Què fem a l’optativa de l’Agenda 21?

És evident que cada vegada fem més brossa. A l’institut hem observat, que sovint la gestionem com a residu. I no ens adonem que al mateix centre disposem de contenidors de reciclatge per gestionar-la de manera correcta.

Recuperem la regla de les 3 R: RECICLAR, REUTILITZAR I REDUIR. Sense oblidar que el millor residu és aquell que no es genera.

Per tant, aquest curs 2011/12, ens hem proposat de comptabilitzar la brossa selectiva: paper i cartró, i envasos de l’institut. Amb l’intenció de donar-ho a conèixer a tota la comunitat educativa, i produir canvis s’hi s’escau.

Des de l’inici de curs cada setmana l’alumnat de l’optativa ha pesat el paper i els envasos que s’han dipositat al contenidor pertinent. Els resultats han estat:

1r. trimestre: Paper i cartró: 218 kg.

Envasos: 16 Kg.

2n. trimestre: Paper i cartró: 270 Kg.

Envasos: 35 Kg.

Observem que continuem fent residus, ara bé, la feina feta entre els dos trimestres ha servit per prendre consciència de què podem donar-los-hi una segona utilitat.

Per despertar curiositat, de manera molt visual, amb poca lletra i tot el contingut, l’alumnat ha elaborat uns murals amb deixalles d’envasos i paper/cartró que ens indiquen quin residu va a cada contenidor.

S’ha treballat amb un full de càlcul, anotant les dades obtingudes. Hem calculat el % per saber el volum de paper/cartró i d’envasos, així com, valorar si la tasca duta a terme dóna resultat o no.

A més, amb els quilos de paper i cartró reciclat, s’ha calculat l’estalvi de matèria primera, d’energia, d’aigua i de contaminació atmosfèrica.

Estem fent feina, però encara ens en queda molta. El primer pas, prendre consciència. Per respectar l’entorn més proper, l’hem de conèixer. Només així ens el farem nostre.

A finals del 3r trimestre us farem saber el resultat.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3O4wv7Gnesg&feature=youtu.be[/youtube]