Monthly Archives: febrer 2008

Planeta Amazònia

Dins el programa d’Agenda 21, hem anat a visitar l’exposició Planeta Amazònia amb l’alumnat de 3r d’ESO.

L’exposició fa un recorregut per la biodiversitat, espècies amenaçades, desforestació i tràfic d’animals exòtics, amb la intenció de conscienciar la població, del risc que suposa per al planeta perdre un dels puntals de l’equilibri de l’ecosistema.

Així mateix també es dóna a conèixer les costums i la vida de les 150 tribus indígenes que encara viuen a l’Amazònia.

Un aspecte que va agradar molt al nostre alumnat va ser el poder transportar-se fins allí, escoltant diferents sons propis d’aquest lloc tant especial del planeta.

BubbleShare: Share photos – Find great Clip Art Images.

Tria de residus: cada brossa al seu lloc

El 31 de gener, el Centre d’Educació Ambiental ECOIMA va visitar l’alumnat de primer d’ESO, perquè a través del taller: “Tria de residus: cada brossa al seu lloc”, poguessin treballar junts els següents objectius: 

· Donar a conèixer als alumnes els diferents tipus de residus que generem, l’impacte negatiu que produeixen i la incidència que tenen els hàbits de consum actuals.

· Promoure l’adopció d’actituds i comportaments de compromís envers la resolució de la problemàtica actual, incidint en les noves formes de recollida i tractament dels residus (reducció, reutilització de productes, reciclatge i valorització).

· Valorar el potencial econòmic i ambiental dels diferents materials presents a les deixalles, i la necessitat d’assumir postures responsables per garantir la seva recuperació i reutilització.

El taller és una forma més, de sensibilitzar l’alumnat, quan falten ja pocs dies perquè instal.lem les ecopapereres i altres contenidors mòbils al centre.