquests a les seves xarxes socials, això és un intercanvi tàctic. Els regals no són cap contracte, és un error pensar que sí, perquè llavors els influèncers poden pensar que estan obligats a opinar d’ells positivament sobre la marca o producte. Llavors és important que siguin sincers i que diguin als seus seguidors quan parlen d’un regal que els ha fet una marca.

Inversions d’un influèncer:

  • Temps: El món online no descansa i per tant, han d’estar acostumats a estar sempre connectats i alerta.
  • Formació: Han d’estar formats en l’àrea que es volen comunicar, encara que els professionals compten amb comptables i gestors professionals.
  • Imatge personal: és el seu propi aparador, han d’estar sempre preparats, tenir cura de la seva imatge i renovar-se. És important presentar una bona imatge als teus seguidors.
  • Tecnologia: Són els primers en descobrir l’últim en tecnologia, fer-se amb ell i utilitzar-ho per oferir al seu lector qualsevol novetat.

Per ser un bon influèncer has de tenir:

  • Temps.
  • Creativitat.
  • Disciplina.
  • Constants ganes d’aprendre.
  • Tenir una ment molt oberta als canvis.
  • Crear-se una cuirassa contra les crítiques.

El contingut que mostren:

Molts influèncers opten per tenir un contingut específic i d’altres volen un contingut més variat.

Han de dedicar temps al contingut que mostraran.

  • Abans de desenvolupar un tema, realitzar un esquema i anar-lo completant fins a quedar conformes.
  • A l’hora d’escriure han de pensar en el públic al qual es dirigeixen i en la informació necessària que els volen dir.
  • Un bon contingut a més a més de ser atractiu ha d’anar acompanyat d’un bon material gràfic i audiovisual.

La imatge de les xarxes socials dels influèncers:

  • Nom: Ha de ser curt, que enganxi, que sigui comercial i que s’identifiqui amb el tema que tracten.
  • El tema: Ha de ser un tema que els apassioni, perquè si no acabaran deixant el canal perquè els semblarà avorrit.
  • Socialitzar-se: Han de donar informació general, parlar amb el seu públic…
  • Ser el major professional: Han d’estar informats sobre les notícies noves i relacionades amb els seus temes.
  • Ten amb ten: Així s’anomena la tècnica de relacionar-se amb l’altra gent dels seus sectors, amb els seus lectors i seguidors. És gratificant i aprenen d’altres professionals.
  • El disseny: Una bona imatge és la primera impressió que ha de percebre el receptor a l’hora d’entrar al blog.
  • La inspiració: Si es queden sense idees han de buscar inspiració. No copien, han de portar totes les idees al seu estil i adaptar-ho, ja que han de mantenir la seva personalitat.
  • La imatge: és vital que tinguin bones fotos. La majoria de les persones que passin pel blog veuran les imatges d’una passada al principi i si les imatges els resulten atractives, llavors es quedaran a veure més del blog. És fonamental utilitzar una bona càmera i inverteixen molt de temps aprenents a utilitzar-la.
  • Els idiomes: Han d’escriure en més d’un idioma, així el contingut arribarà a més gent, ja que l’important d’un influèncer és arribar a més gent i tenir més visites.

L’èxit a les publicacions:

  • Resultado de imagen de lovely pepa en santoriniUtilitzar hashtags: Els utilitzen per buscar continguts d’acord amb els seus interessos i descobrir milions de persones, les quals comparteixen les mateixes imatges. Així altres persones poden trobar les seves fotos en cas que estiguin buscant fotos relacionades amb el teu contingut.
  • No abusar dels filtres: Hi ha moltíssimes aplicacions que utilitzen els influèncers per editar les seves fotos i millorar-les però mai en excés.
  • Pren-te el teu temps: Quan pengen fotos bones aconsegueixen molt més èxit que quan pengen fotos dolentes i molt poc treballades.
  • Una bona il·luminació: Treure les fotos al matí o al vespre es el que fan la majoria dels influèncers, ja que per les fotos és millor una il·luminació suau i amb llum directa del sol.
  • No treure fotos amb flaix o amb poca il·luminació: No aconseguiràs una foto bonica, mai queden tan professionals com les que és fan amb llum solar.
  • Incloure bodegons: Els bons influèncers no utilitzen només fotos seves, això a vegades sembla massa egocèntric i acaba cansant el públic. El bodegó consisteix a centrar-te en una cosa, com per exemple si els agrada una camisa, la col·loquen al centre i al voltant altres elements i fan una foto.
  • Utilitzar sempre els mateixos filtres: Això ho fan servir perquè els seus perfils no semblin caòtics.

El dia a dia d’un influèncer:

  • Classificar els correus: A primera hora del matí revisen el seu correu i classifiquen els seus e-mails per ordre de prioritats per poder elaborar la seva agenda del dia.
  • Controlar la marca personal: Alguns tenen representants que els ajuden, altres la seva pròpia agencia… Han de treballar sempre còmodes, però sense perdre la concentració.
  • Els viatges: Organitzen moltes reunions i les marques volen conèixer-los, algunes volen fer-ho en persona, llavors els influèncers han de viatjar. Finalment s’acostumen a fer tants viatges i a aprendre a portar un mínim d’armari al maleter. En ocasions poden canviar-se múltiples vegades de roba al dia, ja que a les reunions han de causar molt bona impressió, però després poden tenir un esdeveniment i finalment acabar al gimnàs el dia fent una mica d’exercici.
  • Immortalitzar el dia a dia: Si van a algún lloc sempre s’han de fer una foto, però aquesta ha de ser original i creativa. Així ofereixes varietat al públic de diversos llocs.
  • Prioritzar a l’hora d’escollir els esdeveniments: Per fe un esdeveniment han de tenir temps, a vegades tenen altres projectes i no poden acudir a tots, per la qual cosa han de saber escollir els més importants per anar.
  • Preparar el post de l’endemà: Han de tenir planificada la foto i el conjunt que posaran l’endemà, per la qual cosa també han de preparar el look amb el que sortiran aquest post, com el volen presentar… Ho han de fer el dia anterior per prevenir qualsevol problema i en cas que en sorgeixi un, poder tenir temps per arreglar-lo.
  • Els clients: Han d’estar al dia i per tant és més feina que tenen els influèncers d’editar fots, preparar pressupostos, organitzar i programar produccions, buscar escenaris per a les fotos…
  • Les sessions de fotos: Sempre han de tenir temps per fer-se fotos, ja que consisteix en això el seu blog, també han de planificar els escenaris, com anar-hi, quan, els seus look amb els que és mostraran…

Com desconnecten de les xarxes socials:

Resultado de imagen de dulceida con el movilTothom sap que els influèncer treballen amb les xarxes socials i que sense elles no serien el que són. Les xarxes socials els hi ofereixen moltes facilitats de comunicació directa amb el públic. Però tot i això, els influèncers també necessiten crear estratègies que els deixin prendre un respir sense que el seu negoci es vegi afectat. Aquestes estratègies són:

  • Una pausa diària: Una pausa sigui de quinze minuts o de diverses setmanes, els pot permetre veure les coses amb una altra perspectiva i així augmentaran la productivitat i la creativitat del seu entorn digital.
  • Planificar amb temps: Si es prenen unes vacances, perquè tot pugui fluir amb normalitat l’ideal és avançar el treball. S’han de planificar amb mínim un mes d’antelació perquè la seva absència quasi no es noti.
  • Programar la presència: Prendre’s un respir i no vol dir deixar de publicar al cent per cent a les xarxes socials. Es poden deixar alguns posts programats per mantenir els perfils actius.
  • Compartir la desconnexió: Posar a les xarxes socials que faran un break pot ajudar. En la majoria de casos els seguidors respecten la pausa i ho entenen, a més això dóna l’oportunitat de compartir les experiències viscudes a la volta.
  • Descansa dormint: No s’han de treure hores de somni, és fonamental el seu descans.
  • Dedicar-se més als hobbies: Aquest és un aspecte per al qual no solen tenir molt de temps, fer esport, treballs manuals, anar al cinema…
  • A l’hora de menjar el mòbil no existeix: Han de conversar amb les persones que hi ha a la taula o gaudir dels seus propis pensaments, d’aquesta manera no t’aïllaràs.
  • Preparar sortides de cap de setmana sense ordinador ni wifi: Això els ajuda a centrar-se en altres coses i gaudir.

Conclusió:

Els influèncers no tenen la vida perfecta que nosaltres pensem, treballen tot el dia, mai poden desconnectar, és un treball a temps complet. Per tant, ser influèncer no és tan fàcil com sembla a simple vista.