PROJECTE DELS LLEONS P3

El funcionament dels projectes de treball a l’Educació Infantil es resumeix , de cara als nens/es, amb les preguntes clau següents:
1.Què volem estudiar?
2.Què hem de fer?
3.Fem-ho?
4.Com ha anat?
Cada una d’aquestes preguntes respon a un moment diferent del projecte:
FASE 1: L’ELECCIÓ
Es demana als nens/es que pensin sobre què els agradaria estudiar, treballar,descobrir, preguntar…
Després han de verbalitzar les raons per les quals els interessa aquell tema.
Un cop fetes totes les propostes,es passa a la votació. Escriurem a la pissarra tots els temes proposats. Segons l’edat podem posar un dibuix per poder desxifrar-lo sense saber llegir. Per torns , els nens/es s’aixecaran i posaran els seu nom en l’opció que volen votar.
El recompte de vots els anem comptant entre tots i anem posant al costat de cada opció el nombre de vots que ha sortit. Podem enganxar una fotografia o un dibuix del tema que ha sortit guanyador a un full.
L’avaluació inicial sobre els coneixements previs que tenen del tema seleccionat, la farem a través d’una conversa,les intervencions les podem gravar o les podem anar escrivint, les coses més rellevants que cada nen ha dit del tema. després es demana als nens que dibuixin tot el que saben del tema.
2: FASE LA PLANIFICACIÓ
La informació a les famílies, enviem una nota als pares per tal que estiguin informats de quin és el tema triat i sobre com poden ajudar des de casa.
L’elaboració de l’índex, es demana als nens que facin totes les preguntes que els agradaria de saber sobre el tema a estudiar. D’aquestes preguntes es dona una a cada nen perquè la puguin portar a casa.

FASE 3: EL DESENVOLUPAMENT
La recerca d’informació sobre el tema: caldrà organitzar la rebuda de les informacions que els nens i nenes aportaran , a la pregunta que hauran preparat amb l’ajut de les famílies. Caldrà establir un dia determinat per l’exposició de les determinades preguntes per parts del nens i nenes.
L’organització de la informació: totes les aportacions dels nens i nenes necessita una rebuda adequada, per això serà convenient organitzar un racó d’informació, establirem un horari de lliure accés a aquest racó per a que pugui consultar els materials aportats .A partir d’aquests materials anirem elaborant diferents activitats, com un mural , que anirem desenvolupant partir de la resolució de les diferents preguntes.
FASE 4: L’AVALUACIÓ
Els coneixements adquirits, després d’haver escoltats totes les informacions aportades pels diferents nens i nenes i activitats realitzades, es farà una conversa amb ells per tal que expliquin què és el que han après del tema . Desprès, se’n farà un dibuix final.
L’avaluació del procés seguit,cal analitzar si cadascú ha complert el compromís de portar la informació i exposar-la i valorar quines són les activitats que han agradat més.
L’avaluació del producte obtingut,un cop enllestit el tema, a cada infant li queda en el seu àlbum, que recull els principals aprenentatges que s’han realitzat.

<embed type=”application/x-shockwave-flash” src=”https://picasaweb.google.com/s/c/bin/slideshow.swf” width=”288″ height=”192″ flashvars=”host=picasaweb.google.com&hl=es&feat=flashalbum&RGB=0x000000&feed=https%3A%2F

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *