El Consell Escolar aprova els Estatuts de l’Escamot Verd

Aquest dijous 31 de març el Consell Escolar del centre ha aprovat per unanimitat els Estatuts de l’Escamot Verd.  En aquests destaquem la implicació de tota la comunitat educativa en la gestió i sensibilització mediambiental i un decàleg de bons hàbits per promoure-les.  Podeu llegir-los a continuació.

INSTITUT JOAN ORÓ

COMISSIÓ DE L’AGENDA 21

ESTATUTS DE L’ESCAMOT VERD 

CONSTITUCIÓ 

  • Tots els membres de la comunitat educativa són responsables davant el medi ambient en igualtat de condicions, drets i deures.
  • L’institut Joan Oró nomena, a més, un grup d’alumnes, identificat el grup com a Escamot verd, responsable de:
  1. La promoció de les quatre R: reduir, reutilitzar, reciclar i responsabilitzar-se
  2. La sensibilització amb la cura i protecció del medi ambient.
  • L’Escamot verd està format per:
    • Una persona delegada com a portaveu i un màxim de quatre col·laboradors/es per classe i en tots els nivells educatius,  des de primer d’ESO fins a cicles formatius,  que han de vetllar per l’acompliment dels acords presos i les propostes delimitades i consensuades com a centre educatiu  pel que fa a la cura i protecció del medi ambient.
    • La comissió del professorat de l’Agenda 21 de l’institut, que n’és l’òrgan del centre encarregat de supervisar la correcta i transparent gestió que es duu a terme i, també, l’òrgan que aplicarà els reconeixements meritoris a les bones actuacions i les sancions a l’incompliment d’algun dels acords establerts.
  • Els membres que formen l’Escamot verd són voluntaris i escollits democràticament per la seva classe. En cas que no hi hagi cap voluntari, un altre grup del mateix curs se’n pot fer càrrec;  i , en últim extrem, la Comissió de l’Agenda 21 es reserva el dret de  motivar, engrescar o, fins i tot, formular una proposta de representants del  mateix  grup/ classe per tal  que cap dels grups quedi desprotegit i sense aplicació de les actuacions i propostes acordades.

FUNCIONS

  • Sensibilitzar i conscienciar la comunitat educativa de la importància de cuidar, vetllar i protegir el medi ambient.
  • Dissenyar, preparar i difondre campanyes de conscienciació, atesa la diagnosi inicial de necessitats i propostes.
  • Fer seguiment de l’acompliment de les tasques assignades a l’alumnat encarregat de:
    • Apujar i abaixar les persianes
    • Encendre i apagar llums
    • (Segons la proposta operativa i els objectius específics de concreció anual)
  • Estar molt atents, observar i prendre nota dels bons (1) i mals (2)  hàbits.
  • Premiar els bons hàbits.
  • Advertir i, en cas necessari, sancionar les persones que actuïn en contra del medi ambient {R, R, R, R}. (El  NOF haurà de contemplar i preveure aquest tipus de sancions.)
  • Reunir-se un cop cada dues setmanes per tal d’avaluar la situació, coordinar les accions i dur-les a terme. Es fixarà , doncs, un calendari de trobades (temporització)  i uns ítems avaluatius de seguiment.

Properament, podem fer extensiva aquesta línia de treball i d’actuació a tot el camp escolar; la qual cosa demanarà la implicació, participació i coordinació  dels tres centres educatius i, per tant, caldrà:

  • Coordinar-se els Escamots verds dels tres instituts per mantenir el pati i les diferents instal·lacions comunes net/es.

CURS 2015-2016.

OBJECTIUS ESPECÍFICS

  1. Organitzar l’Escamot verd.
  2. Reduir el consum de paper i fotocòpies.
  3. Reduir el consum energètic.
  4. Millorar el reciclatge al centre.
  5. Participar en les jornades i activitats que s’organitzin a nivell escolar (CONFINT, XESC i A21).

ACCIONS A DUR A TERME EL CURS 2015-2016

L’Escamot verd tindrà cura de l’edifici de l’institut en una primera fase,  i de l’hort filosòfic i del camp escolar en les següents.

 BONS HÀBITS (1)

  • Utilitzar regularment boc’n’rol o carmanyola, o qualsevol embolcall reutilitzable.
  • Posar-se o treure’s la jaqueta abans d’obrir o tancar la finestra
  • Aplicar mesures de reducció de despeses innecessàries.
  • Reutilitzar els materials emprats en la mesura del possible.
  • Reciclar correctament.
  • Fer-nos responsables del nostre entorn.
  • Posar o treure’s la jaqueta abans d’obrir o tancar la finestra
  • Col·laborar en el manteniment de la classe.
  • Incorporar hàbits sostenibles a casa.
  • Participar en campanyes de recollida de signatures i protecció del medi ambient.

MALS HÀBITS (2)

  • Tirar brossa al terra, fora dels contenidors o als contenidors equivocats.
  • Portar l’entrepà amb paper d’alumini per costum (durant tota una setmana seguida.)
  • Obrir les finestres quan la calefacció està engegada.
  • Obrir els llums quan tenim les persianes apujades, si la llum ja és suficient.
  • Deixar els llums oberts quan no som a classe o anem al pati.
  • Maltractar el material escolar.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà