Aquesta xerrada ha anat adreçada a l’alumnat de 2n d’ESO. Alguns dels aspectes a destacar que ens han comentat són que:
– petits focs i dispersos és millor d’apagar que no grans focs i concentrats, és a dir de gran extensió.
– és més fàcil que es reprodueixi una zona escassament cremada que una gran extensió perquè al caure les pinyes dels arbres fan repoblació, però és clar les llavors arriben només a les zones més properes i a les més llunyanes costa més.
– les carboneres en temps enrere amb el qual s’acostumaven a tallar branques dels arbres per fer carbó, mantenien el sotabosc més net i per tant amb menys perill.
– en temps enrere el fet d’utilitzar el pi i les alzines sureres per fer llenya mantenien el bosc més net.
Avui dia amb el gas natural i el gasoil, la població ja no té necessitat de consumir llenya, per tant els boscos estan més superpoblats.
– l’escassa humitat del nostre clima fa més probable la possibilitat d’incendis.
– els bombers acostumen a tirar aigua, i a vegades una mena d’escuma retardant.
– i per acabar el més important, com són les normes per les quals es regeixen els bombers que són: primer salvar la població, després salvar-se ells i després salvar el bosc.