NOVA SITUACIÓ D’APRENENTATGE: CAU O COVA…

Quan els infants arriben a I3, un dels primers reptes és començar a sentir que formen part d’un grup. El nom de la classe és una manera senzilla però molt significativa d’afavorir aquest sentiment de pertinença i de construir identitat col·lectiva. Saber “qui som” i com ens anomenem els ajuda a establir vincles, reconèixer-se dins del grup i sentir-se part d’un nosaltres.

A partir d’aquesta idea, hem engegat una nova situació d’aprenentatge que gira al voltant dels noms de les aules d’I3: Cau i Cova. La proposta va més enllà d’escollir o conèixer un nom: és una porta d’entrada perquè els infants comencin a descobrir el món que els envolta.

 

 

 

 

 

Els infants d’aquesta edat gaudeixen explorant racons, amagant-se i cercant petits espais on se senten protegits. Aquesta necessitat natural connecta molt bé amb el significat de cau i cova, i converteix el nom de les aules en una oportunitat única per aprendre a través de l’experiència i el joc.

Treballar la diferència entre aquests dos espais ens permet:

  • Enriquir el llenguatge: descobrir noves paraules, observar, descriure, comparar i explicar.
  • Endinsar-nos en el món natural: saber quins animals viuen en caus, quins s’amaguen en coves i per què necessiten aquests espais.
  • Fomentar la curiositat científica: observar imatges, fer preguntes, experimentar i construir coneixement.
  • Potenciar el joc simbòlic: imaginar qui pot viure en un cau, què pot passar dins d’una cova o com es protegeixen els animals.
  • Enfortir la convivència i la identitat: el nom de la classe esdevé un punt de referència compartit, que reforça el sentiment de pertinença.

Com es viu a l’aula?

A través de converses, contes, observació d’imatges reals, materials naturals i propostes de joc, els infants:

  • diferencien què és un cau i què és una cova,
  • descobreixen animals i hàbitats,
  • construeixen petites reproduccions amb blocs, sorra o elements naturals,
  • representen el que aprenen mitjançant dibuixos, joc simbòlic i llenguatge oral.

 

 

 

 

 

 

Tot plegat esdevé un aprenentatge viu, dolç i significatiu, que acompanya els infants en aquest primer gran pas: sentir-se part d’un grup i descobrir el món amb curiositat i emoció.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *