Aquesta setmana l’alumnat de primer, segon i tercer d’ESO realitza el Treball de síntesi.
A primer d’ESO, el tema del treball gira a l’entorn del riu Ebre. Una part de l’activitat es farà a una Casa de colònies, Can Manxol (Rasquera) on pernoctaran dues nits. Es destinarà dijous per enllestir el dossier i preparar l’exposició oral del divendres, dia en que seran avaluats per un tribunal. L’alumnat serà acompanyat durant l’estada fora del centre per quatre membres del professorat. A la Casa de colònies també hi haurà els monitors i monitores que guiaran el treball i l’aprenentatge dels nois i noies de primer.
Hi haurà temps per tot: per divertir-se i per aprendre. Qui ha dit que siguin incompatibles?
Dilluns, l’alumnat iniciarà el treball i poc després practicarà el kaiac al riu Ebre. Dimarts, visitaran la reserva natural de Sebes (Flix) i el castellet de Banyoles (Tivissa) i també continuaran amb la elaboració del dossier.
Dimecres, visitaran Rasquera, un poble d’origen medieval i a la tarda tornaran a Badalona.
En quant al Treball de síntesi de segon d’ESO, el tema se centra en el Llac de Banyoles. L’alumnat sortirà dilluns 11 d’abril cap a la Casa de colònies El Vilà on passaran dues nits i, de la mateixa manera que els de primer, dijous finalitzaran el treball i divendres faran les exposicions orals davant dels tribunals.
Dilluns, visiten el Pont de Llierca i Besalú i comencen el dossier.
Dimarts, aniran a l’estany de Banyoles i al museu Darder.
Dimecres, gaudiran de Les Estunes i a la tarda tornaran a Badalona.
Per què considerem a La Llauna important la realització d’aquesta activitat?
L’alumnat treballa en equip els continguts de les diverses matèries de manera interdisciplinar dins d’un entorn diferent de l’aula.
Al marge dels aprenentatges que puguin adquirir durant aquestes sortides, la CONVIVÈNCIA que s’estableix entre el professorat i l’alumnat i entre els propis estudiants ajuda a millorar, en gran mesura, les relacions personals entre els membres de la comunitat educativa. Per tant, l’institut aposta per donar una preparació de qualitat i també potenciar les bones relacions personals que generen un clima de pau i tranquil·litat tan necessari per assolir coneixements. No ens hem d’oblidar mai que estem impartint coneixements i també formant persones socialment hàbils.
El treball de síntesi de tercer d’ESO consisteix en l’elaboració d’un diari. Gràcies a aquesta activitat, l’alumnat mostra els seus coneixements en relació als mitjans de comunicació (saben distingir i escriure una crònica, un article d’opinió, un editorial, una carta al director…) i també l’esperit crític i la capacitat d’anàlisi envers a la societat actual. Els estudiants d’aquesta d’edat són persones que tenen moltes ganes de conèixer el seu entorn, mostren entusiasme per tot (que per cert encomanen amb facilitat als que estem al voltant) i, tot i que de vegades es mostrin reservats per la inseguretat de l’adolescència, TENEN MOLTES COSES PER DIR. A nosaltres, els professors i professores de La Llauna ens interessa molt el que pensen i senten.