ESPAIS D’AULA: APRENDRE FENT, DESCOBRINT I CREANT!

L’organització de l’aula en espais d’aprenentatge  constitueix una estratègia pedagògica que fomenta l’autonomia, la curiositat i el plaer d’aprendre dels infants. Aquests espais, estan dissenyats amb una gran varietat de materials, estímuls i propostes per tal d’oferir múltiples possibilitats d’exploració i creació. D’aquesta manera, els infants poden descobrir i experimentar de manera activa, fent i desfent, observant, tocant, manipulant, provant, imaginant i creant.

L’aprenentatge s’assoleix de manera progressiva i significativa, a partir de propostes adaptades als interessos, ritmes i necessitats de cada moment evolutiu. L’aula s’estructura entorn de diversos espais de coneixement i acció, com ara:

  • Espai de llenguatge, que afavoreix la comunicació i l’expressió oral
  • Espai de  raonament matemàtic, on es promou la lògica, la comparació, la classificació,  resolució de problemes…
  • Espai d’observació i experimentació, que desperta la curiositat científica i el pensament crític
  • Espai artístic, que convida a expressar emocions i idees a través dels colors, les formes i els materials
  • Espai de representació i joc simbòlic, on els infants poden recrear situacions de la vida quotidiana i explorar rols socials

Aquests espais d’aprenentatge reprodueixen o s’inspiren en situacions properes i significatives per als infants. Son contextos que els permeten entendre millor la realitat que els envolta, posar-se en el lloc dels altres, cooperar, prendre decisions i assumir diferents rols dins d’un entorn segur i estimulant.

                   

                    I3A                                                                 I3B

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *