La lectura ens atrapa. Ens agrada llegir. Aprenem llegint. Llegim per aprendre. Gaudim del llegir.
En aquest bloc, la Comissió de llengües i el Grup impulsor ILEC de l’Institut Joan Oró de Lleida us volem ensenyar què fem per compartir aquesta il.lusió amb el nostre alumnat!!!!
Projecte ILEC (L’Impuls de la Lectura)
El centre participa en el projecte ILEC (Impuls de la lectura) del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Aquest és el nostre 2n any ( curs 2013-14).
Aquest projecte té com a objectiu estratègic la millora de l’èxit escolar de tots els alumnes. Es treballa amb l’alumnat de 1r i 2n d’ESO i el projecte es fonamenta sobre tres eixos:
1.- Saber llegir
L’aprenentatge de la lectura com a desenvolupament de la capacitat de llegir, de comprendre i d’interpretar textos.
2.- Llegir per aprendre
L’ús de la lectura per a l’aprenentatge. Els alumnes han de tenir la capacitat d’utilitzar la lectura com a eina per a l’accés a la informació, la descoberta i l’ampliació de coneixements en totes les àrees del currículum.
3.- Gust per llegir
El gust per llegir s’adquireix desenvolupant l’hàbit lector i fomentant la lectura sistemàtica en qualsevol suport, aprenent a reflexionar sobre el que s’ha llegit, sabent-ho explicar mitjançant evidències orals o escrites i sabent-ho compartir.
A nivell de centre aquest curs es participa en els Tallers de lectura (on es treballa i es reflexiona a l’entorn de quatre estratègies lectores, primer en unes sessions formatives i/o informatives, després de modelatge i finalment d’aplicació i execució a l’ aula per part dels professors implicats). Hi ha un grup de treball (Grup Impulsor) que, conjuntament amb la Comissió de llengües, s’encarrega de l’organització i de les tasques que s’han de realitzar.
També aquest any continuem, i, en certa manera, consolidem la proposta de les hores de lectura sistemàtica a les aules per augmentar la competència comunicativa lingüística i el desenvolupament de l’hàbit lector dels nostres alumnes. Es tracta de reservar trenta minuts del nostre temps d’aula durant tres dies a la setmana per llegir i parlar del que s’ha llegit. A més de moltes altres activitats que es van concretant al llarg del curs (setmana de sensibilització i d’escalfament, participació i compromís família-escola, xerrades literàries, hora del lector, lectura en veu alta, …).