Monthly Archives: maig 2013

P4. HERBES REMEIERES

L’àvia d’en Miquel Climent, l’àvia Dolors, ens ha ensenyat els úsos medicinals de les herbes remeieres.

Nosaltres, els nens i les nenes de P4, estem treballant el projecte de la prehistòria. Hem après que, quan els homes prehistòrics es feien mal o es trobaven malament, no podien anar a l’hospital perquè no n’hi havien. Feien servir les plantes medicinals que els ofereria la natura.

L’àvia Dolors ens ha portat camamilla, maria lluïsa, farigola, menta… i hem pogut degustar les infusions que ens ha portat preparades.

També ens ha mostrat estris prehistòrics que tenia a casa i ens ha portat una pell d’animal.

Mireu, mireu!

 

P3, P4 i P5: SETMANA CULTURAL

Durant la setmana cultural de l’escola, l’equip de mestres d’educació infantil, ha preparat uns tallers internivells on s’han barrejat els alumnes dels tres cursos i en els quals han tingut una mestra diferent a cada taller. Aquesta manera de treballar afavoreix que els nens i nenes es coneguin millor entre ells, que comparteixin experiències i que els grans ajudin als petits i que els petits aprenguin dels grans. Un d’aquests dies, el 26 d’abril, hem tingut la col·laboració dels avis voluntaris dels nostres alumnes. Ells també han participat de les activitats i de l’experiència tal com ja heu pogut veure en un anterior article del bloc.

Els tallers preparats han estat els següents: creació de grans quadres amb material divers, experimentació amb aigua i elements que es poden o no dissoldre, el joc de les cadires, pintar plats de cartró amb pintures i barrejar-la, un circuit de psicomotricitat, la taca màgica amb pintures, experimentació amb aigua d’objectes que suren o no ( formular hipòtesis i comprovar-les) i explicació de la llegenda de St. Jordi a la biblioteca amb material.

Ens ho hem passat molt bé i hem après moltes coses! Mireu, mireu!!

P3, P4 i P5. ELS NOSTRES AVIS SÓN GENIALS!

Els nostres avis  han tornat a l’escola. Dins la setmana cultural emmarcada en el projecte intergeneracional de l’escola “Avi, àvia, aporta a l’escola el teu saber”, els avis voluntaris que ho han desitjat han participat en els tallers internivells organitzats en el nostre cicle. El dia 26 d’abril ha estat el dia escollit perquè els avis vinguessin a compartir una estona amb els seu nét o néta ( i amb els altres nens) i  participessin en l’activitat preparada per l’equip de mestres. Ens ho hem passat bé, hem compartit, ens hem ajudat, ens hem emocionat… ha estat un dia diferent i màgic alhora,  on els nens i les nenes han vist el seu avi tornar content a l’escola i on el avis han recordat la seva infantesa de la manera més tendra que ho podien fer: de la mà del seu nét o néta.

Moltes gràcies per participar!!

P3, P4 i P5: TALLER DE SANT JORDI

Durant la jornada de Sant Jordi, els alumnes d’Educació Infantil, hem anat a la Rambla a veure les roses i els llibres.

A la tarda, hem organitzat un taller internivells (P3, P4 i P5 barrejats amb una mestra de referència) on els alumnes han realitzat un punt de llibre a partir del paper reciclat que ja havíen elaborat amb anterioritat en el taller del programa Agenda 21.

A continuació, teniu una mostra del procés i del resultat. A llegir!! A mirar contes!!