QUÈ FEM?
Ignasi Ràdio és un projecte de ràdio escolar que va començar el curs 2010-11. Aquest projecte de ràdio es va emmarcar inicialment en un pla d’autonomia de centre (PAC) i ara és una de les activitats sistemàtiques en la que participa l’alumnat de 5è i 6è de primària.
Aprofitant els espais cedits per l’emissora municipal Ràdio Tordera, des de l’escola es preparaven a l’aula amb els tutors programes de ràdio que s’emetien en directe uns tres cops al curs. Comprovant que resultava una activitat engrescadora i motivadora pels alumnes, es va decidir fer un projecte amb què es pogués oferir l’espai on preparar més acuradament aquests programes i també ampliar el treball d’altres formats radiofònics.
Ignasi Ràdio també es va crear amb l’objectiu de convertir-se en un mitjà de comunicació del centre.
PER QUÈ FER RÀDIO A L’ESCOLA?
La ràdio és un mitjà viu que promou la comunicació, facilita la lectura i la comprensió dels textos i agilitza les tasques de redacció dels alumnes. La ràdio resulta un estímul que potencia la cohesió social, el treball en equip i l’actitud cooperativa, tractant així la diversitat. També fomenta el debat, estimula l’ús de la comunicació oral, ensenya a utilitzar la veu, amplia el vocabulari i, en definitiva, ensenya a expressar-se.
A més, aconsegueix millorar la relació entre l’expressió oral i l’expressió escrita, potencia el desenvolupament d’activitats que desperten l’interès cultural i formatiu, la responsabilitat i el coneixement i la participació en un mitjà de comunicació força motivador.
Pel que fa a les vivències dels nens i nenes, s’observa que es motiven, que aprenen a ser més creatius, més autònoms i responsables i alhora ajuda a superar dificultats expressives i de timidesa.
LA RÀDIO I EL CURRÍCULUM
El treball de ràdio que fem a l’escola té una relació directa amb les àrees de llengües i amb l’expressió oral i escrita. Quan els alumnes preparen una intervenció en ràdio estan potenciant l’adquisició de diverses competències entre la que destaca la competència comunicativa, lingüística i audiovisual. El treball a ràdio ajuda l’alumnat a saber produir textos orals i escrits de tipologies diverses; a planificar un escrit, fent els guions dels formats i programes, i a revisar-lo per millorar-lo.
COM ENS ORGANITZEM
Es fa una sessió setmanal amb l’alumnat de cicle superior. Es treballen diferents formats radiofònics: improvisacions, càpsules musicals, entrevistes, creació i gravació de falques… I especialment el programa de ràdio. Tots els grups emeten un programa, en directe, a l’espai Les escoles a Ràdio Tordera. Aquest programa es prepara a partir d’una pluja d’idees dels mateixos alumnes. Un cop s’ha triat la temàtica del programa i com s’estructurarà es fan diferents grups de treball que preparen les diferents seccions elaborant els guions. La part final consisteix en la tria de sintonies, música i efectes. Tot aquest treball conclou el dia de l’emissió en directe a Ràdio Tordera. A l’escola, la resta els alumnes d’altres grups, escolten el programa a través de la ràdio a les aules. Posteriorment, es fa una escolta i valoració del programa per part dels alumnes que l’han fet.
Tot el treball fet per l’alumnat es recull en aquest bloc on es pot escoltar, descarregar i comentar. Alguns programes i formats elaborats també s’escolten per la megafonia del centre.
Es veritat en el Brianxa no fan Ràdio… Ah i molt bona explicació, Alberto…
jejejeje
Alba
Alberto es veritat lo que diu la Alba molt bona explicació. Gracies Adeu!!!!:)
Aquestes dues nenes tan treballadores la angela i la alba tenen tota la rao a que si Alberto as fet una explicasio xulissima molt bona feina Aberto et felicito a mes ens uns alumnes que t’ajuden en qualsevol moment oi Alberto.Dew
Aixo ,aixo aniran canviant no les persones de l’infoignasi tinc unes ganes de que sigui jo!!!!!!!!!! o algu de la classe!!
Ja tinc ganes de començar!!!!!
Ma agradat molt les fotos i la música es molt bunic
M’agradat molt aixo es molt interesant
M´agradat els primers dies de radio i els deures.