Des de l’optativa de l’Agenda 21, hem elaborat material per dur a terme un taller de reciclatge. I quina millor manera que reutilitzant!
Artistes del reciclatge
3r d’ESO visita els Aiguamolls de Rufea
Ens van explicar com es van formar els aiguamolls i la diferència del paisatge segons la intervenció o no de les persones. L’ús que s’havia fet de l’espai natural, extracció de grava, i la posterior recuperació com un espai d’interès natural on hi ha diversitat de flora i fauna, bàsicament ocells.
Per als alumnes va ser molt interessant per poder observar com els humans interaccionem amb el medi, i les funcions de l’espai i tipus d’ecosistemes.
Per últim ens van explicar com es feia uns transecte que consisteix a delimitar un espai de 10 m i observar les diferents espècies de flora i fauna.
2n ESO A, la classe més sostenible
El grup de 2n ESO A ha estat la classe guanyadora de la nova edició de la classe sostenible on es valora l’estalvi energètic, el reciclatge, l’ús del boc’n’roll…, de l’alumnat d’ESO del nostre centre. L’objectiu és formar persones més respectuoses amb el medi ambient.
A la imatge, el moment del lliurament del premi al delegat de la classe:
Enquesta sobre el reciclatge: tenim feina!
Fa unes setmanes vam passar una enquesta a l’alumnat d’ESO del nostre institut per veure quin compromís tenien amb el reciclatge. Els resultats van ser els següents:
Contesten l’enquesta 141 alumnes de 1r a 4t d’ESO.
D’aquests, el 75% dels alumnes ja reciclen alguna deixalla. (107 alumnes)
El 83% es comprometen a reciclar algun altre material de rebuig al centre o a casa. (118 alumnes)
El 53% ja reciclen la roba. (83 alumnes)
El 46%, paper, cartró i matèria orgànica. (65 alumnes)
El 42% , plàstic. (60 alumnes)
El 40% , piles. (57 alumnes)
El 37%, vidre. ( 53 alumnes)
El 32%, tetrabriks. (45 alumnes)
El 30%, llaunes. ( 43 alumnes)
Com podem observar, les xifres podrien ser molt més bones. Per aquest motiu haurem de seguir treballant per difondre la conscienciació vers el reciclatge com a eina per aconseguir un món més sostenible.
Èxit de la campanya de reciclatge d’oli
Poc després d’iniciar la campanya de reciclatge d’oli ja hem aconseguit omplir el primer contenidor amb oli usat, tal com demostren les imatges. No cal dir que us seguim animant a participar en aquesta campanya dipositant el vostre oli usat al contenidor de l’entrada de l’institut (imatge 2).
Recordeu que heu de dur l’oli usat en una ampolla de plàstic (o similar, tipus ampolla d’aigua), ben tancada i deixar-la dins al contenidor amb el coll amunt. Des de l’agenda21 us podem facilitar un embut que us ajudarà a posar l’oli dins l’ampolla; només cal que ens el demaneu.
Gràcies per la vostra col·laboració!
Cada gota compta
Dins l’assignatura de reforç de matemàtiques de 1r d’ESO, han vinculat el treball dels “nombres” amb l’estalvi d’aigua. L’objectiu final, a banda d’aprendre matemàtiques, és conscienciar l’alumnat de la necessitat de fer un ús adequat d’un bé escàs com l’aigua.
Aquí teniu el document del treball que s’està desenvolupant (tingueu present que encara no han acabat l’activitat):
L’hort filosòfic del Joan Oró
Us adjuntem l’enllaç de l’hort filosòfic vinculat a l’assignatura optativa de 1r d’ESO on podreu consultar les activitats que s’hi desenvolupen:
http://hortfilosofic.blogspot.com/
Esperem que us agradi!
La campanya de reciclatge d’oli s’inicia amb un taller de sabó
Dins la campanya de reciclatge d’oli que hem iniciat al nostre centre (a l’entrada hem instal·lat un contenidor per a tothom que vulgui reciclar l’oli ho pugui fer en aquest punt), l’alumnat ha pogut veure una de les moltes utilitats que podem donar als olis que ja han estat usats a la cuina.
Així, dilluns 19 de desembre dues monitores del Camp d’Aprenentatge del Bages van impartir un curs per fer sabó a partir d’oli usat prèviament a la cuina. L’experiència va ser un èxit tant per la implicació de l’alumnat com pel sabó aconseguit. Ara només cal que ens esperem un mes per confirmar definitivament aquest èxit.
Aquí us deixem un parell d’imatges de 3r d’ESO B en ple taller: