Deutsch – English

PROJECTE ETWINING

etwinning

El projecte eTwinning és un projecte de la comunitat europea que pretén proporcionar als alumnes la possibilitat de practicar i comunicar-se en llengua anglesa. Planteja un context real on els alumnes poden conèixer altres estudiants de més o menys la mateixa edat, d’altres països. En aquest cas, el nostre projecte es fa amb alguns alumnes de 2n que han volgut participar i que es comunicaran amb alumnes de Polònia, Grècia, Holanda, Itàlia, França, Lituània i també Turquia.

Els alumnes intercanviaran e-mails durant tot el curs sobre diversos temes que la professora ha planificat.

És un projecte molt engrescador ja que els alumnes s’adonen de la importància de la llengua anglesa i de la seva utilitat, a l’hora que obren esquemes de tolerància envers d’altres cultures i costums.

Aquí teniu el link de la web del Twinspace

Deutsch

 

 

1. La llegenda de San Martí

La llegenda més famosa entorn de la seva vida succeiria a l’hivern de 337, quan essent Martí a Amiens  troba prop de la porta de la ciutat un captaire tremolant de fred, a qui dóna la meitat de la seva capa, car l’altra meitat pertany a l’exèrcit romà que serveix i no se’n pot desprendre. A la nit següent, Crist se li apareix vestit amb la mitja capa i dient als àngels: “Aquí hi ha Martí, el soldat romà que no està batejat: ell m’ha vestit”. En desvetllar-se, Martí va trobar que la capa estava sencera i va decidir de batejar-se. Aquesta és l’escena que iconogràficament s’ha preferit per a la seva representació.

La capa miraculosa es va conservar com a relíquia i va formar part, des d’antic, del tresor dels reis merovingis des francs,  que la portaven a les seves campanyes militars com a amulet. El prevere encarregat de la custòdia de la relíquia (una “cappella” o capa curta) era el “cappellanus”; el terme va donar origen d’una banda a “capella”, com a lloc d’oració, per l’oratori on es conservava, i de l’altre, a “capellà”, primer com a sacerdot militar i després, com a sacerdot i religiós en general.


Sant Martí

Per Sant Martí, 11 de novembre, els alumnes de primer d’ESO hem fet les llanternes de Sant Martí de catrolina. A Àustria i a molts llocs d’alemanya se celebra Sant Martí, que fou enterrat envoltat d’espelmetes. Sant Martó fou un obispe que va voler ajudar a molta gent.

 

Sant Martín

Por San Martí hemos hecho en la primera clase linternas de cartulina. En Austria y algunas partes de Alemania se celebra porqué San Martí fue entrerrado con muchas velas. Sant Martín era un obispo, al que le gustaba ayudar a otras personas.


Heiliger Martin

Zum heiligen Martin haben wir mit den Erstkässlern Laternen gebastelt. In Österreich und in einigen Teilen von Deutschland gibt es diesen Brauch, da der heilige Martin mit einem Lichtermeer beerdigt wurde. Der heilige Martin war ein Bischof, der gern Armen und Schwachen geholfen hat.

Sankt Martin-Spezial

Eine Radiosendung

http://www.br.de/radio/bayern2/sendungen/bayerisches-feuilleton/sankt-martin-kernert100.html

Das Lied

http://www.youtube.com/watch?v=jFw6_CXMfIA

Die Laternen

In unserem Unterricht / En nuestra clase / A la nostra classe de primer de la ESO:

2. XXVIII Mostra de Teatre a l’Escola del Tarragonès

 

 

 

 

 

 

 

El curs passat els alumnes d’alemany de tercer de la ESO vam       preparar l’obra de La Blancaneus en commemoració dels 200 anys de la publicació del contes dels germans Grimm. És per aquest motiu que vam decidit participar a la XXVIII Mostra de Teatre a l’Escola del Tarragonès mes de maig.

 

Així mateix, i gràcies a la col.laboració de l’Ajuntament de Roda de Berà, vam poder actuar al Casal de les Monges per cel.lebrar la diada de Sant Jordi.

 

Aquí us en deixem una mostra. Esperem que us agradi.

 

 

 

 

3. Aussprache im Deutsch Unterricht

Mit Carmens Hilfe haben geht es langsam mit der Aussprache los!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

English

1. Concurs de lectura en veu alta per Sant Jordi 2013


 

 

 

Bases del concurs

Es llegirà un text en anglès en veu alta i se’n valoraran quatre aspectes:

–         Entonació (25%)

–         Fluïdesa (25%)

–         Pronúncia (25%)

–         Posada en escena (25%)

  1. La participació és voluntària. Qui participi tindrà un parte positiu d’àrea (anglès).
  2. Trobareu els textos penjats al moodle del centre.
  3. Hi haurà tres finalistes per curs.
  4. Qui hi vulgui participar caldrà que es prepari el text a casa i que es presenti el proper dilluns 15 d’abril de 9 a 10h a la Sala de Professors on s’escolliran els/les  finalistes.
  5. El dia 23 d’abril al Casino de Roda de Berà es comunicarà els guanyadors i es farà l’entrega de premis.

 

Deixa un comentari

Podeu utilitzar aquestes etiquetes : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>