Una de les festes típiques de Catalunya que ens ha agradat més ha estat la Revetlla de Sant Joan. Hem vist un conte sobre aquesta festa i n’hem fet diferents activitats, com per exempre una de plàstica on hem utilitzat pintura per representar els petards i hem cremat bengales a l’aula. Ens ho hem passat molt i molt bé.
P3, P4 i P5. VISITA LA BIBLIOTECA “FAGES DE CLIMENT”.
Hem anat a la Biblioteca Fages de Climent. Ja sabem on podem trobar els contes per nosaltres.
Només d’ entrar, trobem una escala que baixa al pis de baix; està ple de contes. També hi trobem música enregistrada en CD’s i revistes.
Ens han ensenyat què podem fer a la biblioteca i ens ha explicat contes molt bonics i originals.
Ara, hi podem anar amb els pares, els avis… amb algú més gran, a passar una bona estona. Això sí, cal respectar el silenci i no endreçar els contes al seu lloc: s’han de deixar en una lleixa. Els bibliotecaris els posaran als bucs corresponents.
També podem fer-nos un carnet i així, sempre que vulguem, podrem emportar-nos a casa algun conte, revista o CD’s i mirar-lo uns quants dies.
Quan treballem projectes hi podem anar a buscar informació: hi ha contes de tot tipus.
Us agradarà!!!
P3, P4 i P5. LA VELLA QUARESMA
Un any més, ha arribat la Vella Quaresma fent fora el rei Carnestoltes i els dies de disbauxa que aquest ens havia portat.
Avui mateix, tal com diu la cançó, li hem tallat la primera cama: “i és que n’hem de treure una, una, una, una, una… i és que n’hem de treure una, perquè pugui caminar!”. I anirem fent així fins que no en quedi cap de les set que té (una per semana fins arribar a Setmana Santa).
Hem explicat el conte de la Vella Quaresma i hem cantat les cançons que parlen d’ella.
P3, P4 i P5. PASSADISSOS A L’ESTIL HARING
Seguint amb el projecte “Mirades al món”, els alumnes d’educació infantil hem treballat un pintor que li agradava molt dibuixar cors i persones que es fan amigues: KEITH HARING. El treball l’hem enfocat en el respecte cap als altres, en la pau i en l’amistat.
Hem decorat els nostres passadissos amb les nostres obres d’art inspirades en HARING.
També hem decorat amb robes de diferents països que ens han portat les famílies i amb altres sorpreses que ara veureu.
Ens han quedat xulíssims!
P3, P4 i P5. SETMANA INTERCULTURAL: “MIRADES AL MÓN”.
Els alumnes d’educació infantil portem treballant, aquest segon trimestre, el projecte “Mirades al món”. Aquest tema es treballa des de P3 fins a 6è. La setmana del 24 al 25 de febrer, s’han dut a terme unes jornades interculturals lligades amb aquesta temàtica. Els pares, mares i avis que s’han ofert per dinamitzar tallers, han estat molt ben acollits pels infants de la nostra escola. Sense la seva col·laboració, aquests tallers no haurien estat tan enriquidors. Des d’aquí, us donem les gràcies.
L’objectiu d’aquest treball, era mirar el nostre món, la seva riquesa, la seva interculturalitat. I, sobretot, treballar un valor tant important com és el respecte envers les altres cultures i el coneixement de les tradicions pròpies del nostre país. En definitiva, realitzar unes mirades al món que ampliï el nostre bagatge cultural.
Els tallers han estat els següents: castellers, sardanes, sevillanes, trenetes, jocs, pintar amb henna, taller d’escriptura àrab, poemes i cançons àrabs i un conte a la biblioteca ambientat a la Xina.
Ens ho hem passat molt bé i hem après moltíssimes coses noves!
P4. FEM OLI AROMÀTIC
Dins el programa AGENDA 21, dinamitzat per la Montse Sanz, hem fet oli aromàtic per a massatges, contusions o per a calmar la picor.
Us expliquem com l’hem fet per si algú s’anima i el vol fer a casa.
Necessitem oli de girasol i herbes aromàtiques seques, en aquest cas romaní, farigola i espígol.
Després d’olorar les diferents plantes, hem tret totes les fulles i les hem posat en un cubell, les hem barrejat bé i amb l’ajuda d’un embut les hem posat dins d’una ampolla fosca. Cal omplir més o menys fins la meitat.
Tot seguit incorporem l’oli deixant una mica d’espai per a poder sacsejar bé.
Remenem bé i etiquetem l’ampolla posant el nom i la data. Després deixem l’ampolla en un lloc fosc que no hi toqui la claror i un cop per setmana caldrà remenar-la.
Fins com a mínim dos mesos no es pot utilitzar. L’oli ha de quedar totalment impregnat d’olor.
És senzill, tothom ho pot fer!!!.
Ens ha agradat molt, a la classe se sentia molt bona olor. Ara cada setmana sacsejarem l’ampolla i quan estigui a punt en durem una mostra cap a casa.
P3. FORMES GEOMÈTRIQUES
Els alumnes de P3 continuem treballant amb les formes geomètriques. Aquesta vegada, a plàstica, hem pintat amb pintura verda, vermella i blava un triangle, una rodona i un quadrat. Una vegada seca la pintura, els hi hem donat vida i moviment convertint cada figura amb un nen que balla.
P5. L’HORT
El passat dijous, la Sra. Montse Sanz, ens va dinamitzar una activitat emmarcada dins el programa Agenda 21. Els nens i les nenes de P5 vàrem sembrar pastanagues, ravenets… i vàrem trasplantar una planta anomenada caputxina. Dins cada caixa, els alumnes van llaurar amb les mans, van sembrar les llavors, les van enterrar amb el rasclet i les van regar. Ara veurem com creixen!
P3. BOSSETES D’OLOR
Des de la comissió d’Agenda 21 ens ha vingut, a la classe, la Sra. Montse Sanz a fer-nos bossetes d’olor amb romaní, farigola i espígol. Serveixen per penjar al cotxe, per posar dins de l’armari perquè la roba faci bona olor, com a repel•lent d’insectes perquè no es mengin la roba, per perfumar una habitació, … . Ens ha agradat molt fer-les! Quina olor!
P3, P4 i P5. SETMANA DEL MEDI NATURAL
La setmana del 20 al 24 de gener, l’escola va participar en la Setmana del Medi Natural. El dinamitzador de l’Ajuntament de Figueres, el Sr. Xavier Vizcaïno, va venir al nostre centre per organitzar i dirigir les activitats amb els nostres alumnes.
Els nens i les nenes de P3 i P4 van fabricar paper reciclat a partir del paper que, des de l’escola, es tira en el contenidor blau de reciclatge. Van esquinçar el paper, el van posar en remull uns dies, el van triturar i en van fer una pasta que anaven posant en un colador rectangular. Un cop sec ja es pot utilizar el paper.
Els i les alumnes de P5 van escoltar atentament l’explicació sobre la importància de l’aigua pel nostre planeta, el cicle de l’aigua, les parts del riu Muga i l’arribada de l’aigua, la sal la i sorra a la desembocadura del mateix. A més, van aprendre que l’aigua cal netejar-la un cop usada a casa en una planta potabilitzadora. Van poder experimentar tots aquests conceptes amb una maqueta del curs del riu i d’una d’ una petita planta potabilitzadora.
.