Projecte PILE
Departaments Anglès-Alemany
Nom del projecte: Babelfish
Most of the fundamental ideas of science are essentially simple, and may, as a rule, be expressed in a language comprehensible to everyone.
Albert Einstein
1. Dades generals
Nom i codi del centre: Institut de Roda de Barà (43011418)
Adreça: carrer de la Font, 3. Roda de Barà, Serveis Territorials de Tarragona
Persona responsable del projecte: Erola Fortuny Palau
Persona referent de l’equip directiu: Jorge Cervera Ferruz
Llengües estrangeres implicades en les accions AICLE: anglès i alemany
Matèries impartides en àrees no lingüístiques (AICLE): ciències naturals, ciències socials
Nombre d’alumnat participant
Anglès 2012-2013 | |||
Nivell | 1er ESO | 2on d’ESO | 3er d’ESO |
Hores setmanals d’idioma | 3 h | 3 h | 3 h |
Hores setmanals d’increment de llengua estrangera per dedicar al projecte | 1h (ciències) 1 hora (socials) |
1h (ciències) | 1 h (ciències)1 h (socials) |
Professorat de les àrees no lingüístiques implicades | J. Manuel Granado Morán (ciències) i Maria Nieves Blanquer Martínez (ciències)Ignacio Garrido (socials) | ||
Alemany 2012-2013 | |||
Nivell | 1er ESO | 2on d’ESO | 3er d’ESO |
Hores setmanals d’idioma | 2 h | 2 h | 2 h |
Professorat implicat | Erola Fortuny Palau |
Altres llengües incloses en accions de suport al plurilingüisme: català i castellà
2. Títol i breu síntesi del projecte
Babelfish és un projecte CLIL (Content and Language Integrated Learning) d’ensenyament transversal de llengües estrangeres recolzat en dos grans pilars:
- La interrelació de la llengua anglesa amb les ciències i les socials.
- La interrelació de la llengua alemanya amb la geografia política i física europea.
Per què aquest nom? Babelfish és una referència literària a la trilogia de l’autor anglès Douglas Adams, The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy (Guia Galàctica per a Autoestopistes), on Babelfish simbolitza l’eina d’aprenentage d’idiomes.
Aquest projecte es divideix en dues etapes:
1. Curs 2012-2013
- 1 hora setmanal de ciències en llengua anglesa de primer a tercer de la ESO.
- Introducció gradual de la llengua anglesa a les ciències socials de primer a tercer de la ESO.
- Geografia política europea en llengua alemanya a segon i tercer de la ESO.
2. Curs 2013-2014
- Ampliació de la hora setmanal de ciències a quart de la ESO.
- 1 hora setmanal de socials en llengua anglesa de primer a tercer de la ESO.
- Ampliació a la geografia física europea en llengua alemanya a quart de la ESO.
3. Objectius curriculars
- Incrementar el contacte de l’alumne amb la llengua anglesa / alemanya
- Impartir continguts de ciències en anglès
- Impartir continguts de socials en anglès
- Impartir continguts de socials (geografia) en alemany
- Construir i potenciar el sentiment d’interculturalitat
- Desenvolupar destreses de comunicació intercultural
- Millorar la competència lingüística, en especial la comprensió oral i lectora i l’expressió oral en anglès i alemany
- Potenciar el multilingüisme i l’interès per l’aprenentatge d’altres llengües
- Accedir a continguts des d’una perspectiva diferent
- Incrementar el contacte de l’alumne amb la/les llengües estrangeres (input)
- Motivar l’alumnat cap a l’aprenentatge de segones llengües, potenciant el seu nivell d’autoconfiança envers la llengua estrangera i la matèria no lingüística.