BOMBERES I BOMBERS!

COMENCEM NOU PROJECTE!

ESCRIVIM EL NOSTRE NOM

Des de P3 hem practicat molt, a casa i a l’escola, d’escriure el nostre nom. Ens hem fixat en el nostre, i en el de les companyes i companys, i plegats hem descobert un munt de lletres! Si feu clic a la imatge podreu veure un petit recull l’evolució d’aquest aprenentatge.

 

SORTIDA DE NADAL

Aquesta setmana hem fet una petita excursió fins a Can Comamala per veure el pessebre que han posat. De camí hem vist les llums que engalanen els carrers del poble, i en arribar hem trobat un Tió! Quina sorpresa! Ena hem emocionat tant que l’hem portat a la classe!


WHAT’S THE WEATHER LIKE TODAY? Quin temps fa avui?

EVERY DAY, AT THE BEGINNING OF THE ENGLISH CLASS, WE CHECK OUT WHAT’S THE WEATHER LIKE. WE LOOK THROUGH THE WINDOW AND WE USE THE STICKERS OF THE WEATHER POSTER TO SHOW OF. Cada dia, al començament de la classe d’anglès, comprovem quin temps fa. Mirem per la finestra i fem servir els adhesius del pòster del temps per a ensenyar-ho.

WE SING A NICE SONG. Cantem una bonica cançó.

 

POEMA DELS SENTITS

Aquest trimestre amb la Iaia Filo hem après un poema, i avui hem fet un vídeo ben divertit!

 

ENS VISITA UN ARTISTA!

Dimarts, a l’estona de l’ambient Creative Space ens va visitar en Roman Bonet, un artista de Sant Vicenç. Vam dibuixar amb carbonet un carrer del poble, i després li vam donar color amb rodets i pintura, inspirats en una de les seves obres. Moltes gràcies Roman!

 

 

 

EL TORTELL: la nostra cançó de Nadal d’enguany.

 

HEAD, SHOULDERS, KNEES AND TOES. Cap, espatlla, genolls i dits del peu.

 

OUR CHRISTMAS SONG. La nostra cançó de Nadal.

THIS IS THE SONG THAT WE ARE LEARNING FOR CHRISTMAS. I HOPE YOU WILL ENJOY IT AS US. Aquesta és la cançó que estem aprenent per Nadal. Espero que la gaudim tant com ho fem nosaltres.

BIG AND SMALL. Gran i petit.

MUZZY IN GONDOLAND. En Muzzy a Gondoland.

 

 

SAY GOOD MORNING! – DIGUES BON DIA!

Everyday when it’s English time, we sing the good morning song:

Cada dia quan fem l’hora d’anglès, cantem la cançó del bon dia:

https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE

GOOD MORNING SONG

THE COLOURS IN ENGLISH

 

PSYCHOMOTRICITY – PSICOMOTRICITAT

Today we have been experiencing with mattresses and other fluffy shapes at the gym. When we have just entered in, we have found a big wall and we have started the sessions by just breaking through it. We have had a wale of time today!

Avui hem estat experimentant amb els matalassos i d’altres objectes tous al gimnàs. Quan hi hem entrat, hem trobat un gran mur i hem començat la sessió enderrocant-lo. Ens ho hem passat molt bé avui!

 

MINIMONS

Aquest any, els dimecres a la tarda hem incorporat un ambient nou: els minimons. Ens encanta jugar-hi! Voleu veure’ls?

 

CASTANYERS I CASTANYERES

Mireu quines disfresses més maques portem! Feu clic a la imatge si ens voleu veure ballant una mica la dansa de la castanyera…

 

 

PSYCHOMOTRICITY / PSICOMOTRICITAT

Hello everyone!!! We are having a wale of time during the sessions of psychomotricity with Mrs. Ginger at the gym!!! Let’s see some pictures!

Hola a tothom!!! Ens ho estem passant molt i molt bé durant les sessions de psicomotricitat amb la Mrs. Ginger al gimnàs!!! Veiem-ne algunes fotos!

 

FEM AMBIENTS

Mica en mica reprenem moltes activitats que ens encanta fer a l’escola: ja hem començat a fer algunes estones d’ambients a les tardes! Tot i que trobem a faltar els companys i companyes de les altres classes ens ho passem d’allò més bé: experimentem, donem ales a la creativitat i aprenem.   

 

JA TENIM EL NOM DE LA CLASSE!

Aquest curs el tema per posar els noms a les classes té a veure amb les dones al món. Vam mirar diferents fotografies de dones que han fet història, ja sigui per ser pioneres en el seu camp com pel seu èxit professional: l’aviadora Pepa Colomer, la tennista Selena Williams, l’astronauta Sally Ride… Però a la classe de P4 va fascinar la imatge de la Miriam Galisteo, la primera dona del cos de Bombers de Barcelona!

MÉS VOCALS!

Aquí teniu els enllaços a dos jocs online amb les vocals. Ens ajuden a fer una iniciació a la consciència fonològica,  és a dir, adonar-nos de sons que hi ha a les paraules.

LES VOCALS

Durant aquesta setmana treballarem cada dia una vocal, però per començar aquí teniu la cançó que de vegades havíem escoltat a la classe… us sona?

Podeu començar les activitats del dia mirant el conte de la vocal que toqui:

 

EXPERIMENT DE LA LLENTIA

Heu observat mai com creix una planta? Amb aquest senzill experiment ho podeu provar!

EN PATUFET

Aquesta setmana farem activitats relacionades amb el conte d’aquest nen tan petit tan petit com una moneda! Patim patam patum… no trepitgeu en Patufet!

EN TABALET

Un dels nostres contes preferits a la classe era el del conill Tabalet, el podeu recordar mirant el vídeo de l’enllaç.

També he trobat cançons molt xules que parlen dels protagonistes d’aquest conte… i moltes són en anglès!

 

LA GRANJA D’EN JEPET

Busqueu animalets de granja per portar-los a passejar i ballar al ritme d’aquesta cançó tan divertida!

 

ELS TRES PORQUETS

Aquí teniu tres versions del clàssic conte dels porquets, però a internet en podeu trobar moltes més! Quina serà la vostra preferida?

 

LA RÍNXOLS D’OR I ELS TRES OSSOS

Durant la setmana farem diferents activitats que tenen a veure amb aquest conte, la Rínxols d’Or i els tres ossos: un gran, un mitjà i un petit! També he preparat algunes activitats JClic amb els personatges del conte.

CONTE

JOC

 

LA CAPUTXETA VERMELLA

Ben segur que tots i totes recordeu aquest conte… és dels nostres preferits a la classe! Podeu provar aquest joc, en què haureu d’ajudar a la Caputxeta a arribar fins a casa de l’àvia. El bosc sembla un laberint… ho aconseguireu?

CONTE

  JOC

 

CANÇONS PER MOURE EL COS

Aquí teniu els enllaços a dues cançons molt xules per ballar i fer moure diferents parts del cos. A la classe també les hem posat, les recordeu?

BUGUI BUGUI

JOAN PETIT

 

JOCS DE SANT JORDI

Cargols, us he preparat un paquet d’activitats JClic amb els personatges de la llegenda de Sant Jordi, espero que us agradi!

 

CANÇÓ DE L’ABELLA

A la primavera, amb les floretes, comencem a veure també aquests insectes petits, grocs, amb ratlletes… No les molesteu perquè… les abelles piquen!  Aquí teniu l’enllaç a una cançó molt divertida. 

Quan l’esolteu també podeu fer un joc: us explico. Primer necessitareu una abella. De veritat no!!! Pot ser de peluix, o també la podeu dibuixar i retallar, fer-la pintant un rotllo de paper de wàter, fer-la amb plastilina, o la imprimiu… Ja la teniu? Ara posem la cançó, i ballem amb la nostra abella: hi ha una part que l’abella balla a poc a poc fent zum zum, fins que ens pica! Heu de posar l’abella a la part del cos on diu la cançó, tot ballant al ritme, que ara és més ràpid.

 

JOCS DE NOMS 

Us deixo l’enllaç a dos jocs més per treballar els noms. El de confegir consisteix a ordenar les lletres seguint el model, perquè es vegin els noms dels nens i nenes de la classe. El d’aparellar consisteix a relacionar les fotografies amb els noms corresponents.

CONFEGIR

 APARELLAR

Podeu fer unes quantes pantalles cada vegada que jugueu, perquè n’hi ha moltes!

 

CONTES DE LLOPS

El llop és un personatge que apareix tot sovint als contes, i per ell poques vegades hi ha un final felíç. Però de vegades sí! A la classe hem vist aquest contes; si cliqueu als enllaços els podreu tornar a veure.

 

Ah, i sabem una cançó molt divertida d’un llop! Podeu recrear el joc que fem a la classe si  dibuixeu les peces de vestir de la cançó (o les imprimiu), les pinteu i les retalleu . Una altra opció és fer servir peces de roba reals. També necessitareu un llop, que pot ser interpretat per algún peluix que tingueu.

Una part de la cançó els nens “passegen pel bosc” ballant a prop de les peces de vestir, i quan el llop diu amb què s’està vestint han de trobar la peça de roba i anar a portar-li. Al final, quan el llop diu “ja vinc” poden córrer a amagar-se. És ben divertit!

 

JOC DE LES FLORETES

CARGOLS, JA HA ARRIBAT LA PRIMAVERA! Un joc que us volia ensenyar perquè sempre té molt d’èxit és el de les floretes: treballem els colors i ens divertim ballant. 

Necessiteu fer 6 floretes: groc, blau, vermell, verd, taronja i lila. Les podeu dibuixar, pintar i retallar, o directament retallar-les en fulls o cartolines de colors.

Per fer el joc, poseu les floretes al terra, poseu la cançó. Amb la música comenceu a caminar al voltant de les vostres floretes, fins que escolteu el color de la floreta que heu d’agafar. L’heu d’olorar i quan canvia el ritme de la música ballar amb ella. La deixem al terra i tornem a caminar al voltant de les floretes fins que escolteu un altre color… Us animeu a jugar? Quan tornem a la classe el farem tots i totes junts!   

 

ELS NOMS DE LA CLASSE

Un treball que fem molt a la classe és el de reconèixer el propi nom i el dels companys. A P3 fem una lectura globalitzada, logogràfica: això vol dir que juguem a reconèixer les paraules com un dibuix, sense saber encara llegir, igual com els adults identifiquem el logo d’alguna marca encara que no llegim el que hi diu o fins i tot no tingui lletres.

Practiquem estratègies que ens ajuden a identificar els noms; si són llargs o curts, si tenen un accent… però també observant les lletres! Hem començat a fixar-nos en la inicial dels noms, i poc a poc també en altres lletres.

He preparat aquest joc perquè pogueu seguir practicant a casa, i segur que també us fara il·lusió veure les fotos dels companys!

 

ANGLÈS

Dilluns i dimecres a P3 fem anglès amb l’Albert. Us deixo l’enllaç a les cançons que hem après a la classe i que ens agraden molt!

GOOD MORNING SONG

SNAIL SONG

RAINBOW SONG (COLOURS)

NUMBERS SONG

 

 CARGOLS

Aquests dies hem hagut d’aturar el nostre projecte, però he preparat un paquet d’activitats JClic per als nens i nenes de la classe de Cargols, podeu mirar-los fent clic a la imatge!

 

CONTES PER LLEGIR I ESCOLTAR A CASA

EL CARGOL I L’HERBA DE POLIOL

                                         

 

 

 

EL GLOBUS VERMELL

 

 

 

 

RACONS DE PSICOMOTRICITAT FINA

A P3 és molt important que practiquem sovint aquests tipus d’activitats: cargolar i descargolar, pinçar, trencar paperets (esquinçar), enfilar boletes o rodets per fer collarets, dibuixar, modelar amb plastilina… Tot això ens ajuda a definir la lateralitat i millorar les nostres habilitats!

 

ELS GEGANTS A L’ESCOLA

Com cada any, hem rebut una visita molt especial a l’escola: han vingut els gegants de Sant Vicenç: el Vicenç i la Coloma. Vam poder veure com els muntaven al gimnàs, ens hi vam posar a dins, i després els nens i nenes de P3 van tenir una sorpresa…

un bagul ple de disfresses!

 

NADAL

Els últims dies de trimestre són molt emocionants, preparem el concert de Nadal, obrim les sorpreses del calendari d’advent, fem la carta als Reis… fins i tot fem cagar el Tió!

 

SORTIDA CAN MAS

Ahir va ser la nostra primera sortida. Anaven una mica nerviosos. La pujada cap a l’autocar va tenir de tot: plors, converses de tot tipus, passes ràpides, altres lentes que semblaven que no volien arribar… Ens va tocar un autocar de color blau molt gran i ocupaven només una part petita. Una vegada asseguts i cordats en els nostres seients ens trobaven una mica més calmats.

En arribar a la casa van esmorzar. La Clara i el Marc eren els monitors que ens acompanyaven en les activitats que van realitzar. Primer ens va rebre la castanyera que ens va demanar ajuda, ja que l’havien tret totes les castanyes. Vam fer una passejada per agafar les castanyes que més tard ens couria la castanyera.

Desprès els cargols van fer els panellets i van visitar els animals de la granja. Quina feinada!!!. Van agafar menjar de diferents tipus segons a l’animal que l’havien de donar. Aquí teniu un petit reportatge de la nostre estada a Can Mas! FOTOS

 

LA TARDOR

Amb la tardor hem treballat poemes, contes, colors i cançons, però també hem pogut fer un tastet dels fruits secs i sucosos propis d’aquesta estació.

ELS PRIMERS DIES

Poc a poc ens anem adaptant a l’escola: a les mestres, els companys i les companyes, els espais… Ja hem començat a fer activitats ben xules, les podeu veure fent clic AQUÍ