TREBALL DE SÍNTESI

Aquesta setmana l’alumnat de primer, segon i tercer d’ESO realitza el Treball de síntesi.

A primer d’ESO, el tema del treball gira a l’entorn del riu Ebre. Una part de l’activitat es farà a una Casa de colònies, Can Manxol (Rasquera) on pernoctaran dues nits. Es destinarà dijous per enllestir el dossier i preparar l’exposició oral del divendres, dia en que seran avaluats per un tribunal. L’alumnat serà acompanyat durant l’estada fora del centre per quatre membres del professorat. A la Casa de colònies també hi haurà els monitors i monitores que guiaran el treball i l’aprenentatge dels nois i noies de primer.

Hi haurà temps per tot: per divertir-se i per aprendre. Qui ha dit que siguin incompatibles?

Dilluns, l’alumnat iniciarà el treball i poc després practicarà el kaiac al riu Ebre. Dimarts, visitaran la reserva natural de Sebes (Flix) i el castellet de Banyoles (Tivissa) i també continuaran amb la elaboració del dossier.

Dimecres, visitaran Rasquera, un poble d’origen medieval i a la tarda tornaran a Badalona.

En quant al Treball de síntesi de segon d’ESO, el tema se centra en el Llac de Banyoles. L’alumnat sortirà dilluns 11 d’abril cap a la Casa de colònies El Vilà on passaran dues nits i, de la mateixa manera que els de primer, dijous finalitzaran el treball i divendres faran les exposicions orals davant dels tribunals.

Dilluns, visiten el Pont de Llierca i Besalú i comencen el dossier.

Dimarts, aniran a l’estany de Banyoles i al museu Darder.

Dimecres, gaudiran de Les Estunes i a la tarda tornaran a Badalona.

Per què considerem a La Llauna important la realització d’aquesta activitat?

L’alumnat treballa en equip els continguts de les diverses matèries de manera interdisciplinar dins d’un entorn diferent de l’aula.

Al marge dels aprenentatges que puguin adquirir durant aquestes sortides, la CONVIVÈNCIA que s’estableix entre el professorat i l’alumnat i entre els propis estudiants ajuda a millorar, en gran mesura, les relacions personals entre els membres de la comunitat educativa. Per tant, l’institut aposta per donar una preparació de qualitat i també potenciar les bones relacions personals que generen un clima de pau i tranquil·litat tan necessari per assolir coneixements. No ens hem d’oblidar mai que estem impartint coneixements i també formant persones socialment hàbils.

El treball de síntesi de tercer d’ESO consisteix en l’elaboració d’un diari. Gràcies a aquesta activitat, l’alumnat mostra els seus coneixements en relació als mitjans de comunicació (saben distingir i escriure una crònica, un article d’opinió, un editorial, una carta al director…) i també l’esperit crític i la capacitat d’anàlisi envers a la societat actual. Els estudiants d’aquesta d’edat són persones que tenen moltes ganes de conèixer el seu entorn, mostren entusiasme per tot (que per cert encomanen amb facilitat als que estem al voltant) i, tot i que de vegades es mostrin reservats per la inseguretat de l’adolescència, TENEN MOLTES COSES PER DIR. A nosaltres, els professors i professores de La Llauna ens interessa molt el que pensen i senten.

Festa literària

icona Aquest any la nostra festa major, que és Sant Jordi, cau en la setmana santa. Per aquest motiu el concert tradicional l’hem traslladat a final de curs.

Ens resistim, però, a no fer els concursos literaris també tradicionals. Per això hem creat una Festa literària (el 29 d’abril) en la que lliurarem, llegirem i gaudirem de les obres creades pels nostres estudiants.

Hem convocat concursos de relats curts i de poesia en català i castellà, de relats curts en anglès, de reflexió “Vivim en un món just?” i d’arts plàstiques. L’AMPA de La Llauna col·labora oferint premis als guanyadors entre 40 i 60 €.

La participació està limitada als alumnes de La Llauna. Si encara no coneixes les bases… pregunta al teu tutor/a.

Premios a Materiales Educativos 2010

El proper 17 de febrer es fa l’acte de lliurament dels Premios a Materiales Educativos 2010.

Una professora de La Llauna, la Mireia Grané Suriñá, del departament d’anglès, ha estat guardonada amb el segon premi en la Modalidad A: Destinados a materiales elaborados por entidades sin fines de lucro y personas físicas, Tipo I: Recursos educativos multimedia interactivos.

El jurat ha valorat el treball «The OLOA Project WebQuest» de la següent manera: “por su gradación en el aprendizaje, su presentación sencilla pero elegante y la organización coherente de sus contenidos.

Un treball excel·lent que podeu veure: The OLOA Project WebQuest.

També podeu veure la pàgina web dels premis.