sentits

 

Màrqueting dels sentits

 

 

Diferenciar els productes similars en qualitat i en preu és una cosa complicada. Quan la compra s’ha convertit en l’activitat d’oci per excel·lència. Productes innecessaris convertits en imprescindibles gràcies al art publicitàri.

 

Però no n’hi ha prou per a captar l atenció al consumidor, és per això que apareéis el màrqueting dels sentits

 

Les empreses, contracten a experts, perquè pugin manipular els subconscients de les “víctimes” per fer-los passar per caixa.

 

Les tendes, avui en dia, serien comparables a les esglésies en un passat. Et transporten en un altre lloc, en una altre idea o concepte i et venen el producte.

 

Olors, colors, llums, músiques. S’ha demostrat que si en el local són a música lenta, es fan més vendes que amb música mes ràpida.

 

Mitjançant les olors, es pot transmetre sensació d’exotisme i de pau.

I amb els objectes a la vista, i al tacte, apropem l’objecte al consumidor.

 

Moltes marques, volen explotar aquesta idea, mitjançant una olor corporativa.

 

“Huele a Zara”

 

Com a consumidors, no estem disposats a que ningú, explícitament ens imposi el seu criteri. En canvi, si es fa de manera més subliminar, acceptem positivament que estem manipulats, i cedim.

 

L’idea d’exclusivitat, també ajuda a augmentar les vendes.

 

Els arquitectes i interioristes també juguen un paper important a l’hora de les vendes.

Transmetre un ordre a la botiga, i fins i tot les carecterístiques d’aquella marca, serien les funcions clau d’aquets dos sectors.

 

En els mercats, s’aprecia molt bé un altre sentiment utilitzat com a eina de màrquting.

El de confianza. L’idea de que el venedor és com aquell amic que ens guia i ens recomana, i nosaltres ens n’enfiem. El venedor ens genera una empaita, i així s’assegura un client habitual.

 

Quan la figura del venedor desapareix, passa el protagonisme al packaging del producte, i a la seva distribució en l’espai de compra.

 

El marqueting o el “shopping” juga així amb les emocions per sortir-ne victoriós de la lluita amb els seus competidors del sector.