Tertúlies literàries dialògiques

TERTÚLIES LITERÀRIES DIALÒGIQUES by Institutescolamediterrani on Scribd

LECTURA DIALÒGICA millora la qualitat i la diversitat de les interaccions en els processos instrumentals de la lectoescriptura, això implica l’augment de les interaccions al voltant de la lectura, multiplicant els espais més enllà d’on tradicionalment es fa i donant opció a la participació d’altres persones. Les Comunitats d’Aprenentatge estan desenvolupant pràctiques de lectura dialògica a través d’activitats com:

* Tertúlies Dialògiques Literàries és una actuació educativa d’èxit consistent en:

– A partir d’un text literari es llegeixen les pàgines acordades i a la tertúlia es dialoga, es comparteix i sobretot s’interactua sobre el que s’ha llegit. S’organitza una tertúlia (d’acord uns punts molt marcats) que girarà al voltant dels paràgrafs que les persones han triat prèviament per comentar i sobre les interpretacions, reflexions, etc. que cadascú fa. El criteri de selecció de textos és que sigui considerat un clàssic universal, ja que contribueix millor a l’aprenentatge i facilita treballar a fons el tema de valors i de la reflexió sobre els conflictes. En les tertúlies literàries, persones que mai havien llegit un llibre acaben gaudint de les obres de la literatura clàssica universal com Cervantes, Garcia Lorca, Kafka o Shakespeare.

Un petita mostra….

És increïble veure com s’ajuden els nens i nenes de 1r durant la lectura del llibre de Tertúlies literàries dialògiques. Tornem a evidenciar l’impacte de les TLD pel que fa la millora en l’aprenentatge, la solidaritat i ajuda entre ells i les interaccions positives que s’hi generen !

CLASSE de 3r. – lectura adaptada de “Peter Pan”-

CLASSE de 4rt.- lectura adaptada de “Don Quijote de la Mancha”-

CLASSE de 5è.- lectura adaptada de “Oliver Twist”-

CLASSE de 6è.- lectura adaptada de “Mar i Cel”-