ESTRENEM UN NOU CURS !!

Benvolgudes famílies.

Un any més, iniciem el nou curs escolar. Retrobem els companys, en farem de nous i tindrem temps de viure noves experiències.

Com cada any, us convidem a que ens seguiu visitant en el bloc de la nostra escola on hi trobareu diferents activitats que es portaran a terme durant el curs.

Com a novetat, aquest curs, hi trobareu les fotografies de les sortides escolars.

Les fotografies de les festes que fem a l’escola, les podeu visualitzar al lloc web de l’escola, on també hi podreu consultar diferents informacions del centre. 

Esperem que el curs que tenim per endavant, ens ajudi a tots a seguir creixent, educant i compartint.

Bon curs a tothom !

P4. EN CRÒ I LA NYÓ.

Els nens i les nenes de P4, com ja sabeu, estem estudiant la prehistòria. Aquesta vegada l’àvia d’en Tomàs Bassaganyas, la Sra. Mariona Fortunet, ens ha vingut a explicar el conte d’En Crò i la Nyó, un nen i una nena prehistòrics. També ens ha explicat l’aventura del dia que aquests dos nens i la seva família van decidir anar a caçar i com , finalment, acabaven fent un berenar a base de fruites amb tots els animals que s’havien trobat pel bosc.

Ens ha agradat molt que vingués l’àvia d’en Tomàs!! MOLTES GRÀCIES, ÀVIA MARIONA!

Mireu les fotografies!

P4. HERBES REMEIERES

L’àvia d’en Miquel Climent, l’àvia Dolors, ens ha ensenyat els úsos medicinals de les herbes remeieres.

Nosaltres, els nens i les nenes de P4, estem treballant el projecte de la prehistòria. Hem après que, quan els homes prehistòrics es feien mal o es trobaven malament, no podien anar a l’hospital perquè no n’hi havien. Feien servir les plantes medicinals que els ofereria la natura.

L’àvia Dolors ens ha portat camamilla, maria lluïsa, farigola, menta… i hem pogut degustar les infusions que ens ha portat preparades.

També ens ha mostrat estris prehistòrics que tenia a casa i ens ha portat una pell d’animal.

Mireu, mireu!

 

P3, P4 i P5: SETMANA CULTURAL

Durant la setmana cultural de l’escola, l’equip de mestres d’educació infantil, ha preparat uns tallers internivells on s’han barrejat els alumnes dels tres cursos i en els quals han tingut una mestra diferent a cada taller. Aquesta manera de treballar afavoreix que els nens i nenes es coneguin millor entre ells, que comparteixin experiències i que els grans ajudin als petits i que els petits aprenguin dels grans. Un d’aquests dies, el 26 d’abril, hem tingut la col·laboració dels avis voluntaris dels nostres alumnes. Ells també han participat de les activitats i de l’experiència tal com ja heu pogut veure en un anterior article del bloc.

Els tallers preparats han estat els següents: creació de grans quadres amb material divers, experimentació amb aigua i elements que es poden o no dissoldre, el joc de les cadires, pintar plats de cartró amb pintures i barrejar-la, un circuit de psicomotricitat, la taca màgica amb pintures, experimentació amb aigua d’objectes que suren o no ( formular hipòtesis i comprovar-les) i explicació de la llegenda de St. Jordi a la biblioteca amb material.

Ens ho hem passat molt bé i hem après moltes coses! Mireu, mireu!!

P3, P4 i P5. ELS NOSTRES AVIS SÓN GENIALS!

Els nostres avis  han tornat a l’escola. Dins la setmana cultural emmarcada en el projecte intergeneracional de l’escola “Avi, àvia, aporta a l’escola el teu saber”, els avis voluntaris que ho han desitjat han participat en els tallers internivells organitzats en el nostre cicle. El dia 26 d’abril ha estat el dia escollit perquè els avis vinguessin a compartir una estona amb els seu nét o néta ( i amb els altres nens) i  participessin en l’activitat preparada per l’equip de mestres. Ens ho hem passat bé, hem compartit, ens hem ajudat, ens hem emocionat… ha estat un dia diferent i màgic alhora,  on els nens i les nenes han vist el seu avi tornar content a l’escola i on el avis han recordat la seva infantesa de la manera més tendra que ho podien fer: de la mà del seu nét o néta.

Moltes gràcies per participar!!

P3, P4 i P5: TALLER DE SANT JORDI

Durant la jornada de Sant Jordi, els alumnes d’Educació Infantil, hem anat a la Rambla a veure les roses i els llibres.

A la tarda, hem organitzat un taller internivells (P3, P4 i P5 barrejats amb una mestra de referència) on els alumnes han realitzat un punt de llibre a partir del paper reciclat que ja havíen elaborat amb anterioritat en el taller del programa Agenda 21.

A continuació, teniu una mostra del procés i del resultat. A llegir!! A mirar contes!!

 

 

P4 i P5: ELS CILINDRES

Els nens i les nenes de P4 i P5 experimentem amb les matemàtiques. Dies enrere, vam estudiar les qualitats de les esferes. En aquestes fotografies veureu com manipulem els cilindres per tal de descobrir-ne les característiques entre tots. Hem descobert el següent: tenen dues cares planes i en forma de rodona, que es poden apilar i que rodolen perquè “el seu cos” és corbat. Som molt observadors!!

P3. LA IMPERMEABILITAT

Els nens i les nenes de P3 hem treballat el projecte del circ. Hem explicat que el circ és com un gran teatre gegant que va de ciutat en ciutat; per tant, ha d’estar molt ben preparat: s’ha de poder muntar i desmuntar fàcilment, ha de tenir en compte els dies de vent, els dies de pluja… Per aquesta raó, hem fet un petit experiment: hem comprovat que les carpes del circ no poden estar fetes de roba perquè els dies que plou ens mullaríem. Està feta d’una lona forta i gruixuda que no deixa passar l’aigua perquè és impermeable. Per realitzar aquest experiment, hem utilitzat la roba d’una bata, un plàstic dur, un impermeable i aigua. Mireu, mireu!

P3. CREIXEM I APRENEM

Ja fa uns dies que hem demanat als pares dels nens i de les nenes de P3 dues fotos: en una han de sortir ells quan eren uns bebès i, en l’altra, han de sortit juntament amb la gent que viu a casa.

Estem veient que s’han fet grans, que abans no sabiem fer coses que fem ara (menjar sols, caminar, saltar, vestir-nos…). Ara ja hem crescut i podem córrer, fer equilibris, escriure el nostre nom, dibuixar-nos…

P4. PINTEM COM LÉGER

Com ja sabeu, tots els alumnes d’educació infantil, estan treballant el projecte del circ. Els nens i les nenes s’hi han implicat molt i estan gaudint moltíssim amb totes les activitats que realitzen. Les famílies ens heu acompanyat en aquesta tasca ajudant-nos a buscar material relacionat amb el tema. Moltes gràcies per participar en l’educació dels vostres fills i filles!!

La sortida al circ amb els alumnes de parvulari va ser tot un èxit. Van poder veure en directe tots els artistes que havíem treballat des de l’escola. Cal felicitar els nostres “petits grans alumnes” per la seva actitud tant atenta  i implicada tenint en compte la llargada de l’espectacle. Felicitats a tots!

Quan treballem un projecte, ens agrada relacionar un artista (pintor, escultor…) que hagi treballat el tema amb el qual treballem; en aquest cas, el circ. D’entre els pintors que hem presentat als nens (Picasso, Dalí, Botero…) hem escollit Léger per convertir-lo en la nostra font d’inspiració. Observant els seus quadres, hem decidit treballar de la següent manera: hem reproduit la silueta dels artistes sobre paper d’embalar, n’hem resseguit el contorn i hem pintat “imitant” aquest gran artista. Aquí en teniu el resultat (i en els nostres passadissos!).